Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt gebyr for selskaber med begrænset ansvar

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tænkte jeg ville dele den seneste nyhed fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Fra 1. april 2011 kommer det til at koste at registrere selskaber (udover selskabskapitalen):

Uddrag fra EOGS' nyhedsbrev:

• Det kommer til at koste 2.150 kr. at stifte et selskab ved anmeldelse til styrelsen og 670 kr. via webreg.
  • Ændringer i registrerede selskaber kommer til at koste 340 kr. ved anmeldelse til styrelsen og 180 kr. via webreg.
  • Der opkræves kun ét gebyr pr. registrering.
  • Hvis man registrer flere ændringer i et selskab samtidigt, betaler man kun ét gebyr én gang.
  • Hvis man på grund af systemerne skal foretage flere registreringer ved en aktivitet som tidsmæssigt ligger forskudt opkræves man kun ét gebyr.
  • Hvis webreg ikke er funktionsdygtigt og man indsender en anmeldelse til styrelsen med tydelig angivelse om, at anvendelse af webreg ikke var muligt på det pågældende tidspunkt, skal man alene betale et gebyr svarende til det som registreringen ville have koste ved anvendelse af webreg.

Se mere her

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28

Hej Kristian.

Tja..igen en indirekte skat.

Hvor er den meget omtalte iværksættervenlighed henne?

MvH

Peter

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 10:53

"Der opkræves gebyr for registrering af selskaber i langt de fleste lande, Danmark sammenligner sig med. Det gælder både lande i EU og OECD. Det vil stadig være lettere og billigere at registrere virksomhed i Danmark end i de fleste andre lande."

Hold da op en dårlig undskyldning... Måske man også skulle se på andre forhold som f.eks. skatteprocenten.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:52

Tak for opbakningen Martin.

Da jeg laver rigtig mange selskaber på årsbasis kunne det være interessant at samle folks erfaringer med disse gebyrer når de selv skal slås med det. Kunne godt tænke mig at aflevere en TYK kuvert til relevant minister om relevansen af dette irrationelle tiltag. Styrelsens gebyr for registrering pr. blanket er HØJERE end det vi tager i salær hos www.selskabsreg.dk

Bedste hilsner

Kristina Skalberg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)