Jeg vil lige starte med at slå fast at jeg INTET ved når det kommer til at få min hjemmeside mere synlig på google. Men sagen er den at jeg sidste år købte en hjemmeside. Jeg blev lovet at den ville være at finde på den første side på google. Jeg skulle så vælge tre søgeord. Jeg gør flere gange opmærksom på, at jeg er helt grøn så de må hjælpe mig med de her ord. Jeg får ingen rådgivning og vælger så tre ord der åbenbart ikke er "gode nok". Jeg anede ikke at de ord skulle hænge sammen. I mailen hvor jeg skriver hvilke ord jeg har valgt, skriver jeg at hvis ordene ikke er "gode nok", må de sige til, så må vi finde nogle andre. Jeg høre intet og min hjemmeside ligger (sidst jeg tjekkede på side 32). I det år der nu er gået har jeg ringet flere gange og gjort opmærksom på problemet, men de skyder skylden på mine tre søgeord, som åbenbart ikke lige sådan kan laves om. Nu har de så endelig "opdaget" at ordene godt kan laves om og jeg skal vælge nogle nye. Jeg er bundet endnu et år til aftalen og vil gerne denne gang have noget for mine penge. Jeg valgte kun at sige ja til hjemmesiden fordi jeg som skrevet ville ligge på den første side. Nu fortryder jeg og er rigtig ærgelig over at jeg har smidt alle de penge ud af vinduet. Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan jeg finder de rigtige ord? Gerne så en der burde gå med de ældre på IT kursus kan forstå det :-) Charlotte
|
Det lyder som godt gammeldags lortesalg. Der er meget få - omend ingen - firmaer der kan love en topplacering på 3 vilkårlige søgeord (i hvert fald ikke til en overkommelig pris). Derfor vender de bøtten rundt, og fortæller dig, at det er din skyld, at du har valgt nogle "forkerte" ord.
Og keywords (dine søgeord) kan altid laves om.
Du handler med uærlige folk > Forlang dine penge tilbage (begrundet med at de ikke har leveret det lovede produkt).
/JG