Keep up the good work - selvfølgelig skal staten ikke tage ansvar for om din virksomhed bliver rentabel eller ej - får du ikke den løn du fortjener og er der ikke udsigter til det - så luk lortet ! Luk virksomheden pænt ned og undlad bekymring for medarbejderne i dit brød - dem der ikke er gode nok til at finde et andet job lige med det samme skal socialkontoret nok tage sig pænt af.
Jeg føler med dig - jeg står selv i en lignende situation - jeg har været i gang i 5 år - og det er også 12-16 timer i gennemsnit og mange dage er jeg nødt til at overnatte på kontoret.
Det er hårdt. Og der er langt mellem de gode ansatte - rigtig langt ! Der er ikke langt imellem blodsugere.
Havde jeg brugt så mange timer som lønmodtager havde jeg været millionær - havde jeg været gadefejer på alm 9-16 job havde jeg været rigere end jeg er nu.
Nu sidder jeg faktisk på 17. time med benhårdt arbejde hele dagen i et af mine få afbræk, - som nogengange foregår på amino - og så ser jeg dit indlæg, som er rimelig interessant idet situationen er så genkendelig for mig.
Det luner på en eller anden måde at jeg ikke er alene om denne frygtelige situation.
Men jeg fatter mod - friheden er forude, - og om et halvt år håber jeg ikke længere at blive ringet op af min 3-årige søn der spørger grædende hvorfor jeg ikke kommer hjem fra mit lorte-arbejde. Og om et halvt år håber jeg at kunne købe de ting til konen som hun skal have. Og jeg får tid til at leve, elske, grine, udforske, reflektere og slappe af !
Og til sommer skal jeg fandme have en alm. normal god dansk ferie som alle mulige andre - for første gang i mit liv skal jeg ud og rejse ! Og det er koster hvad det vil.
Umiddelbart synes jeg vi har fantastiske rammer for iværksætteri. Selvfølgelig er der altid plads til forbedring, - og der bliver hele tiden skruet på knapper og optimeret hist og her.
Jeg er enig med dig i at der ofte er langt mellem arbejdsgiver og arbejdstager. Jeg kunne godt ønske at arbejdstagerne kom ud af offerrollen og at samarbejdet blev lidt mere jævnbyrdigt på en eller anden måde. Jeg kunne godt ønske mig at mange arbejdstagere holdt op med at være zombier mellem 8 og 16, men tog del i virksomheden på en helt anden måde - forsøgte at skabe sig et overblik - tænkte ud af boksen - og gav chefen modspil, i stedet for blindt at adlyde kommandoer. Puha for et surt opstød - beklager ! :-)