Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan er det at være selvstændig......Behøver det det???

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth,

som jeg forstår dig er jeg fuldstændigt enig. Jeg ved ikke lige med hieraki og virksomhedsorganisation som sådan men tillid og uddelegering kunne nok være guld her. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:16

Selvfølgelig nemt for mig at sige når jeg nu selv har haft så mange ansatte aldrig Cool

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:26

kamera7:
finanskrisen har taget livet af rigtig mange af dem med modet og ideerne...og fået dem der stod på spring til lige at overveje tingene endnu engang, for at kunne konkludere at det næppe er risikoen og sliddet værd,- Det bør man se på så vi kan få lidt gang i innovationen og inspirationen igen:))

Nu er det ikke kun finans krisen der har gjort det. Det er mere den udfasning til udlandet gennem de senere år der gjort at man ikke kunne se nogen mening med det, medmindre at man var tømmer eller murer.

Det er sådan idag, at meget software laves i indien, meget elektronik udvikles i kina eller indien. Meget af de kabinetter og elektronik der laves er produceret i Kina. Printplader har siden 80'erne været produceret i taiwan/hong kong sidst nævnte er jo også kun skyggen af sig selv idag.....Som var et af de største producenter på et tidspunkt.....inden for næsten alt. Og bare tag Matiniq mærket så blev det netop produceret i hong kong.

Men idag er der flere penge mellem mennesker, samt at vi er mere kærvende med at kunne forbruge, det vil sige at vi skal have stor bil, stor villa, stor PC den nyeste android/Iphone....konstant.

Og det gør at der skal penge på bordet. Vi vil ikke betale hvad det koster, men vi vil have mere i løn, for at kunne købe mere.

Og det gør at industrien i DK kun er skyggen af sig selv, og gør også at alle mennesker på et tidspunkt er enten kasseassistent i Lidl eller park assistent ved kommunen. Og så sidder der et par enkelte stykker og tjener kassen på at få produceret nogle ting i Kina, og sælge til et andet land, der låner penge i Kina.

/Kenneth

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 01:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Keep up the good work - selvfølgelig skal staten ikke tage ansvar for om din virksomhed bliver rentabel  eller ej - får du ikke den løn du fortjener og er der ikke udsigter til det - så luk lortet ! Luk virksomheden pænt ned og undlad bekymring for medarbejderne i dit brød - dem der ikke er gode nok til at finde et andet job lige med det samme skal socialkontoret nok tage sig pænt af.

Jeg føler med dig - jeg står selv i en lignende situation - jeg har været i gang i 5 år - og det er også 12-16 timer i gennemsnit og mange dage er jeg nødt til at overnatte på kontoret.

Det er hårdt. Og der er langt mellem de gode ansatte - rigtig langt ! Der er ikke langt imellem blodsugere.

Havde jeg brugt så mange timer som lønmodtager havde jeg været millionær - havde jeg været gadefejer på alm 9-16 job havde jeg været rigere end jeg er nu.

Nu sidder jeg faktisk på 17. time med benhårdt arbejde hele dagen i et af mine få afbræk, - som nogengange foregår på amino - og så ser jeg dit indlæg, som er rimelig interessant idet situationen er så genkendelig for mig.

Det luner på en eller anden måde at jeg ikke er alene om denne frygtelige situation.

Men jeg fatter mod - friheden er forude, - og om et halvt år håber jeg ikke længere at blive ringet op af min 3-årige søn der spørger grædende hvorfor jeg ikke kommer hjem fra mit lorte-arbejde. Og om et halvt år håber jeg at kunne købe de ting til konen som hun skal have. Og jeg får tid til at leve, elske, grine, udforske, reflektere og slappe af !

Og til sommer skal jeg fandme have en alm. normal god dansk ferie som alle mulige andre - for første gang i mit liv skal jeg ud og rejse ! Og det er koster hvad det vil.

Umiddelbart synes jeg vi har fantastiske rammer for iværksætteri. Selvfølgelig er der altid plads til forbedring, - og der bliver hele tiden skruet på knapper og optimeret hist og her.

Jeg er enig med dig i at der ofte er langt mellem arbejdsgiver og arbejdstager. Jeg kunne godt ønske at arbejdstagerne kom ud af offerrollen og at samarbejdet blev lidt mere jævnbyrdigt på en eller anden måde. Jeg kunne godt ønske mig at mange arbejdstagere holdt op med at være zombier mellem 8 og 16, men tog del i virksomheden på en helt anden måde - forsøgte at skabe sig et overblik - tænkte ud af boksen - og gav chefen modspil, i stedet for blindt at adlyde kommandoer. Puha for et surt opstød - beklager ! :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:33

Man er da iværksættere fordi man elsker det man laver tænker ej på penge måske lidt , med vis elsker det du laver gør det intet med en arbejdes uge på 120 timer for sit iværksættere er sin hobby og det gør man ikke tænker kommer nogle gang sent seng og nogle gange skal man  tidlige op ,

hvor er livet bare dejligt som iværksættere at man ikke behøver tænke på jobet giver mange penge til at man har råd til sin hobby for jobbet som iværksættere er sin hobby og sin passion.

god positive vind med dit iværksættere arbejde ,jeg ser det ikke som statens arbejde at du bedre kan lide at være iværksættere, du skal bare arbejde med det du elsker , så kommer det hele af sig selv

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 07:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kunne godt ønske mig at mange arbejdstagere holdt op med at være zombier mellem 8 og 16, men tog del i virksomheden på en helt anden måde - forsøgte at skabe sig et overblik - tænkte ud af boksen - og gav chefen modspil, i stedet for blindt at adlyde kommandoer.

Som regel er det ikke kun medarbejderne der er noget galt med. Jeg vil faktisk vove at påstå det er lige så meget dig. Det er dit ansvar at skabe rammerne for medarbejdere der tænker ud af boksen og giver dig modspil. 

Derudover sætter du dig selv i en offer rolle, ved at lægge ansvaret over på arbejdstagerne for at være zombier - kan du se hvor jeg vil hen med det her?

(Det er på ingen måde en kritik af dig eller din virksomhed, den driver du som du lyster, dog tror jeg det ville gavne dig at indse det ikke kun er "de andres" skyld hvis noget ikke fungere)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:22

Nu har jeg jo friheden til at komme med forslag, uden overhovedet at kende til virksomhederne, og derfor er mine ord sikkert behæftet med fejl og mangler. Men alligevel kommer jeg til at tænke på følgende forslag, for selvom I virker til at være glade for jeres virksomhed, så lyder det til at være for meget.

Jeg vil i hvert fald ikke have en gravsten en dag, hvor der står: "Her hviler Tommy Krabbe. Han arbejdede konstant. Savnet i døden og savnet i livet.".

Jeg kommer blandt andet til at tænke på Mogens Nørgaard. Han har 120 medarbejdere og ingen mellemledere. Han tjener godt og har tid til en masse andet end jobbet. Han har lavet en del videoer, hvor han fortæller om sine ledelsesprincipper, og de kan ses ledelse p den underlige mde.

Og så tænker jeg på Tim Ferriss' "Fire timers arbejdsuge". Det  kan også være, at der er nogle principper i den, som kan give jer en noget anderledes work / life balance.

Endelig tænker jeg på, at der også er hjælp til at få medarbejdernes ud af deres zombie-tilstand samt at blive en bedre leder. Den bedste egenskab en leder kan have er konstant at forbedre sine ledelsesevner. Hvis jeg havde en leder, der tjekkede mit arbejde til punkt og prikke, så ville jeg ikke levere mit bedste, for der er alligevel ingen tillid at leve op til. Det kan godt være, at det er lederens ansvar, hvis regnskabet er lavet forkert, men så har lederen heldigvis også magten til at fjerne den person, der er skyld i fejlen.

Det kan være, at mine ord er lidt hårde, men det lyder også til, at der er brug for dem. Jeg håber virkelig, at I kan finde svarene til, at livet netop IKKE skal være sådan som selvstændig - især ikke, når man har medarbejdere til at gøre arbejdet.

Bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 1. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Fra  2p Consulting.dk Skrevet kl. 09:35

Tak for dit indlæg. Jeg kan nikke genkendende til en del af det.

Jeg ser og oplever mange af de samme ting som dig.

Jeg er i princippet enig i at man kan og skal uddelegere opgaver og ansvar til medarbejdere. Men personligt har jeg meget dårlige erfaringer med det. For uanset hvad man gør så kræver det at medarbejderen påtager sig ansvaret og ikke bare sige ja og amen for så at "glemme" når du vender ryggen til og man ikke længere følger op på om de har gjort det.

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 10:20

Jeg er også en af dem der ikke på dødslejet vil tænke: Men jeg fik da udrettet noget i virksomheden".

Uanset hvor meget man brænder for det man laver, kan man af og til gå lidt død i det. Jeg ELSKER at ride og jo flere forskellige heste og ryttere jeg hjælper jo mere spændende bliver det. Men selvom det er det bedste jeg ved og selvom der er gode penge i det, gider jeg da ikke 120 timer om ugen. Så bliver det simpelthen for surt.

Jeg har rengøringsfirmaet fordi jeg kan lide at have mit eget. Jeg kan lide at lave noget som gør kunderne rigtig glade. Men jeg vil ikke påstå at jeg ikke også gør det for pengene og for frihedens skyld. Pengene er med til at give mig tryghed og friheden giver mig mulighed for ridningen og alle de andre ting jeg holder af i livet. Jeg ville ALDRIG arbejde 60 - 80 timer om ugen, medmindre jeg fra start af vidste at det kun var for en periode.

Jeg beundre virkelig jer der gør det, men jeg stresser bare ved tanken.

Charlotte

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:28

Peter:

Jeg kunne godt ønske mig at mange arbejdstagere holdt op med at være zombier mellem 8 og 16, men tog del i virksomheden på en helt anden måde - forsøgte at skabe sig et overblik - tænkte ud af boksen - og gav chefen modspil, i stedet for blindt at adlyde kommandoer.

Som regel er det ikke kun medarbejderne der er noget galt med. Jeg vil faktisk vove at påstå det er lige så meget dig. Det er dit ansvar at skabe rammerne for medarbejdere der tænker ud af boksen og giver dig modspil. 

Derudover sætter du dig selv i en offer rolle, ved at lægge ansvaret over på arbejdstagerne for at være zombier - kan du se hvor jeg vil hen med det her?

(Det er på ingen måde en kritik af dig eller din virksomhed, den driver du som du lyster, dog tror jeg det ville gavne dig at indse det ikke kun er "de andres" skyld hvis noget ikke fungere)

Hejsa.

Tak for konstruktiv feedback. Jeg ved godt jeg ikke er uden skyld. I den grad er jeg SKYLDIG.

Jeg har haft flere supertalenter i mit brød - og hver eneste gang har jeg kun kunne klandre mig selv for tilsyneladende ikke at have været en inspirerende nok leder til at stimulere disse talenter til at skabe resultater.

Det er en kæmpe videnskab at få andre folk til at gøre de ting man ønsker - også selvom man betaler gildet.

Jeg er helt med på at man ikke kommer nogen vegne ved at give skylden til tredjepart. Her er man jo magtesløs. Så jeg tager aben selv, erkender at jeg ikke er god nok - og forsøger at arbejde videre med det, så længe det nu tager.

De arbejdspladser jeg selv har oplevet i min tid som lønslave har udelukkende opereret med frygt for fyring som motivationsfaktor. I de fleste tilfælde har jeg set indsats som jeg vurderer til under middelmådig, - men dog også visse tilfælde hvor det har givet rigtig godt afkast i form af medarbejdere der knokler røven ud af bukserne og dedikerer sit liv til at få tingene til at fungere. Min egen indsats har også været lige til at holde den gående - jeg har ikke selv været inspireret til at se udover min egen næsetip som lønmodtager.

Jeg selv har primært arbejdet med gulerod i form af mulighed for bonus, medejerskab m.v. Det har aldrig været nogen success for mig.

Og så har jeg arbejdet med streng kontrol og overvågning. Ingen success, - for medarbejderne føler sig naturligvis dårligt tilpas, - og jeg får ikke selv produceret noget.

Jeg har også arbejdet med frihed under ansvar, - og ladet medarbejderne hygge sig og have det sjovt sammen, mens jeg fra mit musehul har siddet og fået store mavesår af at kigge på det forfærdelige tidsspilde på min regning. Ingen success.

Efter dit indlæg kommer et link til nogle fede inspirerende videoer fra Micacle - det ser sgu ud til at køre for ham - jeg takker for det berigende link.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)