Supercool hjemmeside - desværre opdagede jeg den for sent.. Jeg påtænker at åbne en e-handel butik i det nye år. Findes der en rapport/ analyse vedr. "hvad sælges der i DK på nettet" ??
Altså oplysninger om der f.eks. sælges : 50 % tøj, 20 % dvd/cd, og de sidste 30 % sælges der.... og ...
Syntes det kan være svært at overskue hvad der sælges mest af - men vvs, dvd/cd,tøj er vel et godt bud ??
Håber ikke det er skrevet for indviklet - har prøvet så godt jeg nu kunne..
Søndag 13/5 - aften var nævnt i TV Avisen - At internethandel buldre frem med x antal mange % . Spar dig selv for anstrængelserne om, hvad der sælges af forskellige produkter i %.
Du må finde ud af noget som kan være et niche produkt - hvor du i forhold til andre produkter har mulighed for en merpris. Og husk, du kan komme til at bruge rigtig mange timer på det, og du skal opveje fordele og ulemper. Det er ikke bare lige sådan at gå til.
Du kan klikke ind på nankai efter gode link til: Artikler / PDF - Så vil du over nærmeste tid blive en del erfarringer rigere.
Når det drejer sig om at få adgang til statistik, kan man hos Danmarks statistik www.dst.dk meget interessant statistik. Der kan du f.eks. finde danskernes brug af internettet anno 2005 (hvor mange brugere, hvad bruger de nettet til mv.)
Der er nogle fine grafer og oversigter, dog ikke så nemt at kopiere direkte herover. Men tag et kig på pdf filen.
Et lille udsnit af en tekst fra denne:
Der er 32 pct., som har e-handlet andre underholdningsformål såsom billetter til teater, koncerter, biografer og sport. Der er 1 pct. forskel mellem mænd og kvinders andel, der har e-handlet inden for denne type af varer.