Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi er alle inviteret til Facebooks begravelse.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg leger spåmand og spår Facebook har tabt 80 % af dens værdi i år 2020 og det må i gerne hænge mig op på.

En gang var man sej hvis man havde en tatovering det gav opmærksomhed, i dag er alle tatoveret og der er ikke noget cool i det mere. I USA hører man udtrykket (purity tattooed) som mener man ikke er tatoveret og derfor svarer man når man bliver spurgt om man er tatoveret (No I am purity tattooed).

I starten fløj ordene jeg skriver til dig på face, tilføj mig på Facebook, hvor mange venner har du facebook ?, find mig på Face osv osv..

Nu vender udviklingen det er begyndt ikke at være fedt at have Facebook profil mere, man er mere tilbageholden med at oplyse man har det og det er begyndt at blive lidt tabu men mest af alt ser man flere og flere der sletter deres profil. Det er både er lidt cool og sige man ikke er på Facebook og Facebook er ikke er nødvendigt på nogle som helt måder.

Twitter er langt mere hot end Facebook fordi der vil gå længere tid før alle er på Twitter og der sker det samme som med Facebook.

Blogge og Twitter sender Facebook i graven og vi når alle at komme med til begravelsen.

Jeg er slet ikke fordomsfuld over for bloggere, fordi jeg hader dem alle lige meget og derfor har jeg heller ikke selv en blog og skriver derfor her.

Take Care

Simon

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 23:33

Simon Thougaard Frandsen:

Jeg er slet ikke fordomsfuld over for bloggere, fordi jeg hader dem alle lige meget og derfor har jeg heller ikke selv en blog og skriver derfor her.

Haha, super... :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:57

Hej Simon.

Jeg er lidt uenig i din betragtning. Jeg er helt enig i at Facebook ikke er populært i 2020, men det tror jeg heller ikke Twitter er. Ligesom inden for en masse andre ting, så ændrer moden sig. Det tror jeg også den gør indenfor social networking.

Din teori med at Facebook allerede nu er outdated, synes jeg dog er lidt overkill. Jeg har i hvert fald slet ikke oplevet samme tendens, og i min vennekreds kan det tælles på en hånd, af dem der har slettet deres profil.

Jeg har heller ikke den opfattelse at man er cool hvis man ikke er på Facebook. Tværtimod. Men det kommer så også an på, hvilken aldersgruppe man er sammen med.

Som ung er det et fantastiske medie til at dele oplevelser, billeder osv. Så jeg kan ikke mærke at det er sejt, ikke at være på Facebook.

Bare min mening :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 23:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det er en rimelig triviel observation, du kommer med. Det svarer til at sige, at Google ikke er den samme i 2020, eller at der er andre ting i samfundet, der måske er populære nu, men som ikke er det i 2020. Det giver sig selv, når vi taler om en størrelse, der udvikler sig så hurtigt, som internettet gør - og hele tiden har gjort.

Vi kan alle spå om, hvad der sker i fremtiden. Over 99 procent af os tager fejl. Det er usandsynligt, at Facebook ikke eksisterer, selv om ni år.

Facebook har formuleret et produkt, der opfylder et gigantisk behov for kommunikation mellem mennesker - både lokalt, nationalt og på tværs af landegrænser og kulturer. Og det tror jeg ikke vil ændre sig, uanset om du mener, at nogle vælger at slette deres profiler og ikke kan se formålet med siden.

Personligt oplever jeg ikke, at Facebook bliver hverken tabuiseret eller en mindre populær platform, som tiden går. Tværtimod mener jeg, at nye funktioner, som eksempelvis funktionen Places, er med til at udbrede netværkets popularitet endnu mere.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 00:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa.

Tatoveringer må da være rimelig cool når alle nu har dem.

Jeg bruger ikke facebook så meget som jeg burde, - men jeg kan godt se ideen i det. Det er nemt at vedligeholde løbende kontakt til et rimelig stort social netværk på meget kort tid.

Så jeg tror det med tabu og at det skulle være "smart" ikke at være på facebook er et fejlslagent forsøg på at være trendsetter eller noget med individualisme - at gå imod strømmen koste hvad det vil - også når der er store bølger ! :-)

Du har måske en pointe med det der "hvor mange venner har du på facebook" - det bliver nok udfaset. Folk er ikke dumme, - og ved godt at kvantitet ikke er alt. 500 venner på facebook betyder ikke at man er mr/mrs. popular.

Nu er det en meget forsigtig spådom når du siger 2020 - til den tid kan selv google være ude af gamet. Vi har en ny it-generation på banen for alvor om max 5 år der losser røv, og som højst sandsynligt vender hele internettet på vrangen ud.

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig et koncept som twitter nå samme højde som facebook nogensinde - men jeg kiggede også for meget på fjernsyn og læste for lidt bøger da jeg var knægt.

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 00:21

@Casper

Jeg tør heller ikke spå om twitter men tør godt spå om Facebook. Ok tabu er så meget sagt men jeg står fast på man merkant kan se det ikke er cool længere at være på facebook men det er et ok værktøj.

@BZR

Google giver information til internettet facebook giver ikke brugbar information ja vildt ophidsende at læse om faster gerdas hund som har dierre og Jørgens knæ som gør ondt om vinteren, hvad skal jeg bruge de ting til.

Nej jeg kan selvfølgelig ikke spå og vi to er nok bare ikke enige og det er vel også ok. Jeg ser i min aldersgruppe 25 til 35 år klart det ikke er "cool" at være på facebook men ok selvom folk siger de vil slette deres profil er mange af dem der stadig.

@Jørgen

Nej for unge bliver ikke tatoveret på samme måde som tidligere fordi når de kigger på deres forældre er de jo også tatoverede "alle sammen" og man vil af natur gerne skille sig lidt ud fra flokken. 

Men jeg tager til efterretning at i alle hæfter jer ved i ikke oplever det er ved at blive et tabu at være på Facebook men syntes jeg oplever det   

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Simon

At spå 9 år ud i fremtiden om noget som helst, der har med teknologi at gøre vil være noget pladder.

Hvis FB bliver ved med at være det, som det er nu, vil det dø en stille død i glemsel. Men hvis firmaet lykkes med at følge med udviklingen og opdage folks nye behov, før de opstår, så kan det sagtens leve. Men det vil være noget andet. Akkurat som Microsoft Word er noget helt andet nu end da det kom frem.

Da jeg var forholdsvis ny computerbruger, var der især to spil, som var meget populære:

Det ene var "Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards" - det andet vat Tetris.

Det nye i "Larry", som vi bare kaldte det var, at man kunne "konversere" og selv vælge, hvilken rækkefølge, man gjorde ting i .... WOW. - og så fik man en masse frække ord og sjove one liners.

Dengang i 1987 kunne jeg også forudse, at "Larry" ikke ville være populært 9 år senere. Men jeg kunne ikke forudse, at det der "Internettet" ville få fat i alle. Og jeg kunne heller ikke forudse, om Sierra On-Line (dengang betød online bare at det foregik på en computer) ville nå med på Internetbølgen eller lukke, før den kom i gang.

Forudsigelsen om "Larry"s død ville dog være uinteressant - lige som din forudsigelse om FBs død er det.

mvh Hans

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:25

OT: FB dør muligvis, men så længe der er et diskette drev i min computer så bliver Larry jævnligt bragt til live.

Tilbage til topic.

Vi kan hurtigt blive enige om at Facebook (og internettet) er i forandring hele tiden.

Som bruger, er det for mig, især de utallige spil der trækker i negativ retning. Min forudsigelse vil være at markedsføringFacebook på et tidspunkt når et niveau hvor mange vil melde pas, så øvelsen bliver at finde en balance i tingene.

Med venlig hilsen

Michael Rode

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 10:57

Jeg tror sagtens Facebook kan være større end det er idag. Det vokser stadig konstant i Indien, Kina og Afrika - Deres impact vokser dagligt!

Det afhænger også meget af hvad Facebook vælger at gøre. Laver de en "bank" med facebook currency? En direkte handelsvaluta der virker online!? Hvor stor en world impact kan de så få? Jeg er enig i at FB ikke er det samme i 2020, men hvordan det ser ud ved ingen - sikkert ikke engang FB selv!

Med den masse FB har, så har de alle muligheder på hånden. De vil nærmest kunne tage kampen op med google hvis de ønsker - FB is a force to reccon..

/Kenneth

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 11:08
Har han solgt FB eller er han stadig ejer? Hvis ik han har solgt FB ville jeg nok mene at det ville være godt nu før det begynder at gå tilbage. Der skal jo nok komme noget andet som overtager FB. Så sælg for pokker hvis ik han har gjort det allerede.
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)