Vi var lige ude for at en bestilte 2 stk. trøjer i 2 størrelser hvilket udløser gratis fragt da beløbet bliver over 500 kr.
Så sender han den ene tilbage og vil have pengene retur, Han snyder os jo ikke - Men vi mister vores fragt omkostninger når vi så refundere beløbet på den ene trøje:
Udregning:
299 x 2 = 598 kr. (For 2 stk. t-shirts) 59 kr. (For fragt som vi betaler) = 539 (Som vi får ned i kassen)
1 t-shirt retur
539-299 = 240 kr.
Hvilket ender med at vi har solgt en t-shirt til 240 og ikke 299 som vi kunne have fået..
Kan i følge mig dilemma? og er der nogen vej udenom eller skal man bare leve med det :)?
Kravent for fri porto var 2 t-shirts. Da kunden ender på med at købe en t-shirt må du jo bare gøre det klar for kunden at an så mister den gratis fragt.
En alternativ løsning kunne være ikke at tilbyde gratis fragt.
Men er sådan en ændring af betingelserne, ikke noget man bør informere de eksisterende kunder om? Evt. i nyhedsbrevet, eller i en notits på hjemmesiden? Eller giver det bare sig selv, med den slags tilføjelser?
Det er egentlig meget enkelt.
Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.
Jeg har altid haft dette i mine betingelser. I min shop er det således, at man altid skal acceptere handelsbetingelser, før man handler - og disse er de gældende handelsbetingelser.
Så umiddelbart vil jeg mene, at kunden til enhver tid accepterer disse når de handler (og der er et link så de kan læse dem).
Jeg går ud fra, at det er juridisk ok, eftersom det er sådan det foregår alle steder på nettet, når man køber en vare, eller installerer et program osv. - hver gang accepterer man gældende betingelser, (som ganske få nok læser igennem) inden man klikker fortsæt.
Det er jeg helt med på, jeg synes bare at det ville være god service. Jeg er fast kunde flere steder, og har tillid til forretningen, så selvom jeg accepterer betingelserne hver gang, så gennemlæser jeg dem jo ikke hver gang. Det kan man selvfølgelig sige er ris til egen røv, men på den anden side, kan butikken jo miste en kunde på den måde, hvis man føler sig lidt snydt, der skal ikke altid så meget til.
Jeg tænker heller ikke kun på dette eksempel, men også generelt.
Man kunne vel evt. lave en rubrik hvor man kan se den seneste måneds ændring i betingelserne, for at kunderne kan skabe sig et hurtigt overblik.
Det er egentlig meget enkelt.
Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.