Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Bank... Hvem skal man vælge??

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvem er bedre til at svare på det end Amino´s befolkning?..:)

Jeg er efter længere tids skuffelser er jeg blevet godt og grundig træt af Nordea, og har besluttet at skifte bank. Mit problem er bare at jeg har været der i 26 år og ved ikke rigtig hvem der skal have fornøjelsen af at få mig som kunde?

Ting jeg forventer:

Hurtigt svar fra min rådgiver.. Mail er fint, men forventer svar inden 48 timer

Kassekredit på 200-250tkr , som kun skal bruges som buffer hvis der dukker et godt tilbud op

Gebyrfri netbank

Gebyrfrie Visa/Mastercard

Ordenlig rente på kreditten

Jeg har selv Jyske Bank og Nykredit i tankerne? Eller har i andre forslag til banker som jeg også skal tage en snak med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej :)

Var det måske ikke bare en idé at skifte bankrådgiver eller afdeling? :) Har rigtigt gode erfaringer med Nordea i Holbæk - tit får jeg svar indenfor et par timer via netbank-mail. Altid god betjening, der er en hel fornøjelse. Har været kunde der i 6-7 år ( jeg er 21 år) - har faktisk aldrig mødt min bankrådgiver, og tror jeg har været i banken en gang i mit liv. Da jeg skulle købe vil til cirka 250 tkr. skrev jeg bare til hende, og dagen efter havde jeg et bedre tilbud end alle de andre finansieringsselskaber jeg havde spurgt for at undersøge markedet.

Da jeg flyttede til Sverige sidste efterår, skrev de også deres meget varme anbefalinger - så jeg fik en god modtagelse her i Nordea Malmö.

Kender intet til kassekredit - i mit tilfælde finansiere jeg den selv - har kun billån.

Årsagen til at jeg forsvare Nordea - er at jeg er enormt tilfreds! Og har altid fået alt, præcist som jeg vil have det.

:-)

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 08:14

Hej Trio3

Det er vnakeligt at rådgive om, da det også handler om kemi. Jeg vil dog side, at jeg har været glad for at bruge de lokale pengeinstitutter.

Jeg syntes mange af de mindre og mellemstore virksomheder her på Fyn bliver rigtig godt behandlet af de pengeinstituter som er lokalt forankret, så som:

• Vestfyns bank
  • Totalbanken
  • Sparekassen Middelfart m.v.

Håber det kan hjælpe dig en  lille smule.

Med venlig hilsen

Kim Schmidt

www.bf-fyn.dk

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 08:50

Jannik>

Godt at høre at det spiller mellem dig og Nordea, men som sagt har skuffelserne været for store den seneste tid. At skifte rådgiver eller afdeling er efter min mening spild af tid, da de aldrig vil kunne rette op mine oplevelser. Derfor er bank skifte nok den optimale løsning.

Kim>

Ja "lokal" banker er skam i mine tanker, og min nok mest roste lokal bank Max Bank er et emne. Men der bare det at deres situation ang. kapital krav ikke er den bedste pt, og ønsker ikke at skulle hele møllen igennem med bank skift igen om 6 mdr pga. statslig overtagelse(ikke dermed sagt det sker, men det er et sats efter min vudering)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:57

Trio3:

Kim>

Ja "lokal" banker er skam i mine tanker, og min nok mest roste lokal bank Max Bank er et emne. Men der bare det at deres situation ang. kapital krav ikke er den bedste pt, og ønsker ikke at skulle hele møllen igennem med bank skift igen om 6 mdr pga. statslig overtagelse(ikke dermed sagt det sker, men det er et sats efter min vudering)

Personligt, ville jeg aldrig turde vælge andet end de absolut største (nordea/danske bank). Måske også lidt fordi at det er enormt vigtigt at ens bankforbindelse er god - og at man kan forenes med den :)

Kender intet rigtigt til MaxBank, men Google siger da at man nok bør tænke sig om :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:06

Hej

Jeg er så enig med Jannik, at det ofte kan svare sig at skifte afdeling eller rådgiver.

Jeg har selv haft succes med dette hos Nordea, hvilket samtidig kan være en fordel, da et reelt bankskifte kan være en bekostelig affære.

Jeg ville nok også være varsom med eks. Maxbank ligesom mange af de små banker allerede får åndenød, når der nævnes driftskreditter på 6 cifrede beløb.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

Hej Trio3.

Personligt ville jeg prøve en lille bank, men det er kun en personlig preference. Hvis du vil støtte miljøet, kan du prøve Merkur Bank.

Ellers prøv en lokal bank, hvis der er nogen i nærheden...

En lille bank er nødt til at tage deres kunder alvorligt. Nordea og Danske Bank kan blæse på deres kunder, hvis de har lyst.

Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 22:24

Jeg kan anbefale PenSam Bank de er på toplisten på mybanker.dk og de har nogle af de bedste renter og er én af de få banker i DK som trods krisetiden MEGET gerne vil låne penge ud. Det er en super bank som ingen filialer har derfor er de meget billigere og med højere renter. Jeg kan personligt anbefale dem.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 09:44

Undertegnet havde Skælskør Bank som nu er en del af Max Bank, efter det er slået sammen med Max bank er jeg overhovedet ikke tilfreds med banken længere, og kan ikke anbefale det.

Undertegnet overvejer også selv kraftigt at skifte bank nu, selvom jeg har været utrolig tilfreds som Skælskør Bank kunde igennem årene, er det hele blevet så besværligt efter det er konventeret til Max Bank, at jeg ikke ønsker at fortsætte som kunde i banken mere, selvom jeg ellers har en super flink bankrådgiver.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:51

Jeg deler kontor med virksomheden www.skift-bank.dk.

De har en gratis service, hvor de ser på din økonomi og dit behov for en bank.

Du bliver så kontaktet af en af de banker de samarbejder med, hvor efter du så har en dialog med banken, for at finde ud af om I passer sammen.

Det er gratis og jeg ved at deres "kunder" er rigtig glade for deres service.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)