Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannelse og jobmuligheder efter afsluttet HHX

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg håber det er i orden at jeg har oprettet dette indlæg under denne kategori.

Til sommer bliver jeg færdig med min HHX-uddannelse og står nu og skal vælge hvad jeg skal fremover, hvilket jeg synes er meget svært. Jeg kunne godt tænke mig et job hvor jeg kan tjene en god sjat penge et halvt årstid, og derefter måske et halvt år med noget arbejde i England, for at styrke mit engelsk, da det ikke er ret stærkt. Men det er svært at finde et job - så skulle det nærmere være en elevplads, men så binder jeg mig jo i 2 år, men bliver trods alt kontoruddannet.

Jeg har også en drøm om at starte på en lang videregående uddannelse, indenfor noget it og økonomi måske og få en kandidatuddannelse (HA-almen, HA-it eller lign.). Men på den anden side ville jeg også synes at det kunne være rigtig spændene at blive politibetjent/kriminalbetjent. Jeg ønsker et job med udfordring og spænding i fremtiden! Mine 2. standpunktskarakterer ligger på et snit på 8,6, så der skulle forhåbentlig være gode muligheder for at læse videre, alt afhængig af hvordan mine eksaminerne går. Jeg har haft et par virksomheder med nogle kammerater igennem årene, hvilket har givet mig mange gode erfaringer. 

Jeg har også overvejet noget trainee lignende, f.eks. kan man blive uddannet igennem Bilka, El-giganten som leder eller lignende, hvor man arbejder under hele sin uddannelse og går på aftenskole og får sin teori anvendt i praksis løbende.. 

Har i evt. nogle forslag, idéer eller en lille god historie om hvad i selv gjorde, hvis i har stået i en lignende situation?

Tak på forhånd! :-)

Med venlig hilsen

Henrik Nielsen

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38

Jeg stod i samme situation da jeg var ved at være færdig med HHx, jeg vidste heller ikke om jeg skulle læse videre eller begynde at arbejde. Men jeg valgte at tage et sabbat år, hvor jeg arbejdede fuldtid det meste af tiden, ud over det tog jeg 2 måneder på engelsk sprogskole i Cape Town og San Diego, det var dog lidt spild af penge men en super oplevelse - så hvis jeg skal anbefale dig noget så er det at tage til f.eks. England og arbejde så du kan forbedre dit engelsk på den måde.

Efter sabbat året havde jeg fundet ud af hvad jeg ville og søgte ind på den pågældende uddannelse, og her sidder jeg så i dag og skriver en bachelor-opgave og skal til at begynde på en kandidat efter sommer.

Hvis du virkelig er i tvivl om hvad du vil, så synes jeg du skal tage et sabbat år, så du kan overveje hvad du gerne vil - på den måde spilder du ikke din tid ved at starte på en uddannelse og senere droppe ud, og samtidig tjener du penge, hvis du altså kan finde dig et arbejde. Du kunne eventuelt også starte nogle projekter op selv, og se om det kan føre til noget.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:48

Tak for dit svar.

Jeg har nu tilmeldt mig nogle suppleringsfag til næste år og så håber jeg på at finde et arbejde ved siden af. Så efter et års tid regner jeg med at søge ind på BDE-uddannelsen. Om ikke andet holder jeg mig igang, og får nogle suppleret med nogle gode fag at have! :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)