Hej Bo
Din søge-rækkefølge lyder ganske fornuftig. Dog vil en søgning på titel jo nok være den vigtigste, og derfor måske standard søgningen.
Det ville jo være lidt fedt hvis man kunne lave en søgefunktion, som på forsiden viser ét stort felt. Det man søger efter her, søger så i både titel, komponist, arrangør, kunstner og evt. også instrument m.m.
Sådan at uanset hvad man leder efter, så kan man søge på det her. Hvis man så bagefter ønsker at indsvævre søgningen kan man så bagefter vælge på titel, kunstner, instrumenter osv.
Forstår du hvad min tanke er?
Henter I også kategoriseringen? Sådan at I ikke selv helt har indflydelse på dette?
For f.eks. med instrumenter/g/ så går det helt amok med guitar mapper. Det bliver jo ret uoverskueligt. Ligesom at der er flere som helt sikkert vil kunne lægges sammen (f.eks. guitar tablaure, guitar tabulature, guitar tab).
Desuden er der en del trin undervejs i processen frem til noderne, kunne man reducere det, ville det være en god idé tror jeg.
Min personlige holdning er at de bogstaver (og tal) der står øverst som man skal vælge for at finde frem til bestemte instrumenter osv. er lidt tricky. Rent designmæssigt er de ikke ret store, og jeg vil TRO at mange slet ikke ser det.
Men jeg ville måske foretrække at have de rette instrumentnavne stående istedet for, sådan at man her kan klikke sig direkte ind på instrumenterne (og evt. derefter indsnævre).
Der er jo nogle instrumenter der sælger langt mere end andre, så de skal selvfølgelig være meget tydeligere.
Nu bliver det jo lige lidt langt det her...håber det er ok :-)
Men ved tryk på Instrument, så kom med 6-9 billeder eller sådan noget (eller kategorinavne) øverst (f.eks. guitar & bass, klaver, trommer & slagtøj osv. )
Så kan man klikke på de billeder (eller navne) og så kommer noderne.
Ude i siden kan man så evt. klikke ind på nogle underkategorier som placeres i en menu ude i siden. Men nok ikke 30 underkategorier, men jeg ville begrænse det til 10 stk. ca.
Håber du kan bruge noget af det og forstår hvad jeg mener?
Men gør det så nemt for folk at se og finde tingene. Nogle af tingene på siden er måske lige småt og diskret nok.
Og som der tidligere er nævnt, så ville en tydligere "Læg i kurven" knap, nok øge salget. Lige nu ligner selve kurven (posen) jo nærmest en hængelås... Hihi...
Men sig endelig til, hvis der er mere :-) Kommer gerne med min mening...