Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med en amino her på forum

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har på tidspunkt søgt hjælp til at finde en advokat/jurist her på siden til ming sag mod en stor center.

Jeg er blevet kontaktet af en amino herfra en "jurist" der ønskede at hjælpe for små 5000 kr.

Jeg har ikke indgået en aftale med vedkommende at han skulle behandle mit sag, han skulle blot se på den og se om han kunne hjælpe. Han mente det kunne han lige klare, svare til forskellige indstandser osv uden at have et møde med mig.

Ikke desto mindre ville han have at jeg skulle forholde mig til sagne og tage stilling til diverse ting. Og det ville jo være forkert da det er derfor man har en jurist/advokat.

Og "juristen" skrev sms til mig i hverdagene kl 23 om aften og forklarede sagen per sms!!!! ikke desto mindre ringede han i weekend.

Jeg spurgte ham hvornår kunne han behandle sagen og han skrev hvis jeg overføre penge til ham inden fredag så har han en sag han kan sende videre til domstol på søndag.

Jeg har valgt ikke at bruge ham, da han virker yderst agressiv, mistænksom der kører en sag per sms , ønsker ikke et møde m mig osv, men men men nu vil han anklage mig for at jeg har bestilt arbejde hos ham og jeg skal betale ham for det eller sagsøger han mig osv osv...

kan nogle hjælpe med at stoppe denne mand og hvem har ret?

Fordi at jeg stoppede samarbejde med den mand, inden jeg har indbetalt penge og jeg har ikke fået noget som helst fra ham.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 22:59 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Han har ikke krav på noget.

Som jurist (jeg er cand. jur) er man underlagt Lov om juridisk lovgivning.

Reglerne betyder, at juridiske rådgivere skal overholde god skik for juridisk rådgivning. Dette medfører bl.a., at rådgiveren skal udføre sit arbejde grundigt, samvittighedsfuldt og i det hele taget varetage sin kundes interesser på en ordentlig måde.

Reglerne stiller også krav om, at der inden rådgivningen kan starte, skal oprettes en skriftlig aftale. I aftalen skal bl.a. være oplysninger om rådgiverens uddannelsesmæssige baggrund, prisen og om rådgiveren har tegnet ansvarsforsikring

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02 | Låst

hej

mange tak for svaret, jeg er nu lidt i tvivl om jeg har skrevet itl ham at han måtte behandle min sag, men jeg har vel også ret til at trække den tilbage inden jeg har modtaget noget fra "juristen"og endeligt inden jeg har indbetalt penge.

det dummeste ville være hvis han sender mig til inkasso hvad han truer mig med, så skal jeg hyre en advokat til 2000 i timen for at lukke "røven på ham"

Lina

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 23:04 | Låst

Jeg ville bare tage det med et smil, og droppe kontakten til manden. Det lyder blot som tomme trusler, og tror ikke på at der nogensinde ville komme en sag ud af det Smile

Held og lykke.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 23:07 | Låst

lokaldistribution.dk:

det dummeste ville være hvis han sender mig til inkasso hvad han truer mig med, så skal jeg hyre en advokat til 2000 i timen for at lukke "røven på ham"

Lina

Han lyder sku ikke for smart Smile, tror ikke du skal tage ham seriøst.

Så vidt jeg ved kan han ikke sende dig til inkasso så længe du gør indsigelse, og ikke blot ignorerer det. Kan godt være jeg tager fejl, men jeg er næsten sikker på at reglerne er sådan.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 23:12 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis han sender dig til inkasso gør du skriftlig indsigelse mod kravet. Det koster 10-12 kr. på posthuset at få en kvittering på det brev, som du kan sende som alm. post.

De resterende 1.975 kr. kan du sende til mig :) 

Han kan ikke opkræve penge for juridisk rådgivning hvis ikke han har en skriftlig aftale med dig jf. mit tidligere svar.

Selvom han så vil kalde det konsulentbistand vil han få problemer i fogedretten, og blive henvist til et civilt søgsmål i byretten. Her vil det så komme frem hvad han skulle rådgive om, - og vupti er vi tilbage ved mit første svar. 

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 19:33 | Låst

Hej,

Jeg går normalt ikke ind for, at man skal hænge nogen ud offentligt, men kan du fortælle hvad personen hedder her på amino?

Selvom hvis du skulle have sagt, at han måtte kører din sag, så skal i stadig have den skriftelige aftale som tidligere nævn.. Plus at han absolut ikke har leveret noget som helst der ligner acceptabelt. Så ignorer ham, så forsvinder han nok! :o)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:51 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej vi skal ikke have hængt nogen ud på Amino!
Hvis han truer dig, så meld ham til politiet.
Det er det vi har dem til.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Fra  Festvognen - Fætterguf Aps Skrevet kl. 21:00 | Låst

Ikke at han lyder særlig skarp ham du har fået fat på.

Uden en underskrevet aftale ingen penge. Sådan er det.

Men har du selv et par stykke som skylder mig penge og kunne godt bruge en lidt mere agressiv advokat til at tage affærde. Så send ham bare videre til mig :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49 | Låst

Hej Jørgen

Han vil sikkert skrive til dig ca 18 sms om dagen vil ringe til dig kl 23 om aften i weekend så jeg tror ikke at det er en god ide.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)