Kære aminoer! Jeg har efterhånden fået gennemført de fleste af de mange gode råd jeg fik sidste gang jeg spurgte og min konverteringsfrekvens for Google Adwords afspejler det også glimrende. December: 1,16% Januar: 2,88% Februar: 3,53% Dog er der selvfølgelig ikke direkte belæg for at sige det udelukkende skyldes sideoptimeringer da jeg selvfølgelig også har fået flere nye varer på lager og er begyndt at tage Dankort, men jeg er sikker jeg skylder en stor tak for de gode råd! Hvad mangler jeg nu at få styr på? Jeg tænker lidt at mine knapper mangler en opkvikker så jeg hurtigere får folk til at lægge noget i kurven. Lige nu foretrækker jeg teksten "Læg i indkøbskurven" fordi der nok er en psykologisk effekt over at folk husker at de altid kan lægge mere i kurven fremfor en knaptekst som "Køb nu!!!". Jeg talte med en i går der foreslog de skulle være grønne? Vil det kunne gå på min ellers ret hvide og blå side? nogen der har et godt tip til mine call-to-action knapper eller andet der er helt galt? Se min webshop her: iPhone tilbehør |
Jeg synes helt klart at du skal prøve at splitteste og se om du får noget ud af at lave din knapper grønne istedet. Desuden synes jeg i samme omgang at du skal tilføje en læs mere om produktet-knap, da der lige nu ikke er noget visuelt der indikerer at man kan læse mere om dine produkter.
En ting der også kunne rykke lidt i din konvertering, kunne være at optimere din bestil-knap i indkøbskurven. Giv den en knap, lidt farve, og undersøg om det er den optimale tekst du bruger :-)