Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af slik/kosttilskud

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens!

Jeg er helt dugfrisk, både på amino, men også som iværksætter.
Jeg er bidt af webshopbølgen, (rettere webbaseret markedsføring) og har hidtil bare manglet noget konkret og sjovt at sælge. Det har jeg fundet nu i form af slik med vitaminer i. Det skal dog importeres fra USA og der er tilsyneladende ingen andre europæiske forhandlere af produktet.
Det kan jo skyldes to ting, enten at produktet er ulovligt grundet indholdsstofferne, eller at producenten endnu ikke har udvist interesse for Europa.

Spørgsmålet er nu. Hvor starter jeg? Hvis jeg vælger at investere et mindre beløb i at købe pakker hjem, skal jeg så godkendes? I såfald hvilken instans bør jeg tage fat i? Fødevarestyrelsen, lægemiddelstyrelsen, SKAT?

Det forekommer mig svært at finde rundt i reglerne, men så vidt jeg har forstået behøver jeg ikke foretage mig noget, sålænge jeg omsætter for under 50.000.

Kan nogen pege mig i den rigtige retning? Så vil jeg være meget taknemmelig.
Tilmeldt 29. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:47

Du skal registreres din virksomhed, dette kan ske på virk.dk, her skal du importregistreres fra lande uden for EU. Det der er med en omsætning under 50.000 er at du ikke behøver at momsregistreres, dette svarer du også på under "Start virksomhed" formularen på virk.dk (: 

Proteinpulver-test.dk - Proteinpulver test 2013

Tilmeldt 29. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:55

Tjek evt. startvaekst.dk (:

Proteinpulver-test.dk - Proteinpulver test 2013

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 13:19

En ting er de registreringer du skal foretage af skattemæssige årsager, noget andet er, at du skriver at det er vitaminer. Her mener jeg, der gælder særlige regler omkring godkendelser.

Da man ind imellem kan læse om ulovligt salg af den form for ting, må der nødvendigvis være særlige regler på området.

Om det er fødevarestyrelsen, lægemiddelstyrelsen eller noget helt tredje, ved jeg ikke, men prøv evt. at søge på deres hjemmesider, eller google på det.

mvh
Michael

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:25
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 08:16

Tak for jeres svar. Jeg blev peget i den rigtige retningen, og det var det jeg gerne ville.

Af hvad jeg har lært, koster det et administrationsgebyr på 8.900 ,- kr pr produkt, at ansøge om, at få lov til at sælge berigede fødevarer, dvs. med tilsatte vitaminer eller mineraler i. Det koster yderligere 2.500 kr. pr smagsvariant. Det gælder uanset om der er tale om kosttilskud eller regulære fødevarer.

Hvis produktet godkendes til salg i Danmark, er det vist lige ud af landevejen. Jeg har ikke læst, at man skal igennem flere myndigheder ihvertfald.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:51

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:53

Der er helt sikert et potentiale i at importere beriget fødevare fra USA. Jeg vil dog lige komme med en enkelt advarsel: Du skal være meget opmærksom på sidste salgsdato når du importere produkterne. Det er surt at komme i en situation, hvor dine produkter er forældet inden du får dem solgt til dine kunder.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)