Henrik, jeg tog den skriftlige del af ejendomsmægler-uddannelsen på dagskole fra 1999-2000. I klassen var vi elever, som befandt sig i aldersgruppen 19-48 år :-). Ham på 48 var en tidligere kiosk-ejer. I dag arbejder han som ejendomsmægler. Enough said! :-) Dbh Thomas |
Technocowboy:Til gengæld vil du skulle sætte mere tid af til at læse og forstå det emne du nu kaster dig over end dem på 20. Jo længere væk emnet er fra dit nuværende område, des sværere vil det være at lære - og jo ældre man er, des længere tid vil det tage.
Hej,
Jeg kan ikke se nogen grund til ikke at gå igang. Jeg kan ikke sig, hvor gammel, man skal være for at være "for gammel". Har du motivationen er du ikke for gammel.
Til gengæld vil jeg godt anfægte det med at man skal sætte mere tid af til at læse ind i forhold til de unge. Så gammel er du heller ikke.
De har måske nogle fordele, de kan drage fra deres skolegang. Du har så nogle flere år på bagen - og nogle andre erfaringer at støtte dig til. Jeg tror ikke, det bliver sværere for dig end for de unge - bare anderledes.
Jeg startede selv på en uddannelse som 40-årig. Jeg gik på Multimediedesigner - hver klasse på denne uddannelse havde 1-2 af "os i fyrrene". Det faglige var ikke noget problem - så vidt jeg ved gik det os alle godt. Til gengæld faldt der mange unge fra.
Ikke så meget af faglige grunde, men mere fordi det kneb med selvdisciplinen.
Og når de lige har vænnet sig til, at man er mere på deres forældres alder end på deres alder, går det fint. Som regel er man på alder med mange undervisere - det giver måske en lidt anden tilgang...
Jeg er nu 50 - og vil ikke udelukke, at jeg kunne finde på at gøre det igen. Hvis jeg for eksempel stod uden arbejde.
KH. Astrid M