Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det ultimative kamera?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskriften er vel en smule overdramatisk, men!

Til min konfirmation ønsker jeg mit et kamera da jeg har et eller andet med billeder og video.

Det skal helst været et Spejlrefleks, og derfor vil jeg gerne ha jeres viden!

Den skal kunne:

* Til kobles pc

* Tage rigtig rigtig gode billeder

* HD video og fremragende video

* Et nybegynder kamera

* Gerne en pakke løsning til under 7 tusinde

Det var vel lidt :)?

- Mads

(P.S. Vidste det var nogle der kendte en del til emnet så på forhånd tak!) 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der lidt forskel på det ultimative kamera, og et nybegynder kamera, men et Canon 600d vil være rigtig godt at starte ud med. Det ligger i den prisklasse du snakker om, og kan det et kamera skal kunne i den klasse. Det vil være mit bud Smile

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret glad for mit Sony DSLR A-330, som var til en overkommelig pris. Der er vist ikke video i.

Fordelen ved dette kamera, at det har indbygget stabilisator, hvilket betyder, at man kan købe billigere linser.

Jeg synes, det tager nogle kanone billeder :o)

Mvh.

Tinamaria

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop købt et kamera til kontoret, som jeg er MEGET tilfreds med. Det kostede vist 5.500kr.

Jeg fik rådgivning til købet af min gode ven, der går på filmskolen i KBH. Her er, hvad han skrev til mig:

__________________________________________________________________

Canon 550d (som jeg har) er klart bedst ift. prisen lige for tiden. Evt er 60d en anelse bedre i dårlig belysning, og stadig indenfor samme prisklasse, omend ikke helt samme value.


Hvis du vil have det bedste for tiden, som stadig er til at betale skal du kigge på Canon 5d mark 2, som er en smule bedre end 550d, men til gengæld 3 gange så dyr.
Her er et eksempel på hvad 550d kan med nogle en-smule-over-standardobjektiver og manglende lyssætning.
http://vimeo.com/9744624


Mht objektiver vil jeg anbefale det her:http://www.kamerahuset.dk/product/canon-ef-35mm-f-2-0-2507a009/
som ikke kan zoome, men derimod fungerer vildt godt i dårligt lys, og har en meget standard brændvidde (svarer til at objektivet står låst i én zoom-position, som hverken er vidvinklet eller zoomet ind, men et sted der imellem.)


Eller er det her: http://www.kamerahuset.dk/product/canon-ef-s-17-85mm-f-4-5-6-is-usm-9517a008/
fint, hvis det skal kunne noget all-around med masser af zoom.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Hoeks:

Jeg har netop købt et kamera til kontoret, som jeg er MEGET tilfreds med. Det kostede vist 5.500kr.

Jeg fik rådgivning til købet af min gode ven, der går på filmskolen i KBH. Her er, hvad han skrev til mig:

__________________________________________________________________

Canon 550d (som jeg har) er klart bedst ift. prisen lige for tiden. Evt er 60d en anelse bedre i dårlig belysning, og stadig indenfor samme prisklasse, omend ikke helt samme value.


Hvis du vil have det bedste for tiden, som stadig er til at betale skal du kigge på Canon 5d mark 2, som er en smule bedre end 550d, men til gengæld 3 gange så dyr.
Her er et eksempel på hvad 550d kan med nogle en-smule-over-standardobjektiver og manglende lyssætning.
http://vimeo.com/9744624


Mht objektiver vil jeg anbefale det her:http://www.kamerahuset.dk/product/canon-ef-35mm-f-2-0-2507a009/
som ikke kan zoome, men derimod fungerer vildt godt i dårligt lys, og har en meget standard brændvidde (svarer til at objektivet står låst i én zoom-position, som hverken er vidvinklet eller zoomet ind, men et sted der imellem.)


Eller er det her: http://www.kamerahuset.dk/product/canon-ef-s-17-85mm-f-4-5-6-is-usm-9517a008/
fint, hvis det skal kunne noget all-around med masser af zoom.

Mange tak Rasmus! Det var en stor hjælp! Har også kigget på 550d'eren i lang tid! Men kan du ikke spørge ham hvad han kan sige til et 600d? Og skrive tilbage på min email: Mads1805@hotmail.com

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mads: har jeg desværre ikke lige tid til. Men mon ikke du kan finde nogen, der har noget fornuftigt at sige om det, hvis du søger lidt på google.

 

God jagt :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

600D er teknisk set det samme, men 600'eren har et bevægeligt display, hvilket er meget lækkert, hvis du regner med at filme meget. Jeg ville ihvertfald smide de ekstra penge for et 600D - hvis det var mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikon D3100 eller især D90 kunne være en ide, men check lige, om der er video i, jeg er nemlig ikke 100 % sikker.

For under 6000 kr kan du få et Nikkor 18-105 mm objektiv med, og det er en udmærket pakke

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du kun har 7000kr så skaf dig et nikon kamera.. glas til nikon, specielt primes (fast brændvidde) er super billige i forhold til canons L-serie og knivskarpe...

Jeg er selv canon mand og skal du have toppen af poppen så skal du have et 5d mkII som minimum hvis du skal bruge det til allround foto opg. og stadigvæk ikke have købt dig ihjel i lecie udstyr..  det er dog forudsat at du har råd til L-glas ellers så har du en flaskehals som vil dræbe energien i kameraet :-) 

Mvh Omar

 

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)