Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Macbook Air VS Macbook Pro

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg står og skal til USA efter sommerferien, og da min gamle Acer bærbar er virkelig ringe efterhånden, vil jeg anskaffe mig en ny, men jeg køber den i USA, da jeg kan spare op til 2000 kr på den.

Jeg havde tænkt på at købe en Macbook Air.
Jeg skal bruge bærbaren til skolen.
Men selvom det bare er skolearbejde, er jeg interesseret i en hurtig computer, da jeg udover skolearbejde skal bruge den til min blog, og så har jeg også rigtig meget musik.
- Så den skal ikke blive langsom af at der bliver brugt noget diskplads.

Men da jeg også gerne vil åbne en webshop, når jeg kommer tilbage til Danmark, så ved jeg ikke om en Macbook Air ville være for dårlig simpelthen?
Nu ved jeg også at Apple har lanceret en ny Macbook Pro, men hvad er jeres erfaringer mht. Macbooks og webshops.

Det ville jo være dumt at købe en Macbook Air, som man kun skal bruge i et år, hvis man alligevel  skal ud og opgradere til Pro'en når man kommer hjem?

Hvad er jeres forslag, skal jeg købe Air eller Pro??Smile

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49

Umiddelbart lyder det ikke til, at dine behov skulle udelukke air. Så mit råd vil være, at du køber den du bedst kan lide.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Fra  Rolcera Skrevet kl. 16:56

Hej Kim!

Så det vil ikke være et problem at drive webshop + det andet med en Air?

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 17:09

Hej Rasmus

En Macbook Air er mere end kraftfuld nok til gøre de ting, som du har planer om.

En Air er ikke en svag maskine, så hvis ikke du er ude i en masse vild videoredigering eller grafiske spil og opgaver, så bliver det ikke noget problem :)

Mvh.

Kasper C

UdenParfume.dk - Danmarks parfumefrie webshop med 100% parfumefrie skønhedsprodukter

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:27

Hej Rasmus

Jeg er ikke sikker på at det kan betale sig at købe computeren i USA. For det første er der lokal moms oveni de priser du kan se på apple.com, som regel omkring 10%. Derudover skal du betale moms af computeren når du kommer til Danmark, 25%.

Det giver en pris på omkring 7500 for den mindste MacBook Air hvor den koster 7999 på apple.dk. Desuden kan du opnå studierabat på 8% på apple.dk hvis du studerer på en videregående uddannelse - det giver en pris på kun 7333, altså et par hundrede billigere end ved at købe i USA.

Spørgsmålet er så om den besparelse er det værd i forhold til at undvære dansk tastatur og bøvlet med reklamation hvis der skulle blive problemer med den. Her kender jeg dog ikke Apples politik eller reglerne i USA.

Til dit spørgsmål så kræver det ikke nogen særlige computerkræfter at drive en webshop eller afspille musik så det vil du sagtens kunne gøre på en MacBook Air. Først når det kommer til tungere applikationer såsom for eksempel video eller billedredigering vil

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Fra  Rolcera Skrevet kl. 19:37

Hej igen!

Fedt, overvejer helt sikkert at købe Macbook Air'en.

Ang. det med tastaturet det gør jo ingen forskel, når man kan ændre tastatur sproget på computeren.
Jeg regner med at købe "Apple protection plan", som gør at jeg kan få repareret min Macbook ligemeget hvor jeg er i verden på Apples regning, og det gør også at der er garanti på alt hardware osv. så det skulle ikke være et problem.

Det med at jeg skal betale moms i Danmark, kan det passe?
- Da jeg jo betaler afgifter af Mac'en i USA?

Men jeg vil da helt klart købe den, det sted der er billigstSmile

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 19:43

Tegnene sidder jo også helt anderledes på et engelsk tastatur og selvom du ændrer tastaturlayoutet får du altså ikke fx. æ, ø og å på knapperne. Det er måske bare en vanesag, men jeg ville synes at det var besværligt:

http://www.gadgetguy.dk/mbadk.jpg

http://files.myopera.com/wychian/blog/US%20Keyboard.jpg

Ja, du skal betale moms af varer importeret fra et ikke EU-land.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:00

Såvidt jeg kan forstå skal du være i USA i ½-1 år, og hvis du så køber den i starten af dit ophold derovre, så kan det da ikke være rigtigt man skal betale dansk moms og afgifter af købet når man kommer hjem igen - kan det? 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:33

Kasper Gadensgaard:

Hej Rasmus

Jeg er ikke sikker på at det kan betale sig at købe computeren i USA. For det første er der lokal moms oveni de priser du kan se på apple.com, som regel omkring 10%. Derudover skal du betale moms af computeren når du kommer til Danmark, 25%.

Det giver en pris på omkring 7500 for den mindste MacBook Air hvor den koster 7999 på apple.dk. Desuden kan du opnå studierabat på 8% på apple.dk hvis du studerer på en videregående uddannelse - det giver en pris på kun 7333, altså et par hundrede billigere end ved at købe i USA.

Spørgsmålet er så om den besparelse er det værd i forhold til at undvære dansk tastatur og bøvlet med reklamation hvis der skulle blive problemer med den. Her kender jeg dog ikke Apples politik eller reglerne i USA.

Til dit spørgsmål så kræver det ikke nogen særlige computerkræfter at drive en webshop eller afspille musik så det vil du sagtens kunne gøre på en MacBook Air. Først når det kommer til tungere applikationer såsom for eksempel video eller billedredigering vil

"moms" (sales tax) i USA er fra 0-alt efter den stat du køber dine ting i, køber du den "out of state" og har forretningen (ikke relevant for Apple) ikke en afdeling i den stat du bor, betaler du ikke sales tax, rater kan ses her

http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_the_United_States

tvivlsom at den danske stat vil opkræve importold og moms for en brugt laptop, men korrekt, det skal betales oveni.

Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 10:04

Det er helt rigtigt at du skal betale moms på din Mac hvis du henter den i US.

Så vidt jeg husker, så må du handle ind for 1200 DKK el.l. uden for EU. uden moms, men det finder du nok ikke en Macbook til :)

Men éen ting er hvad man SKAL, noget helt andet er hvad man gør :)
Hvis du køber din Mac i USA, så smid emballagen, kvittering, instruktionsbog osv. væk eller send det med posten til dine forældre. Og så bare stop Mac og oplader i håndbagagen på rejsen hjem... 

Der er jo intet galt i at have en computer med på rejsen, og så længe du ikke har 10 macbooks og 17 Iphones med i tasken, så tjekker de heller ikke reg. nr., for at se hvor skidtet er købt :)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)