|
Hej Martin Det er en gammel tråd, som jeg åbenbart har overset. Måske er den stadig relevant. Som andre har foreslået, så skal du gøre op med dig selv (evt. med hjælp udefra) hvordan din risikoprofil ser ud, da det har en direkte indflydelse på hvor du skal finde svaret på dit spørgsmål. Men jeg synes det er oplagt, at du med din profil investerer en del i i sikre papirer/bankrente/obligationer og den anden del i startups med et større vækstpotentiale. Du lader til at have en bestemt mening om hot or not i fx onlinebranchen. Hvorfor kapitaliserer du ikke på den gnist i en portefølje af startups, som du brænder for. Den korrekte fordeling er blot en matematisk opgave. Dbh. Aleksander :-)
|
Rådet fra Aleksander om at prøve en del i det du selv synes er din branche og er spændende er udmærket.Aleksander:Banken er ligeglad med dine penge, og den rigtige iværksætter-ildsjæl kan forrente dem meget bedre - også i usikre tider.
Dbh. Aleksander
Man skal naturligvis ikke tro ens bankrådgiver er ens mor eller bedste ven, men at man generelt skulle kunne forrente bedre i både usikre og sikre tider gennem den rigtige ivæksætter, i forhold til en bank, er helt i skoven.
Du kan forrente supergodt hvis du vælger at løbe en stor risiko, og supersikkert hvis du ikke gør, og det kan banken som også. Eneste hage er, at bankerne faktisk har ganske store begrænsninger på hvad de MÅ forseslå sådan en som dig (ung privat formue 50.000 kr) netop fordi den almindelige mening er, at sådanne formuer slet ikke er egnet til at gamble med. Det er jeg personligt ret enig i.
Du kan dog sagtens selv udvælge dig et projekt til 25.000 kr som du vil gamble på, men hvis det er inden for on-line affiliate o.l. så find lig en du virkeligt stoler på, og afskriv så de 25.000 kr mentalt, så det bare bliver en dejlig oplevelse, hvis du om 3 år kan få 200.000 kr retur.
vh
Bliv gratis medlem