Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medlemskab af mensa

Side 7 ud af 7 (70 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det lyder meget rigtigt med 2% af DK svare til 110.000.

Jeg ved ikke hvordan IQ kontra rigtige opgaver ser ud, men det lyder ikke helt forkert det du har skrevet.

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 21:39

Mark Twain skal have skrevet i et brev: "I´am sorry for the long letter - i did´nt had time to write a short one". - Hvilket vel også kræver en del (sproglig) intelligens og kreativitet :)  Men elllers er jeg fuldstændigt enig.- Måske også lige bortset fra den der tilbagevendende med "kassen i Netto". - Hvorfor må de nu ikke være medlemmer af Mensa?

For nogle måneder siden stod jeg i en meget lang kassekø i min lokale Netto hvor jeg indrømmer at jeg kommer af den gode grund at det er billigt.- Folk var lidt småtrætte og småsure kunne man mærke, og enkelte praktiserede "Netto-kø-kulturen" der går ud på at hente en kurv og stille den i kø, for derefter at gå rundt i butikken og hente sine ting. -

Pludselig råber fyren ved kassen gennem lokalet: Chef - jeg har det sgu dårligt, må jeg godt gå hjem? - Man kunne næsten mærke stemningsskiftet fysisk. Folk tøede op, smilte og grinede. -

Intelligent? - Mensa? - Tjae...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:53

Jeg har selv arbejdet i Netto :-). Spørgsmålet var om det ville ville øge ens chancer for at få jobbet, ved at gøre opmærksom på dette.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:17
IOOS Internet ApS:

Jeg har selv arbejdet i Netto :-). Spørgsmålet var om det ville ville øge ens chancer for at få jobbet, ved at gøre opmærksom på dette.

Jeg har også arbejdet i Netto - i deres engelske afdeling, arbejde i bydelen Peckham ( South East London ) et rigtigt ghetto område, ikke det der pjat med Nørrebro, eller hvad folk nu her i Danmark synes er ghetto - næææ du, The Peckham City Downtown - det var sgu action - noget selv at få lidt skræmmer på kroppen, herligt nok.

Et plus-medlemsskab af Amino - se det rykker sikket en frem i jobkøen.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:40

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Et plus-medlemsskab af Amino - se det rykker sikket en frem i jobkøen.

Det er jeg slet ikke i tvivl om :-).

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Skrevet kl. 20:05

Jamen igen: Du øger dine chancer for et hvilket som helst job ved at:

Have faglige kompetancer der er relevante for jobbet

Have sociale kompetancer der er relevante for organisationen

Have fritidsinteresser og lignende der viser at du er et aktivt og engageret mennesker (indadvendt eller udadvent som du nu er som person)

Være 120% åben, ærlig (sige have du mener og mene hvad du siger)

Jeg havde engang en ansøger til en samtale, der i sin skriftlige ansøgning havde understreget at han i bogstavelig forstand var villig til "at arbejde røven ud af bukserne" hvis han fik jobbet.

Jeg kunne til samtale ikke lade være med at joke med det, og sagde at det ville vi jo sådan set ret gerne se, men desværre gik samtalen ikke særligt godt for ham - han kom nærmest op at skændes om et fagligt spørgsmål med den mellemleder han skulle arbejde for - og med. - Ansøgeren havde ret, og mellemlederen uret, men det kunne vi jo ikke tage hensyn til i situationen.

Heldigvis kunne jeg ansætte ham til en anden stilling nogle måneder efter. - En ansøger der er parat til at arbejde røven ud af bukserne, og har mod til at modsige en kommende chef under ansættelsessamtale, skal man ikke lade gå løs rundt :) -

Prøv det! - Mensa eller ej. -

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:19

Man kan gøre sig mange tanker om hvordan man fremstiller sig selv så godt som muligt til en jobsamtale. Jeg er selv ansat i det offentlige, kombineret med et liv som deltids iværksætter.

Jeg er glad for de råd du giver som arbejdsgiver. Nu var den her debat i første gang afgrænset til en enkelt problemstilling, men derfor er det spændende at se hvordan det udvikler sig :-).

Planen nu er jeg ikke skal søge et job igen, men der kan jo ske mange ting over en årrække.

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Skrevet kl. 21:48

I know - men jeg synes ikke man kan tage den enkelte problemstilling ud af den sammenhæng det er at søge job. - Spørger du helt konkret, ville jeg sige klart nej: Medlemsskab af Mensa betyder ikke en hujende fis hvis du søgte job hos mig. Ligeså lidt som medlemsskab af de fleste andre ting. - "Men" - der er et men - jeg vil som arbejdsgiver have "hele mennesker". Nogen der kan fungerer fagligt, socialt, intellektuelt, osv. - Og som jeg basalt selv kan li. Uanset om de så har en go røv som de vil arbejde ud af bukserne eller ej. - Jeg kan vist ikke komme det nærmere det der Mensa-medlemsskab. -

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 22:15

IOOS Internet ApS:

Generelt vil jeg dog se det som en fordel for ansøgeren, f.eks i en stilling som programmør, ingeniør e.lign.

Kom lige i tanke om en dokumentar Google behind the screen - og her har du ret i at det nok er en god idé at nævne at man er medlem af eksempelvis Mensa. I videoen er der en der hævder ( skal nok også passe ) at Google er det firma i verden med det højeste intelligents gennemsnit.

Det er sgu lidt sejt gået at bare gå rundt og opkøbe så meget intelligents som muligt - der kan sgu være mange penge i det for et firma.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:45

Det kan da være et tegn på de har gjort sig nogle gode erfaringer.

Side 7 ud af 7 (70 indlæg)