Jeg har for nylig lanceret nounou.dk, som tilbyder tips om it-værktøjer, vejledninger, artikler mv til digitalisering af selvstændige og mindre virksomheder. I den forbindelse vil jeg meget gerne høre, hvad I synes om helhedsoplevelsen, overskueligheden og emnet – og ikke mindst høre hvad I savner!
Jeg synes faktisk, at det er en ganske flot side du har banket op der. :-)
Helhedsoplevelsen er god, men jeg synes overskueligheden halter en smule. Umiddelbart da jeg klikkede ind på siden var der mange ting der sprang i øjnene, uden at der var én der virkeligt skilte sig ud. Det kan så være godt og skidt.
Du skal også lige have oversat ting som 'Search', 'Latest entries' med mere for at optimere helhedsindtrykket.
husk google kun viser 67 tegn din tekst slutter halvt derved lidt svært at forstå hvad din siden omhandler på google, lav en bedre titlen kort og præcist gerne med enkle nøgle søgeord i .jeg mener denne her titlen på omkring 100 tegn <title>Nounou | Digitaliseringstips, værktøjer og vejledning til små og mellemstore virksomheder</title>
Husk lidt h1 og h2 på siden der deler op i under emmer og det vis også lidt google vejen hvilken ord du satser på, god ide med maks 4 linjer tekst og så linje skrift , langt lettere at læse en tekst der deles op.
Hvor er kontaktsiden den kunne jeg ikke finde ?
husk interne links struktur på siden med , med relavante links til andre undersider på din hjemmesiden , giver god SEO værdi at kryds linke egen hjemmeside.
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
@Halfdan: Du har ret mht de engelske udtryk her og dér og skal lige have luret, hvordan man oversætter temaet.
@Mikael: Jeg får rettet metateksten til, så det ser fornuftigt ud i Google og oprettet en kontaktside. De interne links har jeg allerede i form af relaterede indlæg – håber at det stadig giver seo-værdi :)
Jeg synes også det ser rigtig godt ud, og ser ud til at være spændende. Hvis det kan lade sig gøre, ville jeg lade artiklerne i toppen køre bare en anelse langsommere. Når man lige kommer ind på siden skal man orientere sig, og så er det forvirrende, at tingene suser afsted inden man er klar til at kigge videre. Held og lykke!
Det kan virke lidt overvældende, lige når man kommer ind på forsiden, for der er så meget, og det står spredt ud. Tager lidt tid at få overblik: "Øh, hvor skal jeg hen..."
Kig på på undersiden Best of Lister for her gives der også en lang liste med websites, men her er det nemmere at overse siden, fordi de små thumbnails ikke springer i øjnene på læseren. Så jeg kunne foreslå at gøre thumbs'ne på forsiden lidt mindre.
Er enig med Mikael i, at du godt må lave en underside, hvor man kan kontakte dig/jer.
Har kigget lidt på siden, og er faldet over nogle enkelte ting.
Der er stadig ord, som ikke er oversat til dansk. Fx nederst på forsiden, hvor der står "Older". Derudover er der oversættelser som mangler i den menu, hvor man kan se at nogen har skrevet en kommentar til et indlæg. Der står "On", hvor der måske skulle stå "i" eller "på". :D Der er også lidt i selve blogindlæggene.
Kan ikke lide at billederne til dine indlæg er så store på forsiden. Hvis du kigger på billederne og teksten til indlægget, så er der en verden til forskel, hvad man lægger mærke til. Jeg lægger MEGET mærke til billederne, og sidder egentlig og leder lidt efter teksten dertil.
Jeg ville nok vælge at lave dato-format om, så der står "5. MAR 2011" i stedet for "MAR 5, 2011".
Jeg var ikke klar over, at de engelske ord her og der sprang i øjnene. Du er nr 2 der bemærker det, så nu har jeg oversat det til dansk :)
Din kommentar om billedstørrelse er også noteret! Personligt synes jeg, at det rent visuelt er lækkert med de store billeder, men hvis det er noget, som folk generelt ærgres over, så vil jeg overveje at reducere størrelsen...