Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg fatter ikke en dyt. Google

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige starte med at slå fast at jeg INTET ved når det kommer til at få min hjemmeside mere synlig på google.

Men sagen er den at jeg sidste år købte en hjemmeside. Jeg blev lovet at den ville være at finde på den første side på google. Jeg skulle så vælge tre søgeord. Jeg gør flere gange opmærksom på, at jeg er helt grøn så de må hjælpe mig med de her ord. Jeg får ingen rådgivning og vælger så tre ord der åbenbart ikke er "gode nok". Jeg anede ikke at de ord skulle hænge sammen. I mailen hvor jeg skriver hvilke ord jeg har valgt, skriver jeg at hvis ordene ikke er "gode nok", må de sige til, så må vi finde nogle andre. Jeg høre intet og min hjemmeside ligger (sidst jeg tjekkede på side 32).

I det år der nu er gået har jeg ringet flere gange og gjort opmærksom på problemet, men de skyder skylden på mine tre søgeord, som åbenbart ikke lige sådan kan laves om. Nu har de så endelig "opdaget" at ordene godt kan laves om og jeg skal vælge nogle nye.

Jeg er bundet endnu et år til aftalen og vil gerne denne gang have noget for mine penge. Jeg valgte kun at sige ja til hjemmesiden fordi jeg som skrevet ville ligge på den første side. Nu fortryder jeg og er rigtig ærgelig over at jeg har smidt alle de penge ud af vinduet.

Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan jeg finder de rigtige ord? Gerne så en der burde gå med de ældre på IT kursus kan forstå det :-)

Charlotte

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det lyder som godt gammeldags lortesalg. Der er meget få - omend ingen - firmaer der kan love en topplacering på 3 vilkårlige søgeord (i hvert fald ikke til en overkommelig pris). Derfor vender de bøtten rundt, og fortæller dig, at det er din skyld, at du har valgt nogle "forkerte" ord. 

Og keywords (dine søgeord) kan altid laves om.

Du handler med uærlige folk > Forlang dine penge tilbage (begrundet med at de ikke har leveret det lovede produkt). 

/JG

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:51

Jesper har fat i den lange ende. Når vi taler om organisk søgemaskineoptimering (den del af Google, der ikke er annoncer, hvor Google dermed ikke direkte tjener penge på resultaterne) kan ingen love dig en bestemt placering på ethvert søgeord som du angiver.

Tag et kig på min 10-minutters video om ">søgemaskineoptimering - så får du en hurtig, og meget grundlæggende introduktion til emnet.

Smid evt. et link til siden her i tråden, så vi kan tage et hurtigt kig på hvor galt det står til.

/ Emil

Tilmeldt 5. Oct 10
Skrevet kl. 12:54
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jesper: Ja, de har snydt mig. Desværre kan jeg ikke få mine penge tilbage. Jeg har flere gange kæmpet med dem i løbet af året for at komme ud af aftalen, men de vil hverken lade mig slippe ud af aftalen nu eller give mig de penge jeg allerede har betalt tilbage.

Jeg har fri kunderservice og kan altid ringe med ændringer til design osv. Jeg har derfor besluttet at jeg da i det mindste vil have noget på den konto, så de kommer til at høre fra mig dagligt det næste års tid.

Men herligt du lige fortæller at ordene altid kan laves om - det vil jeg da lige prøve at snakke med dem om.

Tak fordi du desværre bekræftede mig i det jeg frygtede, så blev jeg da så meget klogere.

Charlotte

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:57

Meget irriterende. man skal ikke følge nogen som lover eller siger at du kommer på side 1. Det er det du primært skal gå efter når du skal vælge nogen.

Men ud over det så vil det være nemmere at vejlede dig hvis du fortæller hvilken hjemmeside der er tale om.

Men men, du kan bruge et søgeordsværktøj som fx det Google adwords har lavet.

Hurtigt fortalt bruger du værktøjet sådan at du indskriver de ord som har noget med det du tilbyder at gøre, du lader så toolet søge efter ord der relaterer til dem du har skrevet ind, ud over det kan du også få toolet til at vise eksakte søgninger (ovre i venstre side). du kan så sorterer efter lokal for på den måde at se hvilke ord der bliver søgt mest på. Men der er selvfølgelig flere ting du skal have i baghovedet, mener thomas rosenstand har lavet en mindre video omkring det at bruge værktøjet. kan ikke lige finde den.

brug også toolet til at tjekke dine konkurrenter, da du der også vil få ideer til søgeord.

Det er lidt sværere end man tror at finde frem til de helt rigtige søgeord og sætninger som man skal spille på, og typisk spiller man på langt flere søgeord og sætninger end de 3. typisk over 100 søgeord og sætninger.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 5. Oct 10
Skrevet kl. 13:00

Emil: Tak til dig også. Jeg vil lige kigge på din video.

De fortalte mig efterfølgene at de tre ord skal hænge sammen -altså alle ord skal skrives i søgefeltet, men det er da ret usikkert at det lige er de tre ord man vælger der bliver søgt på.

Jeg ved ikke hvordan man smider et link, men hjemmesiden hedder cr-rengoring.dk

Charlotte

Tilmeldt 5. Oct 10
Skrevet kl. 13:04

Kim: Nej det var dumt. Men når jeg ikke har forstand på det, så tænker jeg jo, at det skal nok passe at jeg kan ligge på første side.

Det du skriver om koster det penge?

Charlotte

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:07

CharlotteR:

Kim: Nej det var dumt. Men når jeg ikke har forstand på det, så tænker jeg jo, at det skal nok passe at jeg kan ligge på første side.

Det du skriver om koster det penge?

Charlotte

Nej det er gratis, det er også gratisk at oprette en adwordskonto, som giver dig en smule flere muligheder når du skal finde dine keywords. Men det er lidt meget arbejde bare for at finde 3 ord. Men ja det er fuldt ud gratis at bruge.

Men jeg bliver lige nød til at sige at du ikke skal tage de tal der står som eksakte og helt rigtige tal, du skal se dem som en vejledning.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:08

Der er en del SEO fejl på siden og den loader meget langtsomt her, 10+ sekunder for hver side.

Angående de bedste søgeord er jeg ikke sikker på, hvilke er bedst.
Men du kan bruge keyword tools f.eks. i adwords (Google)

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:12

Lad mig gætte: du har vel valgt de 3 ord rengøringsfirma, trappevask, og erhvervsrengøring.

Følgende slår mig:

• Ingen af de 3 ord fremgår af teksten, hvilket er nødvendigt hvis du bare skal have en lille chance for at være synlig.
  • Linkbuilding er næsten ikke-eksisterende

Med andre ord ligner det bare at de har indsat dine 3 ord i din title, samt under meta keywords (og sidstnævnte bruges ikke pt. af Google) og ikke gjort en fis andet. Ovenstående tager 1 minut at indsætte, og vil ikke sikre dig gode placeringer alene.

/ Emil

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)