Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke udfordringer - ser I som de sværeste i små virksomheder?

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria: Ja det har selvfølgelig noget at sige hvilken branche man er i. Der er ikke mange der drømmer om at leve af at gøre rent. Det er ofte noget man gør for at tjene penge og ikke så meget andet. Derfor synes jeg det er så vigtigt, at jeg gør hvad jeg kan for at vi har en hyggelig og sjov arbejdsplads. Rengøringsjobbet kan være rigtig surt! Hvis du har knoklet i 6 timer og så lige skal have en omgang kritik, så kan det være rigtig svært at opretholde gejsten til de sidste par timer.

Jeg bruger "Sandwich modellen" fra NLP når jeg giver kritik. Godt nok har jeg indrettet den lidt så det ikke skal tage mig en halv time at få mit budskab igennem, men det er min erfaring at de ansatte er mest modtagelige på den måde.

Og hey.. det virker også i parforhold Big Smile

Men selvfølgelig skal ros også stå alene.

Charlotte

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mprof

Nu har jeg ikke læst alle indlæg, så undskyld at jeg skriver noget andre har skrevet før.

JEg startede min virksomhed, da jeg sagde min leder stilling op, på opfordring af to forskellige firma'er. Så der skulle jo være et godt grundlag for det....da de gav en god sum penge, om måneden.

Men da jeg stod klar med det hele, så sprang de fra, så stod man ligepludselig, og havde brugt 100k og ingen indtægt.

Og kan sige at selvom jeg har skaffet en del kunder, så er markedsførring det sværste for mig. JEg har gjort utrolig meget, men da jeg ikraft af min tid som leder det andet sted, skaffede mig et dårligt ry som mennesker, men en høj faglig dygtighed, så kan jeg idag ikke nærme mig 50% af de potentielle kunder i Århus området.
Jeg ser så også at de vælger at betale op til 50-200% mere idag for deres produkter, end at benytte sig af mit firma, som jo er endnu mere et slag i hovedet.

JEg er skod til markedsførring for at sige det rent ud. Da jeg er en fag idiot af værste klasse. Og ikke taler kunderne efter munden. Men giver min uforbeholdne mening med det samme, og tit kan en indkøbschef ikke lige klare det, når han er van til at skulle handle for 1 million, og så skal handle hos mig for 1000 kr. Og det giver desværre nogle spændinger.

Jeg har prøvet at ligge stilen om, men så føler jeg også at jeg sælger ud af mig selv. Og så er det også at jeg siger, det  er mit firma, og går det ned, så går det ned. Og så er det min skyld.

Idag har jeg en fast kundekreds, typsik udenfor Århus området, så de kender mig efterhånden på posthuset, hvor jeg får en rigtig god behandling, samt på fragtcentralen som ligger 5 min herfra.
Og hvordan vil det så se ud fremover. Efter at mit gamle firma(der hvor jeg var ansat som leder), er gået konkurs, har jeg så fået skylden for det også. Hvilket jo er lidt pinligt. Men så er jeg ikke så aktiv via markedsførring som jeg har været. Og egentligt, så kan jeg overleve med den måde mit firma kører på idag, sammen med mit faste arbejde.

I starten troede jeg klart at mange af de gamle kunder ville hoppe over og blive kunder hos mig, og det er så en farlig tankegang, for det gør at man føler sig for sikker i sine investeringer. Og har også gjort at jeg måtte lave nogle ændringer hen af vejen. Billigere lokaler, der nedsatte kapaciteten, ændringer af invisteringer, så der kun blev til de vigtigste ting, for at opretholde produktionen. Samt at ny invisteringer bliver meget overvejet og beregnet.

Jeg laver idag ikke ret meget markedsføring. Da det er en bundløs skrue. Og er endt med at jeg engang om året sender min kalender ud til nogle få firmaer. Lidt for at give besked på at jeg stadig eksisterer.
Og så som provokation overfor de to firma'er der skrottede mig i sin tid Embarrassed Bare for at trædde lidt i det.

Meningen med mit firma har aldrig været at jeg skal ligge og køre i porche eller Aston Martin, men at jeg skulle kunne leve ordentligt. Og det gør jeg pt, selvom jeg ikke satser 100% på det. Og gjorde jeg det, så ville jeg nok have et større kunde grundlag. Men da jeg er forsigtig, og ikke vil låne penge, så må det tage den tid det tager. Og selvom jeg stadig overvejer tiden til at satse 100% så er det en svær beslutning, for så er den økonomiske frihed væk.

/Kenneth

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Jeg tak for din feedback. Det er en beklagelig situation, som du har været igennem. Fedt at du stadigvæk kæmper videre!

Ja som andre også skriver, så kan marketing være en junglen at finde rundt i - hvor skal man smide sine penge, for at få mest profit for dem!?

Nu skriver du, at du tidligere var leder i en anden virksomhed. Har du en decideret ledelsesuddannelse bag dig?

Hvad mener du om spørgsmålet med om kommende iværksættere, skal tænke på at tage en ledelsesuddannelse inden opstart af deres nye virksomhed?

Mvh Mickey

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

mprof:

Nu skriver du, at du tidligere var leder i en anden virksomhed. Har du en decideret ledelsesuddannelse bag dig?

Hvad mener du om spørgsmålet med om kommende iværksættere, skal tænke på at tage en ledelsesuddannelse inden opstart af deres nye virksomhed?

Hej

Jeg har ikke nogen ledelses uddannelse. Har et befalingsmandskursus fra hjemmeværnet, fik jeg så efter at jeg blev leder. Men det var så også godt givet ud, da jeg ente ud med en masse mennesker der var så forskellig fra mig, at jeg ikke lige kunne sætte mig ind i dem.

Jeg arbejdede mig op fra bunden i det firma, for at sige det pænt. Fra at være ham der vaskede gulv, endte jeg med at lede det hele, med ansvar for min egen kundegruppe samt hele produktionen, med indkøb og nyanskaffelser.

JEg mener at de vigtigeste våben, man har som iværksætter er sig selv. Det er vigtigt at man kan bevare et overblik, og se hvad man gør giver mening. Jeg vil ikke sige at det er nødvendigt at have en leder uddannelse, som kan give en en masse smarte udtryk, men mere at, man bevarer et menneskeligt synspunkt, sådan at de ansatte kan relaterer til en. Og at man ikke taler overhovedet på dem. Og man behandler alle lige, uanset om man kan lide dem eller ej.

Har man ikke lige alle de menneskelige egenskaber, så vil et ledelses kursus kunne sparke en i den rigtige retning. Men har man ikke nogen af de menneskelige egenskaber, så vil man aldrig blive en god leder, og det uanset uddannelse.

/Kenneth

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)