Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Bank... Hvem skal man vælge??

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke selv så vild med at "gamble", når jeg vælger bank. Jeg er dog også i den heldige situation, at jeg hverken behøver lån eller kassekredit. 

Jeg var selv blevet rigtigt træt af Nordea gennem nogle år, fordi jeg hele tiden skiftede bankrådgiver. Ikke fordi jeg skulle bruge dem til noget, men de tæppebombede mig hele tiden med en masse ubrugelig post om dem, og alt det de gerne vil gøre for mig.

Jeg er tilfreds, hvis de bare passer på mine penge, og ellers giver mig mulighed for at klare tingene selv, uden alle mulige gebyrer.

Så jeg skiftede til Danske bank for nogle år siden, og det har været en stor succes. Jeg betaler ikke alle mulige gebyrer og renter, kan komme i kontakt med dem 24 timer i døgnet, fandt jeg ud af for nyligt :o) 

Og så var de til at tale med, da jeg overvejede at tage et lån. Det viste sig dog at det ikke blev nødvendigt, men der var ikke den modvilje, som jeg ellers havde hørt fra andre kunne være tilfældet.

Jeg har som nævnt meget beskedne krav til min bank, og det opfylder Danske Bank til fulde.

Men der er nok ikke nogen vej udenom, at du nok skal rundt og tale med et par stykker, for at danne dit eget indtryk. Du kan ikke bruge andres erfaringer til ret meget, da hver kunde jo vurderes og behandles enkeltvis. Og får man det ikke præcist som man gerne vil, eller vil banken ikke yde lån eller kassekredit, er det jo med garanti banken der er forkert på den :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:49

Max Bank kan ikke anbefales. Første gang jeg tog kontakt til dem, kostede det mig 1000,- fordi de ikke vente tilbage som jeg fik besked på af dem i telefonen.

Max Bank vil slet ikke godkende at det er en af deres medarbejder der har gjort at det kostede mig penge.

Og så det ser ud nu, skal det ikke gå meget mere ned af bakke, før de også drejer nøglen om og lukker.

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 09:00

Få aftalt et møde i alle de banker du har i tankerne. Find ud af hvem der kan give dig de bedste vilkår og beslut dig derefter. Lad bankerne vide at du er på "rundtur", måske kan de presse renten på din kassekredit lidt ned så.

Jeg gjorde det samme for et par år siden og endte med Jyske Bank. Den er jeg rigtig godt tilfreds med!

Charlotte

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personligt har jeg været glad for Arbejdernes Landsbank i Kastrup, selvom at de geografisk ikke er den nærmeste bank. Jeg får ikke de fedeste renter, har måske ikke de billigste løsninger, men min sælger er ærlig og til at stole på. Hun følger hurtigt op, og er der når jeg skal bruge hende.

Mit råd herfra er at du nærmere skal finde den rigtige banksælger, end den bank som på papiret er billigst. Det er alligevel minimalt hvad man tjener på renterne, så i det samlede regnskab er det ikke det som skal afgøre hvem valget falder på.

/ Emil

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 10:02

Jeg er glad for at høre at jeg ikke er den eneste med rigtig elendige oplevelser med Nordea. Især div. skift halvårligt med:Kom ned og hils på din nye "bankrådgiver" var jeg ved at få knopper af...

Jeg hoppede over til Skjernbank efter personlig anbefaling fra nære venner, som samtidig gav navnet på deres "banksælger" i afdelingen;) Så kontaktpersonen betyder selvfølgelig meget!

Men selve skiftet er selvfølgelig nemmere når man er selvfinancieret og ikke skal stå med hatten i hånden!

BH

Lars 

Økologisk rengøringsservice

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 10:05

Emil Blücher:

Personligt har jeg været glad for Arbejdernes Landsbank i Kastrup, selvom at de geografisk ikke er den nærmeste bank. Jeg får ikke de fedeste renter, har måske ikke de billigste løsninger, men min sælger er ærlig og til at stole på. Hun følger hurtigt op, og er der når jeg skal bruge hende.

Mit råd herfra er at du nærmere skal finde den rigtige banksælger, end den bank som på papiret er billigst. Det er alligevel minimalt hvad man tjener på renterne, så i det samlede regnskab er det ikke det som skal afgøre hvem valget falder på.

/ Emil

Helt rigtigt Emil "En banksælger";)

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 10:08

Hej,

Arbejdernes Landsbank er virkelig god! De har kanon' god service, og er virkelig bare GODE! :-) Og mener at de lever op til dine krav :-)

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:33

Der må godt nok være forskel på hvordan den enkelte bank"-kædes" forskellige afdelinger opfører sig.

Jeg flyttede til Nordea for et par år siden, og gjorde det meget klart overfor min tilknyttede i banken, at jeg ikke havde nogen som helst interesse i at lægge budget, få super tilbud eller andet jeg ikke selv bedte om - Og sådan er det blevet, jeg har haft 1 møde siden hvor vi fik en gensidig snak omkring hvordan det gik og ellers løst om vind og vejr.
I forhold til min tidligere bank er jeg meget tilfreds med Nordea, ikke mindst at man som "Fordel+"-kunde tilsyneladende kan forvente at den oplyste pris på ydelser er hvad den er, jeg blev i hvert fald forklaret at der ikke var mulighed for at forhandle yderligere - Og det er jeg sq glad for, så ved jeg at jeg ikke bliver snydt mere end alle de andre, i det mindste.
I min tidligere bank fik jeg først tilbud x, da jeg i forvejen var småtræt af dem gik jeg til lidt andre banker for at høre og fik tilbud y - Da jeg fremlagde det i min tidligere bank kunne de pludselig lave et nyt tilbud z som næsten matchede de andre tilbud og var væsentligt billigere og mere "skalerbart" end førstgivne tilbud.

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 10:43

Denne tråd viser det, som jeg mange af os rådgivere ser hos vore kunder. At den bank der er rigtig positiv for en kunde, er negativ for en anden. I nogle tilfælde er en stor bank en fordel (ikke nødvendigvis fordi man er en stor kunde), mens andre har det bedst med de små banker.

At de små banker ikke bare kan blæse på deres kunder er meget rigtig i teorien, men praksis viser bare mange gange det modsatte. Alt er relativt i forhold til den enkelte.

Hovedagen må være, at der er en god kemi mellem kunden og bankrådgiveren. Er der det, og man overholder sine aftaler, eller straks giver besked, hvis det ikke er muligt, kommer man som regel meget langt.

Og husk så, som en af mine lærerere på handelsskolen sagde: Det hedder jo bankrådgiver fordi de er ansat til først og fremmest at rågive banken, Det betyder ikke, at man får dårlig rådgivning. Man skal bare huske på, at de også skal tage hensyn til deres arbejdsgiver, altså banken.

mvh
Michael

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)