Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvem kender fortjenesten hos divs forhandler

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg ønsker at starte en købmand. Huslejen er desværre lidt høj og for at være sikker på at jeg kan få det til at kører rundt vil jeg gerne ha lidt hjælp af jer:-)

1: Ved I hvad man for i % af salg for tip/lotto, cigaretter, blade/aviser, chokolade, filmudlejning, postdanmark/gls, blomsterbinder,  gas, kølevarer samt klippekort/buskort

2: hvormeget tror I der bliver solgt for ca pr dag af tips/lotto alene, cigaretter alene osv?

Beliggenheden i 2 km væk fra aalborg centrum.

Håber på gode svar som måske kan hjælpe mig lidt på vej:-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:17

hassanm:

1: Ved I hvad man for i % af salg for tip/lotto, cigaretter, blade/aviser, chokolade, filmudlejning, postdanmark/gls, blomsterbinder,  gas, kølevarer samt klippekort/buskort

Tips-Lotte giver vist 15% af omsætningen

Cigaretter afhænger af salgsprisen. Men der er kun 7-20%, hvis du sælger til "normal" supermarkedspris

Chokolade afhænger igen af salgsprisen. Men et supermarked har typisk 20-50% alt efter mærke

hassanm:

2: hvormeget tror I der bliver solgt for ca pr dag af tips/lotto alene, cigaretter alene osv?

Det er umuligt at svare på, da det er svært at forudse, hvilket kundegrundlag som du kan bygge op...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

1.

tips/lotto 8%
cigaretter/tobak 6-11 %
blade/aviser 0-25% (der er minimumssalg på aviser nu om dage)
chokolade 35-45%
filmudlejning kan der ikke svares på - afhængig af udlejning
Frimærker 3%
Blomsterbinding 40-70%
gas 5-25%
kølevarer 25-40%
klippekort 3-5%

2.Kan der jo ikke svares på uden at kende kundegrundklad+beliggenhed,men du skal desværre nok regne med en stor andel af din omsætning. Og det er varer, hvor du faktisk ikke engang kan betale lønningen bare for at sælge dem...

mvh. tidligere ejer af 5 kiosker...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:55

Brian Schou Larsen:

tips/lotto 8%
cigaretter/tobak 6-11 %

Giver Lotto og Tips ik mere? Tidligere var det da en ganske god forretning, at sælge det...

De billige cigaretter har du da en højere DB på? LA eller hva de hedder?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:02

Fashion-Seller:

Brian Schou Larsen:

tips/lotto 8%
cigaretter/tobak 6-11 %

Giver Lotto og Tips ik mere? Tidligere var det da en ganske god forretning, at sælge det...

De billige cigaretter har du da en højere DB på? LA eller hva de hedder?

I ´"gamle dage" med manuel tips var der 10%. Men efter online blev det sat ned til 8%. Det kan faktisk godt være en ok forretning, hvis du har storspillere, da du jo først betaler varen når den er solgt - altså ingen lagerbinding.

Ja, de billigere cigaretter har højere bruttoavancePROCENT end 6%, men stadig ikke en avance, så du kan betale en løn for at sælge...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:18

Brian Schou Larsen:

I ´"gamle dage" med manuel tips var der 10%. Men efter online blev det sat ned til 8%. Det kan faktisk godt være en ok forretning, hvis du har storspillere, da du jo først betaler varen når den er solgt - altså ingen lagerbinding.  

Ja, de billigere cigaretter har højere bruttoavancePROCENT end 6%, men stadig ikke en avance, så du kan betale en løn for at sælge...

Okay så har jeg hørt forkert. Men ja du har ik den store risiko, med mindre du yder kredit til dine storspillere...

Har lige tjekket, og du kan altså få op til 20% i avance på de billige cigaretter, imens Prince mm ik giver det store...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:16

Fashion-Seller:

Okay så har jeg hørt forkert. Men ja du har ik den store risiko, med mindre du yder kredit til dine storspillere...

Har lige tjekket, og du kan altså få op til 20% i avance på de billige cigaretter, imens Prince mm ik giver det store...

Du må ikke yde kredit til spillere overhovedet. Så er du sikker på at få frataget dit spil.

Mht. avancen på cigaretter er bruttoavancePROCENTEN højere på de billigere cigaretter, men i og med at udsalgsprisen jo også er det lavere  tjener du ca. det samme pr. pr. pk om det er er de billige eller dyre cigaretter.

Og som bekendt er det kroner og ører, der tæller...og derfor hip som hap hvad du sælger, da omsætningshastigheden på cigaretter er så høj, at de i princippet også er betalt end betaling. Med mindre du naturligvis er nødsaget til at købe dem kontant...
Men uansert hvad kan du ikke opretholde den reelle lønudgift ved salg af cigaretter alene...

Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:44

Tusind tak for jeres svar. Det hjælper rigtig meget på det:-)

Jeg har planer om at der skal være et kæmpe udvalg af bland selv slik til 7.95 pr. 100 gram anderledes slik (fra sverige) og børneslik, chips fra kims, sodavand, sandwich/håndmadder, hotdogs, pølser og sluchis.  Disse er dog varer jeg skal betale for og ved hvis det ikk går er det tabt varer som er betalt for hvorimod tips/lotto osv bliver leveret tilbage.

Beliggenheden synes jeg er perfekt, da der slet ikk er købmand eller andet lige i nærheden. Lige overfor er der en tankstation. Det er i et rolig familie villakvarter. Med hensyn til Tips/lotto vil jeg lave et lille hyggelig rum med fjernesyn så man kan spille i ro. Vil det ikk tiltrække en del?

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:20

Hej Hassanm,

M.h.t. beliggenhed er det ikke nødvendigvis en fordel at der ikke er konkurrenter i nærheden. Det betyder blot at din adresse ikke er et sted, hvor folk kommer for at handle i forvejen - og så skal du først til at lære dem det ... Det kan sagtens være en fordel at ligge lige op og ned af 10 konkurrenter.

Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Sandmanden Skrevet kl. 09:10

De andre har svaret på det meste, men jeg vil gerne pointere, at e-cigs går som varmt brød nu om dage, har et par stykker til, at stå tilgængeligt i butikken ,og jeg lover dig der bliver solgt hurtigt. Kan foreslå http://www.esmog.dk/ hvis du står og leder efter hjælp, eller mangler en leverandør.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)