Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af porto ved fortrydelseskøb?????

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Otterup
Tilmeldt 6. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.. Kan det virkelig være rigtigt, at man som erhvervsdrivende er forpligtet til at tilbagebetale porto til køber ved fortrydelseskøb??? Er klar over at køber selv står for fragt ved returforsendelse, men vil køber returnere en vare, skal sælger tilbagebetale varens pris + porto (har jeg ladet mig fortælle)

Hvis det forholder sig sådan, er det da lige at undergrave små webbutikker. I min verden gir' det ingen mening!!

Lad mig høre fra Jer :-)

Vh Charlotte

Fra Købenahvn
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 16:32

Det er "desværre" korrekt forstået.

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 16:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er rigtigt at man også skal tilbagebetale porto.

Det vil også være lidt surt for kunden, hvis han skulle betale 2 gange porto. Så ville det blive meget dyrt, hvis produktet han har købt ikke så ud, som på billede.

Jeg kan godt se hvad du mener Smile, men synes det er en fin regel.

Det er vel lidt det samme som i butikkerne, hvor man giver kunden lov til at prøve tøjet, og så ikke forlanger noget for det, fordi det ikke rigtig var deres smag.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Otterup
Tilmeldt 6. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:06

Det er overhovedet ikke en ok regel. Hvorfor skal sælger betale for købers fejlkøb? Det er da lige at undergrave små webshops!! Det betyder jo gang på gang penge ud af butikken, og ingen ind...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:09

Du skal KUN tilbagebetale portoen, hvis kunden returnere HELE ORDREN!

Dvs køber kunden 2 varer, og sender den ene retur, så skal du IKKE tilbagebetale portoen. Sender kunden derimod begge varer retur, så skal du tilbagebetale...

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 17:10

charlotte: det koster jo kun penge ud, hvis du ikke informerer kunderne ordentligt, hvis de på nogle gode billeder kan se præcis hvordan tingene ser ud, så sender dem jo ikke retur pga. det og hvis du har gode størrelsesguides (ved tøj fx) kan du også minimere disse returneringer.

Vi skal jo lige huske her at de fleste dog køber ting på nettet for at beholde dem og ikke sende dem retur - det koster dog også dem penge + tid at gøre dette, så jo bedre du gør dit job, så der er så få misforståelser som muligt, jo mindre skal du af med. 

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 12:31

Jeg kan ikke rigtig se hvorfor at jeg kun skal havde 1 stjerne for mit indlæg? Huh?

Jeg synes at jeg kommer med et godt svar, hvor jeg tager hensyn til hvad Charlotte mener, og kommer også med en begrundelse til mit svar, hvorfor jeg mener det jeg siger.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)