I hvor vid udstrækning bruger i littereatur til at udvikle jer som iværksættere? Er det noget i tillægger nogen værdi, eller er i mere til praktisk erfaring, igennem trial and error? Jeg synes selv at jeg får meget ud af at læse bøger om andres iværksættererfaringer - både nutidige, men også gamle iværksættercases. De ting en person som f.eks. Ford gjorde for hundrede år siden kan i mange tilfælde være rigtig nyttige nu også! Men hvad siger I..er det noget I bruger, og kan I i så fald anbefale nogle gode bøger? |
Hej Jesper
Når jeg er ude at holde foredrag eller træne indkast, så bruger jeg primært min praktiske erfaring fra atletik, bobslæde og indkast.
Jeg prøver at holde mig opdateret med hvad der sker rent forskningsmæssigt indenfor bl.a. motivation, ellers så låner jeg jævnligt bøger på biblioteket der handler om de emner jeg selv taler om, nemlig arbejdsglæde, samarbejde, motivation m.m.
Den bedste bøg jeg nogen sinde har købt hed et eller andet med "50 klassikere om succes", eller noget i den retning.
Der var der et 4-5 resume af hver bog, og det var fantastisk spændende læsning. Så den kan jeg anbefale
Jeg forærede den væk til en af mine gode venner for et par år siden, så det er derfor jeg ikke kan huske titlen
Jeg skriver lige titlen på tråden når jeg har snakket med ham
De bedste hilsner
Thomas