Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til firmanavn + spørgsmål om rettigheder.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dejlige Amino folk :D

For noget tid en uges tid siden blev jeg færdig uddannet som sports massør og vil nu begynde at starte min egen virksomhed op.  
Synes ikke at det er svært at komme på et navn til en massage klinik, men det bliver lidt svære fordi at mit kompetance felt vil blive løbende vil blive udbygget. Den vil bl.a. blive udbygget med akupunktur, sports ernæring, løbestils analyse... senere bliver der bygget coaching. 

Har brugt en del tid på at tænke på et navn der er specifikt nok til at man har en ide om hvad det drejer sig om, men stadig bredt nok til at den kan omslutte det hele. Derudover er det vigtigt at det udstråler professionalisme og seriøsitet i sær da det er vigtigt for mig at kommunikere at det hele bygger på et lægefagligt grundlag.

Nogen der har nogle forslag? har selv tænkt på: a fulfilling life

Det må vi da kunne gøre bedre?

Det andet spørgsmål går på hvad er mine rettigheder omkring navnet?
Hvordan sikre jeg mig 100% at jeg må kalde mig det uden at få en sag på halsen? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40

Hej.

Det kan være svært at finde et navn, der klinger. "A fulfilling life" lyder ikke som et navn, men mere et slogan. Hvis du vil have et navn, der passer til det, du laver, så kunne sport indgå. Det samme med massage, men massage er kikset. Det kan bruges, men det klinger ikke i et navn. Måske er touch bedre end massage, selvom det ikke er helt det samme. Massage handler osse om noget med kroppen, body, og velbefindende, wellbeing.

Nu får du nogle forslag. Det er ikke fordi, jeg har navnET til dig, men det er mere, hvis det kunne give inspiration til selv at finde et navn. SKAL det være på engelsk?

Sporting Touch, Sporting Life, Sporting Body (eller Sporting Massage)

Touch for life

Body Perfect

Stream Life

Generelt tror jeg ikke, man render ind i problemer med navnet. Bare navnet ikke allerede er taget af et andet firma, og det ikke er navnet på en person, som har sikret sig retten. Check det på Google.

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:57
Hmm tak :D

Har tænkt lidt på: physical performance and wellbeing

Det er lidt bredere end kun massage.
Måske lave det som anogram
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45

Hva' med nogle danske ord som trim og sund? Eller et andet engelsk ord, fit?

Fitness Massage, Fit & Healthy eller Krop & Sund.

Bare forslag. Det skal nok komme...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)