Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En smiley og måske mere magt til dig

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Vi ser bl.a. folk, med eller uden vilje, placerer deres indlæg i forkerte kategorier.
Vi ser også at mange ikke forstår at skrive en god overskrift, så andre brugere kan se hvad de kan hjælpe med.
Begge dele er med til at gøre Amino mere uoverskuelig og det er ikke godt for nogen.

For at få lidt mere hjælp, så er det nu muligt for en sluttet skare af "superbrugere" at rette både overskrifter og placering af indlæg.
Så har en bruger skrevet "Jeg har brug for hjælp", kan en "superbruger" nu f.eks. rette det til: "Jeg har brug for hjælp til at lave en Word Press blog". så alle ved hun har brug for.

Hvis en bruger har lavet et indlæg som er kommet i en forkert kategori, så kan en "Superbruger" også rette den.

Hej Martin,

Lad mig lige starte med at sige at jeg er en af de nyudnævnte "Superbrugere", så mit indlæg grunder ikke i misundelse over at være holdt udenfor :o)

Det kan godt være at jeg har misforstået konceptet, men hvis det åbner for en mulighed for at alle med den status, kan ændre en overskrift til hvad de nu finder mere passende. Hvem vurderer så om den aktuelle overskrift er den korrekte i forhold til indholdet?

Jeg prøver at give mine indlæg så korrekte overskrifter som muligt, men er selvfølgelig ikke sikker på at det ikke kan være mere sigende end det jeg finder på. Der kommer så en bruger som synes den skal hedde noget andet og ændrer den, efter ham kommer der en anden og ændrer den til hvad vedkommende nu finder passende.

Ingen af dem der har ændret min overskrift, har ramt det budskab som jeg ønsker at få frem, så derfor ændrer jeg den tilbage.

Hvordan stoppes det og hvem rangerer højest på jeg-har-ret listen?

Jeg ved selvfølgelig godt at tiltaget er til for at afskaffe de der "HJÆÆLLLLP!!!!" overskrifter, men her på Amino er vi omgivet af store egoer og der vil altid være nogen der mener de ved bedre end andre.

Jeg er forhåbentligt bare pessimistisk, men hvis der ikke er en form for lås på, så tror jeg at det i visse tilfælde kan give flere problemer end glæder.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 08:26

Når jeg trykker "Ret" i denne tråd, så får jeg en fejl meddelse, men det virker fint i alm. tråde.

Ztrong på you tube

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:06

Technocowboy:

Har dog hverken "Svar" eller "Mere"-knappen i dit første indlæg i denne tråd Martin, og har derfor ikke muligheden for at rette/flytte denne tråd - ikke at det er nødvendigt, men er det tilsigtet ?

mvh

Jan

Supportkategorierne kører i et lidt andet setup og derfor opfører de sig lidt mærkeligt.
Men da så få bruger dem, så tror jeg ikke vi vil bruge tid på at rette dem.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:13

Magnus:

igang:

Jamen så har vi allerede balladen :o) For hvem skal bestemme om der skal bruges versaler og udråbstegn m.m.? Er det dig eller ham der har oprettet tråden?

Generelt mangler der nogle tydelige retningslinjer for brugen af forummet, hvilket ikke bliver et mindre problem af, at der er brug for et stigende antal moderatorer. Som udgangspunkt kan man jo dårligt tillade sig at moderere en overskrift, hvis der ikke er nogen klare retningslinjer på det punkt. Men jeg så da gerne, at folk så vidt muligt tilstræbte sig på at lave overskrifter (og indlæg) i overensstemmelse med dansk grammatik og retstavning og holdt sig fra overskrifter såsom "HJÆLP!!!? Skylder Skat penge?", "KÆMPE PRISNEDSLAG - SLÅ TIL NU!!!" eller "Haha!! :D;)". Et udråbstegn kan sagtens være grammatisk korrekt, og jeg accepterer da også gerne en lidt mere kreativ anvendelses i overskrifter på et forum, men et spørgsmålstegn/udråbstegn er nok.

igang:
Og hvad sker der så når en "super bruger" opretter en tråd, og der så kommer noget selvbestaltet "overskrifts-politi" og synes at det er helt forkert? Det kan blive et værre rod, med skiftende overskrifter, hvor man lige pludeselig ikke kan genkende de tråde man selv deltager i..

Jeg ser nærmere problemet/udfordringen som værende, at man lige pludselig har flere hundrede brugere, med muligheden for at redigere i andre end deres egne indlæg. Jeg så hellere, at det blev nemmere at rapportere, og at man evt. gjorde nogle brugere til viceværter, som kunne foreslå en konkret ændring i en overskrift eller flytning af tråd, som så bare skal godkendes/tilpasses af en moderator.

Nu skal man huske på, at for at få adgang til de nye muligheder, skal man være en ret erfaren bruger og det gør at langt de fleste har været med længe og godt er klar over hvad en god og dårlig overskrift er.

Men ja, nogle guidelines laver jeg ved lejlighed, jeg kan bare bedst lide at arbejde på en "brændende platform" hvor sorger ikke tages på forskud, da langt de fleste af slagsen sjældent materialiserer sig :-)

Og dertil syntes jeg det er fedt hvis vi kan aktivere endnu flere iværksættere der kan tage aktiv del i at Amino fortsat udvikler sig godt.

Men vi ser tiden an og tager det som det kommer.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:15

Thomas Buus:

Kan disse Smilies ses af andre brugere?

Jeg tror måske også det er farligt at lade stjerne bestemme. Jeg har lagt mærke til, under f.eks debatter omkring politik, at der gives lave stjerner hvis man lige har en anden holdning, og at der gives lave stjerner fordi man prikker lidt til hinanden.

Her har jeg endda bemærket, at nogle af dem er ret aktive og meget behjælpelige brugere på Amino. 

Jeg kan ikke rigtigt komme med andre idéer, for jeg kan godt se problemstilling omkring hvordan det ellers skulle gøres.

Nu prøver vi og ser hvad der sker.
Det kan også fint være at vi hen ad vejen ændrer systemet lidt og lader kravet gå lidt ned på stjerner og sætter en grænse hvor man f.eks. skal have været på Amino i min. en periode etc.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:18

Kristian Ole Rørbye:

Godt og spændende tiltag som helt sikkert vil være med til at gøre forummet mere "top tunet" i fremtiden.

Kan se at jeg er "super bruger", så jeg vil da gøre mit til at det bliver brugt :)

Det er jeg glad for at høre, vi har brug for det :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

Hej

Jeg ser en stor fejl, ved dette. Og det er netop at det opfordrer til klikke og venne dannelse.

Sådan at der kan sidde et fåtal og give stjerner til hinanden, sådan at de får de privilegier. Og det gør netop at man kan øddelægge siden endnu mere.

På den anden side, så bakker jeg fuldt op om at mange med aminoer mangler kreativitet når de laver overskrifter. Men det er en general ting i et internet forum, som man nok ikke kan komme uden om. Men selvfølgelig skal der laves nogle tiltag sådan at det kan blive bedre.

Men jeg ser så ikke dette som den rigtige vej. Men mere at man mere opfordre nogle flere til at være moderatorer, fx med hver deres ansvars område, sådan at siden her, netop kan holde mere styr på det, og ikke overlade det til tilfældige mennesker, som der har klappet de rigtige på ryggen. For det er tit de samme som der gør brug af stjernesystemet.

/Kenneth

Så du mener at folk vil hjælpe hinanden for at bliver superbrugere for at kunne ødelægge hinandens overskrifter og flytte indlæg til steder hvor de ikke hører hjemme???

Den tror jeg ikke på, for hvad skulle pointen være?
Skulle en bruger begynde at lave mærkelige ting, så kan alle se hvem det er og så er ens ry og røgte ødelagt og i værste fald ville jeg kyle personen ud på røv og albuer..

Så nej, jeg tror du ser spøgelser.

De bedste hilsner

Martin

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har i dag sat mit ry og rygte på spil ved at flytte et indlæg til kategorien "jeg har et godt tilbud til dig". Big Smile

Synes de nye funktioner er et positivt tiltag, og jeg er sikker på, at det nok skal blive respekteret af 99,9% af brugerne, og vil være med til at gøre Amino til et endnu bedre sted finde information.

De få, som ikke kan finde ud af det, må så ryge på røv og albuer. Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57

Martin Thorborg:

Så du mener at folk vil hjælpe hinanden for at bliver superbrugere for at kunne ødelægge hinandens overskrifter og flytte indlæg til steder hvor de ikke hører hjemme???

Den tror jeg ikke på, for hvad skulle pointen være?
Skulle en bruger begynde at lave mærkelige ting, så kan alle se hvem det er og så er ens ry og røgte ødelagt og i værste fald ville jeg kyle personen ud på røv og albuer..

Så nej, jeg tror du ser spøgelser.

De bedste hilsner

Martin

Hej Martin

Jeg tænker nu mere derhen hvor man giver en person 1 stjene, når han har rettet i en overskrift. Som trådopretteren evt er utilfreds med. Og kan man få nogle flere til at give  1 stjerne, så tæller det jo hurtigt ned.

Ikke så meget at man øddelægger en tråd.

/Kenneth

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:07

Kenneth:

Jeg tænker nu mere derhen hvor man giver en person 1 stjene, når han har rettet i en overskrift. Som trådopretteren evt er utilfreds med. Og kan man få nogle flere til at give  1 stjerne, så tæller det jo hurtigt ned.

Ikke så meget at man øddelægger en tråd.

Man kan som sådan ikke give en stjerne for at flytte noget, så skal man finde et indlæg personen har skrevet og så give 1 stjerne der og det tvivler jeg på mange gider.

Ideen er at vi kan få rettet stavefejl og gjort overskrifter mere beskrivende, det må være i alles interesse og skulle en enkelt "Superbruger" begynde at lave mærkelige ting, så er jeg sikker på at i nok skal fortælle mig det og så gør jeg noget ved det.

De bedste hilsner

Martin

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)