Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plast støbning, kan man det?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kjellerup
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 74
Fra  MTech-Innovation Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er igang med et nyt produkt for en kunde. Jeg har i den forbindelse brug for at montere et print på højkant på en DIN skinne. Jeg kan ikke rigtig finde en clip der kan bruges til dette. Og heller ikke nogen små vinkler som kan bruges til at montere på de clips jeg i forvejen bruger. Istedet for at bruge så meget tid på at lee efter clips eller vinkler der kan bruges så tænkte jeg om man ikke "bare" selv kan lave et vinkel beslag? Hvad ville det kræve for at selv støbe sådan et i plast?

Jeg skal kun bruge en 50 stykker, så jeg vil ikke ud og investere i professionel støbeform osv. Så er der nogen der ved om det kan lade sig gøre selv at lave?

Mvh

Michael

Fra Grindsted
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 14:55

Du har ikke tænkt på og støbe dem i polyester, bliver godtnok meget hårdt, men du kan bore og slibe i det. Men formen til det er svær og lave, og skal vokses grundig ind. Optil 5-6 gange, da det ellers vil brænde sammen. (du kan ikke skille emnet fra formen)

Og skulle det farves i en bestemt farve kan der blandes farvepasta i.

Polyester er det samme som man bruger i glasfiberindustrien, så er det store emner skal der blandes glasfiber i (måtter).

Men det er giftige sager det her. Så pas på med det. Specielt hærderen der bliver brugt er ikke biologisk nedbrydeligt.

En anden mulighed er Plexiglas, kan du os bearbejde på forskellig vis.

Plastic har jeg ikke forstand på..

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:59

Jeg tror ikke du skal satse på at støbe det selv - det er besværligt og meget svært at få noget der kan holde og ikke mindst relativt dyrt. 

Har du prøvet at kontakte Phoenix Contacts, de har en masse standard til DIN skinnerne og det kunne være at deres ME MAX DIN huse passer til det projekt du sidder med selv om jeg er lidt i tvivl om hvad du med med 'højkant på en DIN skinne'

/Søren

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:46

Prøv evt. at kontakte nogle studerende der har adgang til en 3d printer. Det kan være design ingeniører de ville sikkert synes det er sjovt at få fingrene i et rigtigt problem og produkt og hjælpe lidt til. De kan printe emnerne på skolen til materialeprisen, men om det er anvendeligt til det du skal bruge må du snakke med dem om,... Jeg er jo bare pædagog :D

Fra Kjellerup
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 74
Fra  MTech-Innovation Skrevet kl. 17:31

Har kigget på de ME MAX DIN huse. De er rigtig fine men vil ikke passe til projektet da printet ikke må "pakkes" ind i et hus.

Pirntet skal stå lodret/højkant for at spare plads på DIN skinnen. Jeg ville da havde fortrukket at det bare kunne ligge vandret som jeg normalt gør, men i dette tilfælde er der ikke plads:(

At kontakte nogen studerende med en 3D printer er en kanon idé, det vil jeg undersøge nærmere.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 18:12

Michael Nielsen:

Hej!

Jeg er igang med et nyt produkt for en kunde. Jeg har i den forbindelse brug for at montere et print på højkant på en DIN skinne. Jeg kan ikke rigtig finde en clip der kan bruges til dette. Og heller ikke nogen små vinkler som kan bruges til at montere på de clips jeg i forvejen bruger. Istedet for at bruge så meget tid på at lee efter clips eller vinkler der kan bruges så tænkte jeg om man ikke "bare" selv kan lave et vinkel beslag? Hvad ville det kræve for at selv støbe sådan et i plast?

Jeg skal kun bruge en 50 stykker, så jeg vil ikke ud og investere i professionel støbeform osv. Så er der nogen der ved om det kan lade sig gøre selv at lave?

Mvh

Michael

Du skriver ikke noget om hvor du har kigget, som allerede nævnt er Phoenix COntacts et godt bud, eller har Wago måske lavet noget du kan bruge.

http://www.wagocatalog.com/

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 19:07

Hvor stort er kortet ? Hvis det er Eurokort størrelse, så kunne du måske bruge et std. eucard kabinet og montere det på DIN-skinnen.

Men er det i det hele taget et god idé at have et printkort hængende frit ud fra en DIN-skinne ? Alt afhængigt af hvor det kommer til at sidde kan det jo være noget udsat.

mvh

Jan

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jul 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:20

Hej Michael.

Plaststøbning med investering i et formværktøj kan vist ikke betale sig, i dit tilfælde med det meget lave stykantal du skal bruge.

Som Rasmus er inde på vil det billigste være at lave en lille serie i Rapid prototyping. Om det er studerende eller profesionelle der skal gøre det ved jeg ikke, men der er flere firmaer der tilbyder denne service. Prøv at søge på google på "rapid prototyping" eller "3d print". De fleste firmaer tilbyder print i forskellige plasttyper alt afhængig af ønskerne til plastikken, og kan typisk tilbyde at lave en lille serie af et emne

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 134
Fra  KnowledgeDesign Skrevet kl. 19:53

Hej Michael

Nu ved jeg ikke en pind om hvad en DIN skinne er, men da jeg har arbejdet på en printfabrik, set mange sjove løsninger, kunne jeg måske hjælpe dig hvis du kunne lave en tegning af præcis hvad du mener.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 20:00

Hej

Den billigste løsning tror jeg vil være ganske simpelt at få printet isoleret uden brug af kasse som kapsling og dinskinne men i stedet få det kapslet vha et lyndt lag lim som er godkendt til  foremålet?

preben

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)