Hej Amino Jeg er lidt uforstående overfor den fotosession som jeg også tideligere har omtalt her på amino dog havde jeg med vilje ikke påført "Fotocares" navn som fotografen arbejdede for da hun tog billeder af min familie og ut Der findes en "lov" som siger, at ved portrætfotos har kunden ret til at få materialet med sig efter endt forløb, eller er det som fotocare påstår, de har aldrig hørt om den regel og desuden undskylder de sig med at det ikke er portrætfoto der er taget af os. Er der en amino der kan finde en paragraf for den før omtalte regel og evt. også være rar at diffinere hvad der forstås ved et portrætfoto? Preben |
Jeg har ikke lige kunne finde den tråd du henviser til, og forstår måske derfor ikke helt hvad du spørger om.
Spørger du om det er dig der har ret til materialet efter at portrætfotos er taget eller hvordan? For i så fald er jeg ret sikker på at det stadig er fotocare der har rettighederne til det. Vi måtte i hvert fald ikke lave kopier af potrætter i den fotoforretning jeg arbejdede i, såfremt at der var påført en fotografs navn på bagsiden, da fotografen havde rettighederne til billedet.
Jeg forstår ikke helt hvad der menes med endt forløb, men jeg har jo så heller ikke gide bruge tiden på virkeligt at lede efter den oprindelige tråd, så undskyld hvis mit svar er helt ubrugeligt i forhold til dit problem :)