Jeg søgte for noget tid siden rundt herinde efter lidt information om social bookmarking services. Er disse gode SEO-mæssigt, og skaffer de rent faktisk traffik til ens blog / side? Det var svært at komme med et entydigt svar på det spørgsmål, så jeg bestemte mig for at lave en lille, hurtig og uvidenskabelig test af det. Jeg tænkte at jeg lige kunne dele resultaterne her, så I også kunne få lidt gavn af dem. I 5 dage tilføjede jeg alle indlæg fra min side. Jeg tilføjede dem til følgende social bookmarking services:
Metoden var: Hver gang jeg lavede et indlæg brugte jeg et Wordpress plugin der hedder Sociable. Via det, kommer der ikoner til divserse bookmarking services under mine posts. Her trykkede jeg bare på ikonerne, og jeg kunne derfor poste mine indlæg til tjenesterne med ganske få klik. At submitte til de 6 listede tjenester tog mig under 5 minutter per indlæg. Resultatet:
Kun Reddit og StumbleUpon sendte altså besøgende videre til mine sider. Jeg har tjekket mine Google Analytics stats for disse besøgende: Som man kan se på billedet er de besøgende jeg har fået fra StumbleUpon og Reddit ubrugelige. Meget høj bouncerate, nærmest ingen tid på websted og ingen viderekliks. Jeg har ladet Aminos referel stå til sammenligning. Det konkluderer min mini-test. Jeg håber, at det kan stå til skræk og advarsel - det er bedre at spendere kræfterne andre steder, så længe at din blog i hvert fald er på dansk som min. Hvis ikke, ville resultaterne helt sikkert være anderledes! |
kan ikke se dit resultat af hvad det medføre i forhold til SEO? fx bedre placeringer, hurtigere indeksering osv osv.
MVH Kim