Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger søges - Software program

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg søger en sælger til snartest at komme ud og sælge et software program for mig. Vi snakker engang i april-maj måned.

Derfor vil jeg gerne have nogle tal at at lægge ind i budgetterne og vide hvad en sælger skal have i løn og evt. finde en allerede nu, som jeg kan kontakte når arbejdet er på plads.

Jeg vil selvfølgelig have en med en del erfaring. Der er selvfølgelig masser af steder man kan finde sælgere på, men jeg ville have det bedre med at finde dem ud fra jeres anbefalinger.

Sælgeren skal have en smule kendskab til computer, da programmet skal fremlægges for kunderne, jeg skal self nok fortælle hvad programmet kan og hvordan den fungere.

Det skal bemærkes at produktet kun kan sælges 230 gange, da der kun findes de 230 forretninger landet over, der kan får gavn af produktet. Og det betyder så at vi helst ikke skal miste en eneste kunde ved at begå nogen "markedsførings fejl" og det er netop derfor jeg søger en professionel sælger med nogen års erfaring i bagen og ikke selv kommer ud og præsentere varen.

Vi taler om en kørende sælger, der skal tværs over landet og besøge disse firmaer.  Der findes 2 konkurenter som allerede har de 100 af kunderne, men vi starter med de første 100. 

ang. økonomien. Jeg tænker nu noget med en provisions-lønnet sælger, er ikke så meget ind for det her, så vil høre hvad i har og kan tilbyde. Råd modtages gerne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 00:32

Prøv amino freelancer! Der kan du helt sikkert finde en sælger! :=)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 17:37

hej Andreas

tak for hjælpen, har jeg gjort (:

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52

Hej Ekspert

Det er meget svært at svare på, når du ikke skriver mere om din software. Hvis det er små salg af kr. 3-10.000 per salg, så kan du formentlig finde en professionel sælger til kr. 15.000-20.000 i fast grundløn plus provision og med en targetløn på kr. 30.000.

Hvis det er kompleks og forretningstung software, så kan den faste løn være helt op til kr. 70.000 med en targetløn fra 1,2 millioner og opefter.

Så det er meget meget svært at svare på. Jeg vil bare råde dig til en ting... Den dygtige sælger kan oftest sælge 2-3 gange så meget som den knap så gode. Så pas på med at afskære dig fra de gode sælgere ved ikke at ville give nok i løn og provision.

Hvis det er helt uden for dit budget, så se om du kan finde én der er sulten nok og vil gå efter ren provision. Ellers har du muligheden af at tilbyde den rette person aktier i firmaet.

Held og lykke

/Jonas

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 18:27

Hej Jonas

Tak for dit svar. Det er salg af ca 50.000 per gang.

Som jeg siger, så skal/kan produktet kun sælges 200 gange, derfor bliver der ikke nogen månedsløn i her, da arbejdet er slut når han har været forbi de 200 kunder. noget mere præcist?

Fra Odder
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:36

Jeg selv har arbejdet med salg af software som freelance igennem en del år og har et par tips til dig.

Du siger at der er 230 kunder, men at de 100 allerede er taget af konkurrenterne - du siger også at der forventes et salg på 50.000 pr. gang....hvad nu hvis der ikke er nogen der er modne til at købe her og nu. Målet er jo at få gang i en kontinuerlig påvirkning af markedet, så du ved præcis hvornår de vil købe. Sagen er den at jeg sjælendt har oplevet at 'kunderne' er klar til at købe, bare fordi jeg gerne vil ha' dem til det den dag jeg kontakter dem.

Det at ansætte sælgere på ren provision er oftest en god ide ren teoretisk (da det giver en variabel udgift)....det fungerer sjældent i praksis af den simple årsag at sælgeren ofte er på udkig efter noget andet og bedre med en fast løn og derfor har total mangel på fokus.

Dernæst har du ikke nogen statistiske salgstal du kan præsentere for sælgeren - du har ikke selv været i marken og bevise hvad der rent kan lade sig gøre, hvor mange du skal ringe til for at få et møde, hvor mange møder skal du afholde for at få et og hvor lange tid tager det for kunden at beslutte sig etc......du vil lade sælgeren tage hele risikoen hvis du ansætter på ren provision.

Har du overvejet at få hjælp til at 'åbne' døren, og selv tage ud og foretage præsentation/salget.

Nu kommer der så lige lidt reklame for mig selv:

Vi er en gruppe personer hos os (FMC) der har kørt på landevejen i en årrække med salg af netop it - vi hjælper små virksomheder med at komme i dialog med beslutningstagerne....den service har vi tilbudt siden april 2000.

Bare lige et kort besyv herfra.

Du er velkommen til at kontakte os - måske har vi en person i gruppen med salgserfaring at netop din brancheløsning.

Hilsen

Thomas

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 11:03

Hej Thomas, tak for hjælpen, jeg ser på det også vender jeg gerne tilbage (:

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20

Hej Ekspert

Jeg kan ikke komme det meget nærmere, da jeg ikke kender produktet, men jeg er også enig med Thomas. Risiko = udbytte. Hvis du beder en sælger arbejde på ren provision, så er det typisk fordi sælgeren er desperat og han/hun vil forsvinde så snart der er noget bedre og mere sikkert i vente.

De fleste softwaresælgere har en targetløn og så et split mellem fast løn og provision. Typisk omkring 60-70% i fast løn og resten i provision.

/Jonas

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 09:12

Hej Jonas

tak for det, det var da mange penge (:

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)