From-your-heart.dk V/livsvejleder og socialpædagog Catherine Winkler
Elsk dig selv før du elsker andre!
Jeg holder af og synes det er udviklende for mig at have dybe samtaler med mennesker, som jeg enten møder til selskabelige lejligheder, eller jeg helt tilfældigt møder på gaden og falder i snak med! Når talen falder på ordet kærlighed stråler nogle mennesker om kap med solen, fordi de inderligt ønsker at finde en kæreste som de kan komme til at elske betingelsesløst! Der kan gnisten og gløden i øjenen godt komme frem! Jeg forstår fuldt ud at tosomhed er langt mere givende, fantastisk og livsbekræftende end at være alene! Når jeg så spørger "mine samtalepartnere,"hvordan de er deres egen bedste ven? Og hvordan de har det med at leve alene! Mærker jeg på samtalen at den ændrer karakter, og energiniveauet bliver dalende!! Hvorfor skal jeg elske mig selv, og bruge tid og energi på det? Des mere du elsker dig selv kan andre også elske dig!!! Det er sandheden! Hvis du ønsker at møde en kvinde eller mand som hviler i sig selv, som kun går efter det der interesserer personen både hvad angår job, karriere, værdier, hobbies, netværk mv. så er du nødt til at starte med dig selv! Hvis du gerne vil møde en kvinde eller mand som ikke giver dig andet end problemer fordi personen ikke hviler i sig selv, ikke har styr på økonomien, forringet selvtillid, suger dig med energi da du er hans/hendes redningsplanke så værsgod? (Disse mennesker er lige så unikke som alle andre)!! Du har et valg! Vælger du at lære at elske dig selv på godt og ondt, eller vælger du at møde en som har det lige som dig?
Hvad betyder det for dig og din udvikling at elske dig selv?
Nogle mennesker mestrer at hvile i sig selv, er bevidste om deres kost og motion, og at det gør underværker for dem, at de værner om sig selv og deres krop! Der hvor der er ting der skal arbejdes med er f.eks. bitterheden. Der er personer som har vanskeligt ved at slippe fortiden - og som bruger deres ressourcer forkert! At gå og være vred og indebrændt skal man have lov til - dog i en tidsbegrænset periode, fordi din fysik såvel som din psyke kommer i ubalance, og deraf kan det få konsekvenser for dit velbefindende. Det går ikke udover den person du er vred på - det går udover dig! Tilgivelse er værktøjet i denne sammenhæng. Luk for det kapitel I havde sammen. Tænk på den gode tid i forhold til alle de uoverensstemmelser der kom imellem Jer! Forståelsen og accepten af at I ikke har noget sammen mere (hvis dette er tilfældet) tager tid. Tilvænningen skal på banen! Dit liv går videre i en ny positiv retning, hvis du vælger at have fokus på det lyse og lette. Du vil med stor sandsynlighed opleve at der kommer tanker omkring de scenarier I havde sammen - og det helt naturligt. Istedet for at "leve" tankerne ud så luk dem ned! Gør noget andet : gå dig en tur - ring til en veninde, gå i biografen - skån dig selv for de ubehagelige tanker! Det er ikke dine tanker der styrer dig. Det er dig der styrer dine tanker, følelser og resultater! (Med øvelser kan det lade sig gøre)!!! Nogle mennesker er midtvejs i at lære at blive deres egen bedste ven, nogle er lige begyndt og andre er tæt på målet nemlig at elske sig selv! Hvad langt er du henne i din proces med at lære at elske dig selv? Og hvilke positive resultater opnår du? |
hvad er forskellen på dette indlæg, og så dit tidligere indlæg http://www.amino.dk/forums/t/118733.aspx ?
På mig virker det som en omgang copy/paste spam, og det er jo uheldigt hvis du ville opnå noget seriøst med dit indlæg...