Jeg er ikke selv så vild med at "gamble", når jeg vælger bank. Jeg er dog også i den heldige situation, at jeg hverken behøver lån eller kassekredit. Jeg var selv blevet rigtigt træt af Nordea gennem nogle år, fordi jeg hele tiden skiftede bankrådgiver. Ikke fordi jeg skulle bruge dem til noget, men de tæppebombede mig hele tiden med en masse ubrugelig post om dem, og alt det de gerne vil gøre for mig. Jeg er tilfreds, hvis de bare passer på mine penge, og ellers giver mig mulighed for at klare tingene selv, uden alle mulige gebyrer. Så jeg skiftede til Danske bank for nogle år siden, og det har været en stor succes. Jeg betaler ikke alle mulige gebyrer og renter, kan komme i kontakt med dem 24 timer i døgnet, fandt jeg ud af for nyligt :o) Og så var de til at tale med, da jeg overvejede at tage et lån. Det viste sig dog at det ikke blev nødvendigt, men der var ikke den modvilje, som jeg ellers havde hørt fra andre kunne være tilfældet. Jeg har som nævnt meget beskedne krav til min bank, og det opfylder Danske Bank til fulde. Men der er nok ikke nogen vej udenom, at du nok skal rundt og tale med et par stykker, for at danne dit eget indtryk. Du kan ikke bruge andres erfaringer til ret meget, da hver kunde jo vurderes og behandles enkeltvis. Og får man det ikke præcist som man gerne vil, eller vil banken ikke yde lån eller kassekredit, er det jo med garanti banken der er forkert på den :o) |
Max Bank kan ikke anbefales. Første gang jeg tog kontakt til dem, kostede det mig 1000,- fordi de ikke vente tilbage som jeg fik besked på af dem i telefonen.
Max Bank vil slet ikke godkende at det er en af deres medarbejder der har gjort at det kostede mig penge.
Og så det ser ud nu, skal det ikke gå meget mere ned af bakke, før de også drejer nøglen om og lukker.