Ja det lyder meget rigtigt med 2% af DK svare til 110.000. Jeg ved ikke hvordan IQ kontra rigtige opgaver ser ud, men det lyder ikke helt forkert det du har skrevet. |
Mark Twain skal have skrevet i et brev: "I´am sorry for the long letter - i did´nt had time to write a short one". - Hvilket vel også kræver en del (sproglig) intelligens og kreativitet :) Men elllers er jeg fuldstændigt enig.- Måske også lige bortset fra den der tilbagevendende med "kassen i Netto". - Hvorfor må de nu ikke være medlemmer af Mensa?
For nogle måneder siden stod jeg i en meget lang kassekø i min lokale Netto hvor jeg indrømmer at jeg kommer af den gode grund at det er billigt.- Folk var lidt småtrætte og småsure kunne man mærke, og enkelte praktiserede "Netto-kø-kulturen" der går ud på at hente en kurv og stille den i kø, for derefter at gå rundt i butikken og hente sine ting. -
Pludselig råber fyren ved kassen gennem lokalet: Chef - jeg har det sgu dårligt, må jeg godt gå hjem? - Man kunne næsten mærke stemningsskiftet fysisk. Folk tøede op, smilte og grinede. -
Intelligent? - Mensa? - Tjae...