Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøger vs. praktisk erfaring?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen

I hvor vid udstrækning bruger i littereatur til at udvikle jer som iværksættere? Er det noget i tillægger nogen værdi, eller er i mere til praktisk erfaring, igennem trial and error?

Jeg synes selv at jeg får meget ud af at læse bøger om andres iværksættererfaringer - både nutidige, men også gamle iværksættercases. De ting en person som f.eks. Ford gjorde for hundrede år siden kan i mange tilfælde være rigtig nyttige nu også!

Men hvad siger I..er det noget I bruger, og kan I i så fald anbefale nogle gode bøger?

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 12:13

Hej Jesper

Når jeg er ude at holde foredrag eller træne indkast, så bruger jeg primært min praktiske erfaring fra atletik, bobslæde og indkast.

Jeg prøver at holde mig opdateret med hvad der sker rent forskningsmæssigt indenfor bl.a. motivation, ellers så låner jeg jævnligt bøger på biblioteket der handler om de emner jeg selv taler om, nemlig arbejdsglæde, samarbejde, motivation m.m.

Den bedste bøg jeg nogen sinde har købt hed et eller andet med "50 klassikere om succes", eller noget i den retning.

Der var der et 4-5 resume af hver bog, og det var fantastisk spændende læsning. Så den kan jeg anbefale Big Smile

Jeg forærede den væk til en af mine gode venner for et par år siden, så det er derfor jeg ikke kan huske titlen Person

Jeg skriver lige titlen på tråden når jeg har snakket med ham Big Smile

De bedste hilsner

Thomas

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 23:59
Cool..den vil jeg se frem til at tjekke! : )

Ja, jeg tror også at det er vigtigt at holde sig up to date med hvad der rører sig inden for det område man har med at gøre..Hvis konkurrenterne ikke udvikler sig på samme måde kan man måske få en lille fordel..og marginalerne har vist aldrig skadet nogen! (apropos fodbold). ; )
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:05

Jesper Ekmann:
Hej allesammen

I hvor vid udstrækning bruger i littereatur til at udvikle jer som iværksættere? Er det noget i tillægger nogen værdi, eller er i mere til praktisk erfaring, igennem trial and error?

Jeg synes selv at jeg får meget ud af at læse bøger om andres iværksættererfaringer - både nutidige, men også gamle iværksættercases. De ting en person som f.eks. Ford gjorde for hundrede år siden kan i mange tilfælde være rigtig nyttige nu også!

Men hvad siger I..er det noget I bruger, og kan I i så fald anbefale nogle gode bøger?

Hvis dine ideer kun bliver i dit hoved er det intet værd.
Læser du ikke bøger fra erfarne iværksættere går man glip af mange guldkorn.
Laver man ikke fejl, lære man heller ikke noget.

Så det handler om at finde en balance.

Jeg bestiller en bunke bøger fra Amazon hver 6 måned.
Jeg skal igang med The Tipping point imorgen og glæder mig.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 13:17
Lige præcis..det er nok dét det handler om i sidste ende..hvis man bliver for teoretisk sker der ikke så meget, men er man derimod for hurtigt ude, kan man komme til at betale nogle rigtig dyre lærepenge!

The tipping point - den kender jeg ikke..hvad er det for noget?

Jeg synes også magasiner, som f.eks. Iværksætteren er god læsning..her kan man hurtigt få et overblik over nye tendenser og trends, og herigennem få forskellige tips og tricks serveret..
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:21

Jesper Ekmann:
The tipping point - den kender jeg ikke..hvad er det for noget?

En bog der skuffede, den er tør og ikke særlig brugbar.
Er 170 sider inde i den.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:25

Jeg tror på en mellemting..

Learning by doing, and developing by studying. (delvist) 

Man skal lære ved at være i gang, og udvikler ved at studere. Man kan jo ikke slibe en diamant uden at have den. Skype-TongueOut

Mvh

Skypro I/S

Skypro I/S - Professionelle Facebook fansider og hjemmesider

Fra Køge
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:45

Hej Jesper.

Personlig udvikling er vigtigt for enhver leder, virksomheds ejer og iværksætter, da det kan være noget af en bremseklods for din virksomhed, hvis ikke du selv udvikler dig og tænker nyt - så udvikler din forretning sig heller ikke.

Som andre også har skrevet, så er indlæring uden at føre det ud i livet værdiløst - i bedste fald spild af tid.... MEN, jeg tror på, at når man lærer nyt fra forskellige steder (børger, e-learning kurser, events, seminarer, forums, cd, you name it), så vil du også begynder at tænke nyt og anerledes, og vi ved jo, at vores tanker og holdninger påvirker vores handlinger, som giver os erfaringer, som igen påvirker vores tanker etc.

Så det starter med daglig personlig og faglig udvikling bredt betragtet (mere end bare bøger), som vil sikre, at du og din forretning udvikler sig og ikke bliver sat af konkurrencen. Bliv ved med at læse bøger, kan anbefale mange, men et lille udpluk:

- 7 gode vaner (Stephen Covey), Vind Venner (Dale Carnegie), Tænk Dig Rig (Napoleon Hill), Start With Why (Simon Sinek).

God dag, Lasse

http://www.facebook.com/lasse.borg1

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 23:26

Hej Jesper,

Jeg vil tilslutte mig koret med "en blanding" plus al den viden man finder på nettet. Faktisk er det ligefør nettet overhaler enkelte bøger indenom, synes jeg, fordi man på nettet ofte har en debat samtidig, som gør, at man kan få uddybet emner. Lige i øjeblikket synes jeg ikke, at jeg har tiden til at sætte mig med en bog, da jeg selv er i gang med at skrive på en e-bog, men jeg har da planer om at pløje igennem nogle stykker på Amazon. God ide med at bestille en bunke en gang imellem.

Mange hilsener Lise 

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:34

For mig så følges de to ting ad. Jeg kan ikke forstå bøger, hvis jeg ikke inddrager mine egne, praktiske erfaringer. Og jeg kan ikke forstå mine egne erfaringer, hvis jeg ikke læser nogle bøger.

Derudover læser jeg også et par magasiner, hvoraf "Success magazine" er det bedste. Det blev anbefalet her på Amino, og jeg glæder mig som et lille barn, hver gang det kommer. Faktisk læste jeg en artikel i det, hvor der står, at man har lavet en spændende undersøgelse.

Man ville finde ud af, hvad der adskiller de fem procent mest succesfulde fra alle andre. Det viste sig, at den største forskel var, at de brugte deres fritid på at udvikle sig personligt gennem bøger, cd'er, magasiner osv, hvor de 95 % andre mest så underholdningsprogrammer på TV. Interessant!

Jeg kan anbefale mange, mange bøger, men i stedet for at skrive dem alle, så må du gerne skrive, hvad du gerne vil opnå ved at læse en bestemt bog.

De bedste hilsener

Tommy Krabbe

Hej med dig :-)

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)