Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Positive navne om læring?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 9
Fra  Din flinke nabo Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har brug for hjælp, til at finde det helt rigtige navn, til min kommende virksomhed. Og håber at I kan komme med en masse gode ideer til mig.

Jeg er folkeskolelærer, og ser i min dagligdag, hvor mange elever der ikke får den hjælp de har brug for. Derfor vil jeg lave et privat tilbud om ekstraundervisning.

Det bliver et tilbud hvor den enkelte elev er 100% i fokus, og hvor undervisningen vil blive sammensat, så den passer til elevens faglige forudsætninger, samt ud fra elevens læringsstile.

Min mening er at skabe noget undervisning (primært dansk), hvor eleven får gode succesoplevelser, til at komme godt vidre i skolen. Jeg vil primært sammensætte undervisningen så jeg er tilstæde en gang om ugen, hvor jeg ser hvad eleven har lavet, tester forbedringer og gennemgår næste uges øvelser med elev og forældre.Det er så meningen at eleven skal arbejde selvstændigt, med støtte fra forældrene med de opgaver jeg har lavet.

Det er meget vigtigt for mig at det hele har en positiv vinkel, også navnet;).

Jeg vil gerne komme til at leve af det her på et tidspunkt, men kunne godt tænke mig at få ideer til, hvordan jeg kan udvide forretningen, så jeg også laver noget andet end en til en undervisning.

Så kære Amino folk, hvad skal virksomheden hedde, og hvordan udvider jeg forretningen?

Med venlig hilsen Sisse

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:57

Vinderskolen! Big Smile

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Noget med "leg" eller "spil". 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 11:28

Hvad med BonusLæreren?

Det lyder som en meget spændende idé, og der er da bestemt behov for det. Så må vi håbe, at du også kan finde nogle, som vil betale for det. Det kunne nok blive en udfordring.

I forhold til gode råd så vil jeg sige, at hvis du laver en forretning, hvor din primære kompetence er danskundervisning, så er det meget vigitigt, at du sørger for at skrive fejlfrit. Ellers bliver det nok svært for kommende kunder at få tillid til dine evner. Jeg ved godt, at du i dette tilfælde blot stiller spørgsmål i et forum, men al kommunikation vil blive forbundet med dig og dit produkt, og i din tekst er der nogle stave, skrive- og kommafejl, som ikke er så heldige. Bare for at hjælpe :-)

De bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Fra Holbæk
Tilmeldt 25. Jan 10
Fra  Din flinke nabo Skrevet kl. 16:35

Mange tak for svar.

Jeg ved godt jeg har mange udfordringer, men jeg er en rigtig god underviser, og meget god til at hjælpe elever på mange forskellige måder, og det er klart min fordel.

Jeg håber bare jeg snart finder navnet, så jeg kan komme videre med mine planer.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:56

siscle:
Jeg håber bare jeg snart finder navnet, så jeg kan komme videre med mine planer

E-læreren, E-klassen, net-klassen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28

siscle:
Jeg håber bare jeg snart finder navnet, så jeg kan komme videre med mine planer.

Navnet kommer af sig selv, men det tager tid. Det perfekte navn kan ikke frem-provokeres.

Du har ikke nævnt aldersgruppen.

- Prima-skolen, Bi-skolen (som i "stå bi"), Nem-skolen

- Skolekstra (som i ekstra skole...)

- Let Lært

Eller som Juul foreslår, net-klassen, det ku' blive nem-klassen

Fra Holbæk
Tilmeldt 25. Jan 10
Fra  Din flinke nabo Skrevet kl. 19:43

Tak for de gode forslag.

Min primær grupper er 1.-5. klasse, så navnet må gerne være lidt hyggeligt/sjovt. Jeg synes faktisk bi-skolen er et rigtig godt bud.

Det er dejligt med noget inspiration. Mange tak.

Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:09

Hej Sisse

Hermed lige et par indspark vedr. udvidelse af forretningen.

Evt. udvikling af et undervisningsmateriale der tager hensyn til de individuelle elever. Undervisning/foredrag til forældre - hvordan de støtter børns læring/læsning/udvikling. En eller anden form for konsulentbistand indenfor specialundervisning på uddannelsessteder. Evt. tilbyde PAS testning (du kan tage uddannelsen på Munkholm, Jelling) et pædagogisk afdækningssystem der fokuserer på den enkelte elevs potentialer. Tilbyde firmaer læsekurser til deres ansatte.

Ja områderne er mange og måske skal du også overveje din virksomheds navn i forhold til hvilke tanker du gør dig om udvidelser af den. Vil du fx udelukkende fokusere på børn?

De bedste hilsner

Nordstrøm

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:05

Hej med dig :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)