Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Hjemmeside nede (Joomla!)

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fireball:

Som sagt har jeg set det før hos one.com og hvis du ikke kan løfte opgaven selv er vi villige til at kigge på den. Men jeg anbefaler stærkt at forlade one.com for det er vist 4. gang på et år jeg ser samme type af fejl på en joomla install hos one.com

Men ellers  prøv en repair af dB og sørg for backup af den

mange hilsner

Henning

www.opti-web.dk  

Hej Henning,
prøver at se om jeg kan finde en løsning. Ellers vender jeg tilbageSmile

Og det er så den sidste kunde jeg har på one.com. Mon ikke kunden er overbevist om en flytning nu?!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57

Nedenstående er så den support jeg har modtaget fra one.com på 24 timer (!).

Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg skal mene, udover at det nok ikke er sikkert jeg skal røre ved deres webhoteller fremover. Og har ellers anbefalet dem til rigtige mange mindre sider.

Hej Brian, Mange tak for din tilbagemelding. Det er svært at vurdere, vi kan ikke umiddelbart se hvordan dette er sket. Det kan f.eks. være et script som selv har været inde og slette tabellerne - men det er blot et bud.
Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
----------------------------------
One.com

Web-site: http://www.one.com
---------------------------------
Hjemmeside nede  :  Brian Schou Larsen
Added 4. marts 2011 16:22
øøøh, og hvor er disse tabeller så blevet af. Siden har kørt upåklageligt i over et år...
Hjemmeside nede  :  Support - krk
Added 4. marts 2011 16:15
Hej Brian Tak for din henvendelse. Det ser ud til at du ikke har nogen tabeller i din database og det er derfor den melder fejl. Hvis du uploader en ny installation til Har du yderligere spørgsmål eller problemer er du velkommen til at vende tilbage.
Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
----------------------------------
One.com

Web-site: http://www.one.com
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02

De er satme dygtige :(

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05

Jannik Hansen:

?? Så er det måske ikke jeg, der er for langsomt fattende eller for krævende. Altså formoder uanset pris at indholdet burde være sikret.

Hvad er din holdning til denne situation?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12

Brian Schou Larsen:

Jannik Hansen:

?? Så er det måske ikke jeg, der er for langsomt fattende eller for krævende. Altså formoder uanset pris at indholdet burde være sikret.

Det vi gør (selv på gratis løsningerne) er at vi kan tilbyde at genetablere databasen indenfor ret kort tid, til en ældre version både delvist eller fuldstændigt.

Det kan som andre i tråden også skriver, måske var en tabel, der er (med menneskeord) gået i selvsving pga måske et modul eller lign. Det kan måske reddes ved at trykke på "repair" i phpmyadmin.

Når du bruger de billig-udbydere vil jeg anbefaler dig med jævne mellemrum, selv og lave et backup.

Håber det var svar nok :)

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:38

Hej Brian.

Det er da noget ærgeligt.
Joomla og One.com passer bare ikke sammen.

Har de opdateret deres PHP?

Som nævnt tidligere, bør du med jævne mellemrum tage backups.
Hoster du ikke på din egen server?
Et godt råd, som giver garanti for kunden er: Tilbyd ikke kunder hjemmesider hosted på andre servere end din egen. Man ved aldrig hvad de finder på!

Vi har set utallige eksempler.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48

Jannik Hansen:

Brian Schou Larsen:

Jannik Hansen:

Det vi gør (selv på gratis løsningerne) er at vi kan tilbyde at genetablere databasen indenfor ret kort tid, til en ældre version både delvist eller fuldstændigt.

Det kan som andre i tråden også skriver, måske var en tabel, der er (med menneskeord) gået i selvsving pga måske et modul eller lign. Det kan måske reddes ved at trykke på "repair" i phpmyadmin.

Når du bruger de billig-udbydere vil jeg anbefaler dig med jævne mellemrum, selv og lave et backup.

Håber det var svar nok :)

Normalt laver jeg også backup, men denne kunde har ikke abonnement hos mig, så dette er ikke blevet gjort. Nu må jeg se om jeg kan finde ud af at reetablere noget og så vil jeg anbefale kunden at vi ligger siden over til dig. Så kan jeg jo også lige teste hvordan dit fungerer med kommende domæner in menteSmile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52

Dommeren:

Som nævnt tidligere, bør du med jævne mellemrum tage backups.
Hoster du ikke på din egen server?
Et godt råd, som giver garanti for kunden er: Tilbyd ikke kunder hjemmesider hosted på andre servere end din egen. Man ved aldrig hvad de finder på!

Vi har set utallige eksempler.

Jeg tager jævnlig backup af alle de sider som har abonnement hos mig, og ofte også af de øvrige. Men har jeg jo selvfølgelig ikke lige gjort i dette tilfældeSleep

Og har aldrig (7-9-13) oplevet problemer, der ikke var lige til at løse..

Men synes nu stadig one.com agerer noget nochelant på denne situation..

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:59

Enig. One.com er noget l...

For mig og se er det vel et mellemværende mellem kunden og One.com og ikke dit ansvar at kundens tabeller forsvinder. Men det er selvfølgelig noget andet, hvis kunden har bedt dig om at løse opgave.

At genskabe slettede tabeller er nærmest en umulig opgave.
Måske ville det være lettere at lave oprette en ny database med et andet PF.

Men held og lykke. Der røg den weekend ;-)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:18

Hvis det kun er jos_session tabellen, der er gået i kaos, så kan du evt. prøve at lave en ny via phpMyAdmin:

DROP TABLE IF EXISTS `jos_session`;
    CREATE TABLE IF NOT EXISTS `jos_session` (
    `username` varchar(150) default ”,
    `time` varchar(14) default ”,
    `session_id` varchar(200) NOT NULL default ’0′,
    `guest` tinyint(4) default ’1′,
    `userid` int(11) default ’0′,
    `usertype` varchar(50) default ”,
    `gid` tinyint(3) unsigned NOT NULL default ’0′,
    `client_id` tinyint(3) unsigned NOT NULL default ’0′,
    `data` longtext,
    PRIMARY KEY (`session_id`(64)),
    KEY `whosonline` (`guest`,`usertype`),
    KEY `userid` (`userid`),
    KEY `time` (`time`)
    ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8;

Hvis ikke det er nok til siden igen kan indlæses, kan du også prøve at indsætte de data, der fremkommer på fejlsiden (brug data fra en side du netop selv har haft indlæst) - eksempel:

INSERT INTO `jos_session` (`username`, `time`, `session_id`, `guest`, `userid`, `usertype`, `gid`, `client_id`, `data`) VALUES ('l44fn5a77hbdpr76q8rujv95m3','1299329603','','0','1','0' )

Jeg garanterer ikke det virker; men det er vist et forsøg værd :-)

Mvh. Lars

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)