Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vælg min You Tube kanal - men hvordan?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 19:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvad ingen har været inde på, er i mine øjne det væsentligste.

Dine videoer skal have views, kommentarer og ratings like/dislike.

For at havne som "forslag" til næste video og "relaterede videoer" ude i højre side, dominerer du lettere ved at være populær. Den opgave er jo svær at løse når du er nystartet, men overordnet set er det målet med en youtube kanal.. hvor også "subscribers" på kanalen må formodes at vægte højt.

Klart at der skal være sammenhæng i nøgleord, tags, beskrivelser og titler. Den del er allerlaveste frugt. Skriv hvad skidtet handler om, og brug catchy uimodståelige ekstrablads-type titler på videoerne, så er de frugter plukket.

Når du så spørger "hvordan bliver jeg fundet", er det samme spørgsmål jeg hører ovre i Facebook-afdelingen.

"Nu har vi en facebookside, hvordan bliver vi fundet?"

Det er 2011 og sociale medier er så småt gamle nok til at starte på fritidshjem. Flere og flere er ved at have lært det allermest grundlæggende, nemlig at det ikke handler så meget om at broadcaste budskaber (som det har gjort de 80 år "reklame" har fandtes her på jorden), men i stedet handler om at opbygge relationer.

Maibritt, du er lige trådt ind til et cocktailparty. Hvad vælger du:

At kaste dine visitkort op i luften over hovederne på alle de andre, eller går du rundt i lokalet og hilser?

Spørgsmålet er retorisk.. det er det sidste du skal gøre.

Metaforisk set skal du derfor starte med dine eksisterende kunder. Én ad f***ing gangen skal du fortælle folk om din youtubekanal. En ad gangen skal de forstå at der er god værdi at hente.

Lidt ad gangen bygger du op, og undervejs hælder du selvfølgelig shit loads of valuable content på. Du skal jo ikke gå rundt til et cocktailparty og dele visitkort ud med et telefonnummer der ikke virker.... De skal finde din værdi, og elske det.

Hvis ikke den enkelte elsker det.. pyt. Videre til næste. Hvis kun meget få elsker det, kigger du indad, justerer og går til cocktailparty igen. Når du har været gennem dine eksisterende kunder/kontakter begynder du med de fremmede.

Det virker med al sandsynlighed bedre at tage dem en ad gangen, end at købe en stilladsreklame på Rådhuspladsen. Chancen for at konvertere en fremmed til en betalende kunde i 2011 sker ved at være nærværende.

Når du har stablet noget seriøst på benene vil du opleve at din succeskurve efterhånden stiger mere stejlt. Det vil ske når du er så fed, at dine første kontakter vender sig om mod deres kontakter og peger på dig...

Når det begynder at ske, har du brød i ovnen til noget stort.

Big Smile

Ovenstående er i korte træk setlisten til mit indlæg ved iværksættermessen i Køge næste lørdag. Hvor jeg glæder mig til at kunne blive konkret i forhold til den meget kendetegnende dynamik i sociale medier.. lige gyldigt om det er facebook eller youtube - fordi det handler om at være "social".

mvh

Thomas Bigum
Ekspert i Sociale Medier

- professionel håndtering af FB - med ekspert Thomas Bigum

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:21

Super indlæg.

Jeg glæder mig til at høre dig på Lørdag - det kan være at vi ses Wink

mvh

Jan

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 13:14

Tak for feedback Cowboy.. Smile

Jeg er i øvrigt til rådighed i timerne efter mit foredrag som starter 12.30. Hvor meget træk-et-nummer-system arrangørerne laver ved jeg ikke. Men jeg er der... og glæder mig til at knytte relationer.

/ses

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 16:10

Tusinde tak for alle jeres nyttige/kompetente svar Wink Vil give mig i kast med opgaven!

Med venlig hilsen Maibritt

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 19:31

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)