Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udfyldelse af udbudsmateriale - god idé?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer, om jeg skal udvide min service til også at indbefatte udfyldelse af kommunernes udbudsmateriale. Min opfattelse er, at mange afstår fra at sælge til kommunerne, fordi det er forbundet med for meget bureaukrati eller fordi de ikke mener at kunne vinde et udbud.

Hvis du er interesseret i, at jeg udfylder udbudmateriale for dig, hvilken afregningsmodel ville du foretrække:

1: En fast pris pr. gang (så kender du din omkostning)

2: Timepris pr. gang (lidt billigere end fastpris)

3: En procentdel af et opnået salg (dyrere men du har kun en omkostning i tilfælde af at du vinder udbuddet)

Jeg vil i første omgang tage kontakt til min kommune for at høre om en evt. oplæring i at udfylde materialet. Jeg har indtryk af, at det svinger fra kommune til kommune hvordan de vil have det udfyldt. Det er kun i deres interesse at hjælpe mig, da de derved får materialet som de vil have det og derved skal bruge mindre tid på det.

På forhånd tak for svarene/kommentarerne

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:46

Hej

Jeg "bumper" lige denne, da jeg oprettede den midt i Jeres aftensmad igår...

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29

Det synes jeg da lyder som en fremragende idé.

Der er rigtige mange firmaer, der ikke evner eller kan overskue det besværlige system.

Du skulle da også udvide det til at det er dig, der holder øje med mulige licitationer, der kan være interessante for kunden.

Og så skal du nok køre no cure no pay i starten indtil du måske har et "navn" og erfaring. Dvs. at kunden enten betaler et fast beløb, procenter eller en kombination ved vundne licitationer.

Eller du kan jo også give kunden muligheden mellem fast eller resultatorienteret afregning - eller måske igen en kombination for at der skal være lidt hold i sagerne.

Du risikerer jo naturligvis at bruge en masse tid uden resultat, men omvendt må man jo også nogle gange satse og så håbe...

Blot et indspark til dine tanker.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:40

Hej Brian

Tak for dine gode kommentarer. Jeg vil nok forsøge mig med 5-10 kommuner i første omgang for at undersøge muligheden for automatisk at få tilsendt udbudsmateriale og efterfølgende kontakte relevante virksomheder. Jeg kan naturligvis kun have en enkelt kunde pr. udbud. Der findes jo allerede udbudsfirmaer, men mit indtryk er, at de kun rører ved de større udbud over et vist beløb og de udfylder heller ikke materialet. Det er således blot en info-service.

Jeg må gå lidt videre med planerne.

Michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)