Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test: Traffik via Social Bookmarking

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

SmileGod eftermiddag 

Jeg søgte for noget tid siden rundt herinde efter lidt information om social bookmarking services. Er disse gode SEO-mæssigt, og skaffer de rent faktisk traffik til ens blog / side?

Det var svært at komme med et entydigt svar på det spørgsmål, så jeg bestemte mig for at lave en lille, hurtig og uvidenskabelig test af det. Jeg tænkte at jeg lige kunne dele resultaterne her, så I også kunne få lidt gavn af dem. Smile Jeg har testet hvorvidt social bookmarking skaffer traffik.

I 5 dage tilføjede jeg alle indlæg fra min side. Jeg tilføjede dem til følgende social bookmarking services:

Metoden var: Hver gang jeg lavede et indlæg brugte jeg et Wordpress plugin der hedder Sociable. Via det, kommer der ikoner til divserse bookmarking services under mine posts. Her trykkede jeg bare på ikonerne, og jeg kunne derfor poste mine indlæg til tjenesterne med ganske få klik. At submitte til de 6 listede tjenester tog mig under 5 minutter per indlæg.

Resultatet:

• Digg: 0 visitors
  • Del.ici.us: 0 visitors
  • Reddit: 18 visitors
  • StumbleUpon: 37 visitors
  • Conotea: 0 visitors
  • Google Bookmarks: 0 visitors

Kun Reddit og StumbleUpon sendte altså besøgende videre til mine sider. Jeg har tjekket mine Google Analytics stats for disse besøgende:

Som man kan se på billedet er de besøgende jeg har fået fra StumbleUpon og Reddit ubrugelige. Meget høj bouncerate, nærmest ingen tid på websted og ingen viderekliks. Jeg har ladet Aminos referel stå til sammenligning.

Det konkluderer min mini-test. Jeg håber, at det kan stå til skræk og advarsel - det er bedre at spendere kræfterne andre steder, så længe at din blog i hvert fald er på dansk som min. Hvis ikke, ville resultaterne helt sikkert være anderledes! Wink

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:17

kan ikke se dit resultat af hvad det medføre i forhold til SEO? fx bedre placeringer, hurtigere indeksering osv osv.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 15:23

Denne test er også udelukkende laet med henblik på at teste trafikken. Det står skjult i indlægget et eller andet sted. Smile

At teste SEO-delen ville være langt mere omfangsrigt. Derfor har jeg udeladt det denne gang. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved skam godt at du kun har testet trafikken, og jeg ved også godt at det er mere omfattende at teste SEO værdien. Men grunden til jeg skriver det er for at sige, at det måske er i SEO delen at den største værdi ligger, og ikke i trafikken fra et bookmarking site. og dermed mener jeg ikke at man på den måde som du gør det kan afskrive brugen af bookmarking sites, fordi man ikke får nok trafik derfra.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 16:10

Det har du helt ret i! :) 

Man kan kun afskrive brugen, hvis man udelukkende ser ud fra den traffikmæssige del. Bookmarkingen skulle gerne have medført nogle links til min side fra de forskellige sider - det var også hele grunden til, at jeg overhovedet startede.

Jeg har derfor også checket, via Yahoo Site Explorer, om der så er kommet nogle links til siden. Der var kommet et enkelt fra hhv. StumbleUpon og Reddit. Der er det dog muligt, at Site Explorer bare er langsom til at opdatere.

Du har en rigtigt god pointe i i og med, at SEO-delen selvfølgeligt er langt vigtigere end traffik-delen (især for en dansk blog).

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:52

Halfdan Timm:

Det har du helt ret i! :) 

Man kan kun afskrive brugen, hvis man udelukkende ser ud fra den traffikmæssige del. Bookmarkingen skulle gerne have medført nogle links til min side fra de forskellige sider - det var også hele grunden til, at jeg overhovedet startede.

Jeg har derfor også checket, via Yahoo Site Explorer, om der så er kommet nogle links til siden. Der var kommet et enkelt fra hhv. StumbleUpon og Reddit. Der er det dog muligt, at Site Explorer bare er langsom til at opdatere.

Du har en rigtigt god pointe i i og med, at SEO-delen selvfølgeligt er langt vigtigere end traffik-delen (især for en dansk blog).

Nu er jeg ikke den store Social Bookmarker - men kunne det ikke tænkes at trafikken er så lav og bounceraten så høj, fordi dit site er på dansk, og førnævnte services hovedsaligt opererer på engelsk ?

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)