Hej Jeg har på tidspunkt søgt hjælp til at finde en advokat/jurist her på siden til ming sag mod en stor center. Jeg er blevet kontaktet af en amino herfra en "jurist" der ønskede at hjælpe for små 5000 kr. Jeg har ikke indgået en aftale med vedkommende at han skulle behandle mit sag, han skulle blot se på den og se om han kunne hjælpe. Han mente det kunne han lige klare, svare til forskellige indstandser osv uden at have et møde med mig. Ikke desto mindre ville han have at jeg skulle forholde mig til sagne og tage stilling til diverse ting. Og det ville jo være forkert da det er derfor man har en jurist/advokat. Og "juristen" skrev sms til mig i hverdagene kl 23 om aften og forklarede sagen per sms!!!! ikke desto mindre ringede han i weekend. Jeg spurgte ham hvornår kunne han behandle sagen og han skrev hvis jeg overføre penge til ham inden fredag så har han en sag han kan sende videre til domstol på søndag. Jeg har valgt ikke at bruge ham, da han virker yderst agressiv, mistænksom der kører en sag per sms , ønsker ikke et møde m mig osv, men men men nu vil han anklage mig for at jeg har bestilt arbejde hos ham og jeg skal betale ham for det eller sagsøger han mig osv osv... kan nogle hjælpe med at stoppe denne mand og hvem har ret? Fordi at jeg stoppede samarbejde med den mand, inden jeg har indbetalt penge og jeg har ikke fået noget som helst fra ham.
|
Han har ikke krav på noget.
Som jurist (jeg er cand. jur) er man underlagt Lov om juridisk lovgivning.
Reglerne betyder, at juridiske rådgivere skal overholde god skik for juridisk rådgivning. Dette medfører bl.a., at rådgiveren skal udføre sit arbejde grundigt, samvittighedsfuldt og i det hele taget varetage sin kundes interesser på en ordentlig måde.
Reglerne stiller også krav om, at der inden rådgivningen kan starte, skal oprettes en skriftlig aftale. I aftalen skal bl.a. være oplysninger om rådgiverens uddannelsesmæssige baggrund, prisen og om rådgiveren har tegnet ansvarsforsikring