Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glæden var ultra kort, kan jeg få den byttet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter et halvt års krampetrækninger døde min gamle computer fuldstændig i sidste uge. Var derfor inde for at købe mig en ny fin bærbar i lørdags. Sælgeren åbnede kassen inden han overdragede den, for at tjekke at alt var ok, da han syntes der var noget der skramlede derinde. Alt så åbenbart fint ud, og jeg kørte hjem med min nye computer.

Glæden var stor, men kort, for da jeg startede den op var der to røde (ødelagte) pixels på skærmen. Jeg ringede derfor til butikken i dag, og fik til min store overraskelse at vide, at der var et vist toleranceniveau ift. ødelagte pixels i bærbare, så det kunne de desværre ikke gøre noget ved. Det skulle være mere end 3-4 pixels der var i stykker, eller også skulle de sidde et bestemt sted på skærmen (noget med at den var delt op i 9 punkter og den/de ødelagte pixels bare ikke måtte være i midten, hvilket de ikke er på min).

Jeg er helt med på at der kan ryge nogle pixels med tiden, men kan det virkelig være rigtigt, at jeg køber en splinterny computer, og så bare må være "tolerant" overfor at den i realiteten er i stykker fra dag 1? Jeg sidder bla. og laver webdesign på min computer, og så er det altså virkelig træls og forstyrrende med sådan nogle postkasserøde pixels midt i det hele!

Er der nogen der ved om jeg skal regne med at kunne få den byttet, hvis jeg tager turen over til butikken og stiller mig op derinde med den? Man er jo unægteligt lidt lettere at spise af i telefonen, men jeg har selvfølgelig købt den i Kbh. efter en arbejdsdag, men lige nu har jeg ferie og kommer i teorien ikke derover igen før om en måned. Og det er sgu lidt langt og dyrt at køre 140 km. derover med den, hvis jeg så bare får at vide at jeg skal være tolerant overfor skidtet.

Jeg kan vel ikke bruge de 3 ugers fortrydelsesret som butikken ellers lover? Jeg har jo pakket den ud og startet den op (hvis ikke, havde jeg jo ikke fundet ud af at der var noget galt), men har dog slukket den igen med det samme og pakket den pænt tilbage i kassen.

Er der nogen af jer der har erfaring med den slags, enten som sælger eller køber og hvad har I gjort i den situation?

~ Amaris

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 16:47
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Har du mulighed for at pakke den sammen så den fremstår præcist som da du købte den? I så fald vil de sandsynligvis tage den retur - du skal blot sige at du har fortrudt købet, da din kæreste har foreslået dig en anden model. Lad være med at nævne de døde pixels.

Hvis manden i butikken siger at pakken har været åben, kan du jo blot svare Ja, og fortælle at det var hans kollega der åbnede den, for at finde ud af hvad det var der raslede i kassen.

Hvilken butik har du handlet i? Hvis det er Elgigaten, så får du ingen problemer - de tager stortset alt retur. Men lad endelig være med at nævne pixel-fejl - dem er der ingen der har lyst til at tage retur.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:51

Mener da at de fleste producenter anser lysende pixels som pixelfejl, og at det sælger henviser til kun gælder for døde pixels. Røde pixels er jo irriterende uanset hvor de sidder, så jeg ville køre derind og tage en snak med dem, fortælle at den var sådan da den blev pakket ud og at du håber at I kan finde en løsning da det er uholdbart i forhold til dit arbejde med de røde pixels.

Tjek evt. producentens hjemmeside for at se hvad deres beskrivelse af en pixelfejl er inden du drager afsted.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02

Jimmy:

Mange tak for dit svar. Det har jeg desværre ikke mulighed for nej, den har været åbnet. Dvs. har haft ledninger pakket ud af poserne osv. Desuden er den jo bootet op med mine info, skulle vælge sprog, navn til computer osv. da den startede. Så det er desværre ikke muligt at få den til at se helt ubrugt ud igen.

Og det er desværre ikke Elgiganten jeg har købt den hos nej. Havde med vilje ikke skrevet navnet på butikken, da jeg jo som sådan ikke har noget udestående med dem, og det jo i princippet ikke er deres fejl, men sikkert en fabriksfejl. Gør det dog selvfølgelig ikke mindre træls for mig, uanset hvor fejlen er opstået.

Rasmus:

Mange tak for dit svar også. Jeg har netop haft ringet til Acer for at høre hvordan de forholder sig til det. Fik at vide at det kunne de ikke sige noget om over telefonen, men at jeg skulle tage et billede af fejlen på en masse forskellige farver baggrund, hvorefter jeg kunne sende det til deres mail, og de så ville tage stilling til det efterfølgende. Og så snakkede han om noget med "fulde pixel fejl og sub pixel fejl", som jeg ikke lige blev meget klogere af.

Jeg kan se i lignende tråde rundt omkring på nettet, at den generelle mening er at der skal være tale om 3-5 pixels, før man er berettiget til "en bytter". På min er der desværre bare to. Altså tror jeg ikke at jeg kan få den byttet pga. det, da det åbenbart anses som værende en "fejlfri skærm", når der ikke er mere end 1-2 fejl på. Desuden er fejlen ikke "konstant", da det røde kun ses på mørkere baggrunde som sort, blå, brun, etc. Ved lysere baggrunde ses fejlen kun som en hvid pixel og er ikke særlig tydelig.

Men umiddelbart skulle der vel så heller ikke være mulighed for at udnytte de 3 ugers returret butikken tilbyder så, når jeg har haft åbnet computeren og tastet info ind ved opstart af denne går jeg ud fra? Dvs. returretten udelukkende gælder, hvis man slet ikke har åbnet/brugt produktet, men alligevel af andre årsager har fundet ud af at man har fortrudt sit køb?

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 20:05

Det er en rigtig sur situation at stå i, men desværre tror jeg ikke du kan gøre andet end at appellere til deres samvittighed hos Acer - det er dog ingen nem opgave. 

Jeg synes ikke, selvom du kunne, at du skal pakke computeren pænt ned og aflevere den, for så at stikke dem en løgn i butikken. Hvordan har vi det selv, når andre mennesker stikker os en plade? Det er ikke rart. 

Nogen vil forsvare det med at det jo formentligt er et stort firma - men det er ligegyldigt. Det er ikke OK at snyde og bedrage ved at lyve, uanset størrelsen på virksomheden. De handler jo ud fra de guidelines de har fået udstukket fra producenten, og gør det bestemt ikke for at tryne de små. 

Der er flere ting man kan prøve selv, for at løse problemet. Da jeg købte og modtog min dyre 27" iMac så jeg til min store ærgelse at der var en lysende (limegrøn) pixel lige midt i synsfeltet.

Jeg søgte lidt på nettet og det der lykkedes for mig var at jeg fandt et program der flashede en masse forskellige farver på skærmen hurtigt efter hinanden, da det program var færdigt "masserede" jeg området på skærmen hvor den lysende pixel var - og pludselig så forsvandt det grønne lys og den har fungeret efter hensigten siden. 

Læs evt. lidt på denne side

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 22:20

Hej Amaris.

Jeg løb for et par år siden ind i noget der mindede om den situation du er kommet i. Jeg havde købt en "medium" udgave af en fladskærm og konstaterede ved afprøvning hjemme at der var fejl og som jeg kunne forudse ville skabe en MASSE problemer hvis jeg forsøgte at klage.

Jeg tog den med til butikken og fortalte at jeg gerne ville "opgradere" til den store model og ingen problemer. Det kostede så 700 kr men jeg slap da for at være gift med en vare der ikke funkede.

Kreativt ? Kan du ikke "opgradere" ? Er der ikke en model en smule større ? De fleste butikker har jo ikke noget imod at sælge/bytte til en lidt dyrere vare.

bedste hilsner fra Lund

PS. Køb over nettet, der har du fortrydelsesret !

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 23:07

Døde pixels og andre pixel-fejl, er desværre alt for udbredt, og forhandlerenes holdning til problemet er direkte forkasteligt. Hvis det var mig der havde købt en spritny computer, og der fra første dag var pixelfejl, ville jeg ikke have noget problem med at undlade at nævne fejlen, når jeg tog ind til butikken, for at benytte mig af min fortrydelsesret. Så hvis butikken tilbyder dig en fortrydelsesret, så skynd dig at få afleveret den!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)