Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og Google ADS er noget fåååcking hø!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold nu kæft jeg var ved at få fnidder - og havde mest af alt lyst til at brække mig i lårtykke stråler overalt det crap man skal igennem for at downloade en printer-driver!

Var hos kammerat, skulle hjælpe ham med at forfatte noget skriveri til en udenlandsk ambassade - og vi hev en printer frem som ikke tidligere havde været koblet til den bærbare som han sad med...

Nå ja, så hopper man da på Google og skriver "driver Canon MP490" - og what the f... får man så? Ganske vidst ligger Canon nummer 1 - men de har ikke drivere til download på deres web - så de øvrige 9 muligheder giver mig muligheder hvor der enten står "Download Canon MP490 driver" eller andet i relation til driveren - det er ihvertfald så tydeligt angivet, at man så tror at der bag alle de links er et direkte link til download af den driver...

Men, nej, nej, alle mulige knægte har siddet og fabrikeret websider hvor det kun handler om at få klasket Google Ads og andet reklamecrap i hovedet på mig - klikker jeg så på et af de mange troværdige "Download here" - så kommer jeg bare til NY tilsvarende side....

SEO og Google Ads min bare r...

Hurra for at kalde sig iværksætter af den type sider...

Det lykkedes da at få printet brevet - men ikke ved hjælp af Google..

Nu kan man jo så argumentere for at de sider som rent faktisk - via et klik leder til en driver som man kan downloade  - så ikke har gjort deres SEO arbejde godt nok - min påstand er nu snarere at det er alle hjemme-SEO eksperter der blot sprøjter en masse på nettet uden nogen som helst værdi. Overhovedet. Andet end for dem selv og deres Google Ads konto. 

Så - nu fik jeg lige lettet min galde - blodtrykket er igen langsomt faldende ;-)

Mvh.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03

Nu er det heldigvis ikke alle der bruger denne taktik når de laver SEO

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:13

Enig langt hen ad vejen. Jeg synes dog ikke det er seo og google ads som er problemet, men snarere 'misbruget' af disse værktøjer af folk som sprøjter crap ud i æteren.

Heldigvis har google økonomisk incitament i hele tiden at ændre på deres søgealgoritme, således at crap-spredernes forretningsmodel undermineres mest muligt.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:17

http://software.canon-europe.com/software/0040335.asp?model=

er det ikke den fil du leder efter?

det tog mig under 1 min at finde på canons side, som var #1 på søgeresultatet :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:22

Lasse, dine søgeresultater var da perfekte. Google placerede jo Canon som nummer 1. Hvad mere vil du have fra Google?

At Canon så ikke gider at gøre den driver du skulle bruge tilgængelig på deres website er da åndssvagt, men det er da helt ude i hampen at kritisere Google for det. De kan sgu da ikke tage ansvaret for, hvad Canon vælger at bringe på deres website.

Det du har oplevet er ikke for meget SEO - men for lidt! Hvis den driver du leder efter faktisk findes til download så er det da for åndssvagt, at Canon - eller hvem der nu tilbyder den, ikke har optimeret den side, så den er mulig at finde i f.eks.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:22

Keld:

Nu er det heldigvis ikke alle der bruger denne taktik når de laver SEO

Det er jeg ganske udmærket klar over - men lige i blodtrykkets høje niveau så kommer der gerne en generalisering i spil.... Et øjeblik var SEO folk i samme bås som p-vagter fra Euro Park ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:35

Mikkel deMib Svendsen:
men det er da helt ude i hampen at kritisere Google for det

I lyset af vores "diskussioner" online i "gamle dage" er det en meget interessant konklusion... ;-)

MEN, du har fuldstændig ret, Mikkel!

Ganske rigtigt så kunne udbyderne - altså de reelle af slagsen - af drivers naturligvis have brugt tid på at optimere deres sider - men hvis de er i konstant battle med en masse knægte rundt omkring, så er det vidst en uendelig kamp...

Lasse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)