Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medlemskab af mensa

Side 2 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror uanset job, så er det helhedsindtrykket af personen, der gælder.

At forsøge at blive optaget i Mensa må være for sportens skyld - at måle sig med andre og have konkurrence-genet til at forsøge at komme ind. Egoet kan få et lille ekstra boost - udover det at fællesskabet med skarpe knive i skuffen kan trække. 

Jobmæssigt tvivler jeg på det kan gøre den store forskel. Jeg synes folk har det med selv at beslutte sig om de synes andre mennesker er intelligente eller ej.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 21:19
IOOS Internet ApS:

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
men, det er vel aldrig noget dårligt signal at fortælle at man er medlem af en social forening.

Det er jo så spørgsmålet, om det altid er en god i det i det konkrete tilfælde, og i hvilke situationer det ikke er?

Ja, det kan jeg godt se nu. Det kan godt misforståes, som om at man er så nederen at være sammen med, at man bliver nødt til at betale kontigent for at få sig et socialt samvær.

Jeg ville ikke fortælle at jeg var i Mensa - ville bare sige at jeg spiller skak, og ser Simpsons, og komme med andre indikationer på at jeg er smart.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 21:22

Selvtak.

Jeg kan godt se din poiente. - Jeg har også hørt nogen være betænkelige ved at ansætte folk med lutter 13-taller (nu 10-taller) i karakterbogen. - Sæt nu ansøgeren er klogere end mig. -

Og hvad så? - En god chef sørger for at få de dygtigste medarbejdere på alle fronter, og for mig ville det være ret ligegyldigt om en ansøger var medlem af Mensa, den lokale frimurerloge eller en svingerklub. - Jeg følger mig ikke selv helt tabt bag en vogn, og i givet fald er det jo nu engang mig der er chefen og ikke den pågældende medarbejder.

Og som sagt: sociale kompetancer, "kemi", udseende - jo jeg mener faktisk det betyder noget - uden at jeg dermed mener at man behøver være gudesmuk - vægter også højt. - Det er en fortærsket floskel, men det er virkeligt det første millisekund af en ansættelsessamtale der tæller. - Vær opmærksom på hvad der sker der - hvordan du selv tænker, hvordan i møder hinanden osv.- Mennesker har så vidt jeg ved mange slags intelligenser (jeg tror man er oppe på syv eller deromkring) - Mensa måler kun nogle få af dem. - Og prøv forresten at tage deres test selv :) - og vurder om det er nok til at kunne ansætte een der "bare" kan det. -

Forresten - det betyder jo også en del hvordan de gruppe som medarbejdere skal placeres i fungere, og også der vil man som chef gøre klogt i at lytte til sig selv. - Ansætter du een du ikke selv bryder dig om, vil de øvrige medarbejdere mærke det med det samme, og den nye vil blive "ædt råt".

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:27

Lars Anton:
En god chef sørger for at få de dygtigste medarbejdere på alle fronter...

Det er jo desværre ikke alle som er "gode chefer", men hvor jobbet stadigvæk kan være attraktivt :-).

Grunden til mit debatoplæg er netop jeg har muligheden for et medlemskab. Jeg tvivler dog på jeg får brugt de sociale tilbud, og 450 kr om året for en nøglering er mange penge. 

Edit: Og nej jeg ville ikke selv hive nogen til samtale udfra det alene, men det er jo sjældent der står andet end et nummer på en ansøgning. Spørgsmålet er jo netop om det er en ekstra fordel :-).

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis personen kan slå søm i og ikke er bange for at lave noget, gør det da ikke mig noget at personen er medlem af mensa :-) 

Så ville der jo også en der kunne hjælpe med sodukoerne i skurvognen...

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:37

IOOS Internet ApS:
Jeg har hørt at Post Danmark testede aspiranter til 'statiske stillinger', da folk med for høj IQ hurtigere sagde op pga. kedsomhed. Om det er en and ved jeg ikke, men det lyder sandsynligt.

Vi har alle behov for tryhed og variation. Det er bare forskelligt fra person til person hvor meget vi vægter og hvad vi opfatter som utrygt og varierende.

I filmen Rainman var der ikke plads til de store armbevægelser. Jeg kender også en der er ekstremt intelligent men havde fabriksjob først indtil han blev skubbet lidt til så han kunne blive programmør. Nu kan han så muligvis gemme sig trygt i et hjørne i 10 år mere indtil han evt en del er presset lidt igen eller begynder at kede sig. 

Hvis man vil være selvstændig skal der være en større vilje til at tage chancer. Det er så ikke nødvendigvis trangen til variation der behøver at trække. Det kan også være ens trang til anerkendelse der kan drive der.

Nu kender jeg ikke jobbet med den "Statiske stilling", men jeg kunne forestille mig de lidt mere tryghedssøgende programmører kunne blive stressede over de besværlige og uforudsigelige mennesker omkring dem. Så er computeren immervæk langt mere dejligt forudsigelig. 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:43

Jeg kunne forestille mig det i gamle dage handlede om noget samlebåndsarbejde. Der har sikkert været en eller anden medarbejder som fik ideen, at teste alle nyansatte og se hvor længe de holdte. Hvis udfaldet eksempelvis havde været 

Alle med en IQ 90 - 110 var i gennemsnit ansat i 2år.

Alle med en IQ over 110 var i gennemsnit ansat i 8 måneder.

Det kunne være at jobbet gik ud på at flytte pakker fra bånd a til bånd b. Det kræver det ikke nogen specielle forudsætninger. Derfor giver det god (forretningsmæssig) mening at PD primært ansætter personer med en IQ 90 - 110 til disse stillinger, fremfor personer med en IQ over 110.

Tal osv er opdigtet. 

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 21:48
IOOS Internet ApS:

Lars Anton:
En god chef sørger for at få de dygtigste medarbejdere på alle fronter...

Det er jo desværre ikke alle som er "gode chefer", men hvor jobbet stadigvæk kan være attraktivt :-).

Grunden til mit debatoplæg er netop jeg har muligheden for et medlemskab. Jeg tvivler dog på jeg får brugt de sociale tilbud, og 450 kr om året for en nøglering er mange penge. 

Edit: Og nej jeg ville ikke selv hive nogen til samtale udfra det alene, men det er jo sjældent der står andet end et nummer på en ansøgning. Spørgsmålet er jo netop om det er en ekstra fordel :-).

Synes du skal prøve at melde dig ind, der er måske gode muligheder for at netværke. Jeg ved at der findes noget de kalder for SIG ( Speciele Interresse Grupper ) - skulle være underligt hvis der ikke var noget med iværksætteri.

Jeg har prøvet at blive medlem af Mensa - men fik kun lidt over 120 - jeg var også pissefuld og skæv ( god undskyldning ) - men helt bestemt prøv at blive medlem af forening bare en sæson.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:50

Jeg hørte engang at særligt intelligente børn og voksne ikke var synderligt interesserede i at smalltalke og derfor var dårlige til det. I hvert fald ikke før de forstod værdien i det - at det er en lim der nogengange er nødvendig for at mennesker føler sammenhold.

Så i det tilfælde kan det også være et problem at den intelligente føler sig som i en hønsegård og de andre føler sig fremmedgjorte fra weirdoen. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:03

Lars Anton:
Jeg har også hørt nogen være betænkelige ved at ansætte folk med lutter 13-taller (nu 10-taller) i karakterbogen. - Sæt nu ansøgeren er klogere end mig.

Et supergodt eksempel på at det er ligegyldigt hvad - så kan man blive fravalgt eller tilvalgt. Nogen steder ansætter de kun folk med høje karakterer - og som minimum en PhD-grad.

Side 2 ud af 7 (70 indlæg)