Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tror jeg har en dårlig kunde

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver overrendt disse dage af svindere . nu har jeg en rikard som jeg er sikker p hans snyder mig, jeg har snakket længe medham, menjeg tro sgu bare hen er proff - jeg sender varerne--

Er her gode ideer til at spotte dem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor er personen fra?

Hvordan har vedkommende betalt?

Hvis kreditkort, har du så Verified eller SecureCode på?

Er der evt flere fejlslagne kortbetalinger?

Har du tjekket IP?

Har du Googlet mailadressen?

Har du Googlet adressen?

Skiller ordren sig voldsomt ud fra de normale ordre?

Har du tjekket adressen mod krak eller yellowpages?

Har du tjekket tlf nummer mod krak eller yellowpages?

Hvorfor tror du han snyder?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 09:53

Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det en idé at være lidt ekstra opmærksom.

Dem jeg har set (på nettet) har det med at ty til guldfeber/grådighed hos offeret. Tit spiller de også lige rollen som nogen der er offer for svindel selv. Også lige en iagttagelse jeg har gjort i virkeligheden: han kom ind på hvordan offeret dog turde stole på ham. 

Hvis de betaler ved bestilling er der vel heller ikke nogen ko på isen?! Jeg spørger mig selv hvorfor du har talt meget med ham. Det er måske en speciel bestilling. Måske taler han meget med dig for at bygge en relation så du synes han er en flink fyr og du vil levere stort inden han skal betale (hvilket han så sandsynligvis ikke gør). 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 09:58

PS.: Så snart du foretager noget hvor der er noget der glimter på nettet, så vil du blive ved med at tiltrække svindlere. 

Der er nok ikke andet for end at lære at spotte dem og sørge for en vis sikkerhed for betaling i sine handler. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 10:40

Husk det er bedre at miste en ordrer, end at miste penge.

Er man i tvivl så forlang betalingen upfront, og går han ikke med til det, så husk ovenstående.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 13:17

Ja, det som også gør mig mistænkelig, er hans gentagne gange han skrev at han håber ikke der er så meget kontrol næste gang han skulle handle hos os, jeg ville nok sige det modsatte, at det var sidste gang jeg handlede der hvis jeg var utilfreds.

Ordren var meget større end gennemsnit, og det var kun goldplatede smykker.

Jeg bad ham på en venlig måde at veritificere sig på en måde, i form af facebookprofil,twitter eller andet - han kunne også sende et billede eller lign med noget hvor hans navn stod på.

Men det er rigtigt at det er nu bedre at afvise en ordre for meget, og PBS de tager jo også kr. 250 for at tilbagefører beløbet til ejeren af kreditkortet igen.

Har i oplevet mange af disse svindelsager?

Jeg selv har haft 3 det sidste år, men tror også jeg selv har afværget 20-25 stykker - det er jo selvfølgelig svært at vide om alle afvisninger har været rigtige.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:27

Ja, det som også gør mig mistænkelig, er hans gentagne gange han skrev at han håber ikke der er så meget kontrol næste gang han skulle handle hos os

Hahahaha Big Smile Det er en klassiker! De laver først en handel hvor de "beviser" at de er troværdige Smile

...og ja, hans konklusionen skulle jo enten være omvendt eller at han udviste forståelse for at det kun er "Vorherre der får kredit" :-)

Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 13:33

Der er desværre mange af den slags.
Har selv en jeg arbejder på at få pengene af, men problemet er , der er flere der har problemer med ham.

Det er ikke første gang man oplever sådan, og desværre nok heller ikke sidste.
Kan ikke forstå folk der laver sådan nogle numrer, men de kan vel ikke selv vende den rundt og tænke: hvad hvis en behandlede mig sådan.

Min er så et okay stort beløb jeg har ude, og det er historie på historie hver gang hvorfor man ikke får pengene, og ufatteligt de kan blive ved på at finde historier.

Der er desværre for mange af dem, heldigvis gennemskuer man de fleste.
Men desværre er nogle af dem for kloge.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:35

marjoe:

Ja, det som også gør mig mistænkelig, er hans gentagne gange han skrev at han håber ikke der er så meget kontrol næste gang han skulle handle hos os, jeg ville nok sige det modsatte, at det var sidste gang jeg handlede der hvis jeg var utilfreds.

Det i sig selv er altså ik noget bevis på en fraud ordre.
Vi får en del ordre fra både Asien og Sydarmerik på vores webshop med solbriller, og vi tjekker altid tingene ud fra disse egne. Indtil nu har vi ik haft en eneste fraud sag (7-9-13) fra disse områder, ej heller forsøg. Men ordrene er altid meget større end en Europæisk ordre.
Så se det fra kundens synsvinkel. Det kan være et irritationsmoment, hvis de åbenlyst er udsat for kontrol, når vedkommende nu frivilligt har handlet hos dig...

marjoe:

Ordren var meget større end gennemsnit, og det var kun goldplatede smykker.

Hvor er vedkommende fra? Hvilket land?

marjoe:

Jeg bad ham på en venlig måde at veritificere sig på en måde, i form af facebookprofil,twitter eller andet - han kunne også sende et billede eller lign med noget hvor hans navn stod på.

Glem alt med paskopi osv. Politiet gider alligevel ik gøre noget ved sagen, hvis du i sidste ende bliver snydt...

marjoe:

Har i oplevet mange af disse svindelsager?

Vi har haft 30-35 forsøg indenfor de sidste 2 måneder. Men det er virkelig nemt, at spotte disse ordre, så vi annullere dem bare gang på gang... ;D

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 14:26

Du kan også prøve at "facebooke" han email... Det er de færreste der ikke har facebook idag...

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)