Hejsa. Jeg har gået og tænkt lidt over interne linkstrukturer, efter at jeg læste Franks gode indlæg her: http://www.amino.dk/blogs/frankhellerupmadsen/archive/2011/02/13/link-til-dig-selv.aspx Rigtigt mange sider på nettet består af en forside, en masse listevisninger og en masse "produkt"-sider. Plus det løse. Det som man typisk gerne vil have google til at indeksere er ens produktsider. For at lede google hen på ens produktsider, skal man selvfølgelig i gang med at lave noget intern link building. Mange gør det ved at lave listevisninger med f.eks. 50 resultater, der linker videre til produktsiderne. Men hvis man har store kategorier og samtidigt ønsker at indele listevisningerne alfabetisk, får man først en url der ser sådan her ud: minside.dk/produkter?side=1&bogstav=a Denne side linker til de første 50 produkter, der starter med bogstavet a, samt til følgende url: minside.dk/produkter?side=2&bogstav=a Denne linker så til de 50 næste og til side 1 og 3 osv. osv. Det er dog velkendt at Google ikke bare fortsætter med at følge disse links, så når man når ud i, at google har fulgt 10 links, hvor den eneste ændring i url'en er side=x, kunne man forestille sig at crawleren stopper der. Mit spørgsmål går så på, om det ikke for det meste vil være de produkter som kommer frem på de første sider i ens listevisning, som bliver indekseret af google. Og hvordan får man så google til at indeksere produkter der starter med å på side 42? PS: Jeg er godt klar over, at man selvfølgelig skal sætte "noindex, follow" på alle sine listevisninger. |
bump, sorry