Jeg tror uanset job, så er det helhedsindtrykket af personen, der gælder. At forsøge at blive optaget i Mensa må være for sportens skyld - at måle sig med andre og have konkurrence-genet til at forsøge at komme ind. Egoet kan få et lille ekstra boost - udover det at fællesskabet med skarpe knive i skuffen kan trække. Jobmæssigt tvivler jeg på det kan gøre den store forskel. Jeg synes folk har det med selv at beslutte sig om de synes andre mennesker er intelligente eller ej. |
IOOS Internet ApS:Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:men, det er vel aldrig noget dårligt signal at fortælle at man er medlem af en social forening.Det er jo så spørgsmålet, om det altid er en god i det i det konkrete tilfælde, og i hvilke situationer det ikke er?
Ja, det kan jeg godt se nu. Det kan godt misforståes, som om at man er så nederen at være sammen med, at man bliver nødt til at betale kontigent for at få sig et socialt samvær.
Jeg ville ikke fortælle at jeg var i Mensa - ville bare sige at jeg spiller skak, og ser Simpsons, og komme med andre indikationer på at jeg er smart.