Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fratrække telefon, internet mv i honorarer og så betale multimedieskat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har B-indkomst (momsfri) for 90.000 kr.

Jeg ville gerne fratrække min telefon og internet som jeg bruger privat og til at få mine opgaver.

Mit internet, telefonafgifter og ny telefon overstiger 3000 kr betydeligt.

Kan jeg blot trække beløbet fra i Rubrik 12 og så melde mig til multimedieskatten? Eller skal jeg gennem en masse krumspring, oprette firma osv for at kunne gøre det.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 07:50

Jeg går ud fra at når du skriver momsfri indtægt på 90.000 er det lønsumspligtig eller et mix, hvor den momspligtige del er under 50.000 kr.

Du bogfører alle dine telefon- og internetomkostninger, PC o. lign. som de omkostninger de er. I dit tilfælde bogfører du dem inkl. moms da du ikke kan løfte momsen. Til sidst laver du en post "Multimedieværdi, ejer" hvor du krediterer 3.000 kr. Dette forbedrer dermed dit resultat i virksomheden med 3.000 kr. og dermed kommer du til at betale multimedieskat af 3.000 kr.

mvh
Michael

Tilmeldt 10. Jun 10
Skrevet kl. 08:43

Jeg er læge. Langt størstedelen af indkomsten er momsfrie honorarer, mens ca. 1-2000 kr kan der pålægges moms hvis jeg momsregistrerer mig.

Jeg har siddet og kigget på lønsumsafgift, og forstår det ikke helt. Er jeg pligtig at registrere mig for lønsumsafgift når jeg har honorarer for over 80.000 kr, eller kan jeg blot lade det køre som honorarer i personbeskatningen.

Det vil være en ekstra bruttoskat på 3,08% for mig, men det kan nok lige betale sig hvis jeg trækker telefon, internet mv fra, men bøvlet eksisterer jo.

Jeg ikke registeret nogen virksomhed med CVR nummer.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 08:48

Hvem får du disse honorarer fra? Sygehus/lægeklinik eller private personer?

mvh
Michael

Tilmeldt 10. Jun 10
Skrevet kl. 08:52

Sygehuse.

Nu ved jeg at jeg ikke får den samme indtjening i 2011 som jeg gjorde i 2010, og jeg kommer næppe op på 80.000 kr i år.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 09:08

Det afgørende her er, hvorvidt du vil blive regnet som honorarmodtager eller selvstændig erhvervsdrivende.

Jeg tror i første omgang du skal forespørge, om de har indberettet som honorar eller de har bogført som ekstern assistance.

mvh
Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 09:39

Ser lige at du bruger ordet sygehuse - altså i flertal. Så vil jeg umiddelbart mene, at du skal regnes som selvstændig erhvervsdrivende. Det betyder i så fald, at du er lønssumspligtig under alle omstændigheder. Til gengæld giver det dig dig så mulighed for at fratrække dine udgifter.

mvh
Michael

Fra Harlev J
Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Fra  www.Carsmart.dk Skrevet kl. 14:01

Hej Michael

Gælder det også hvis man har et ApS og er eneste ejer?

Mvh. Søren 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)