Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattekoks - får intet fradrag

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbeltpost.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:
Er der nogen måde hvorpå, jeg kan komme til at betale de 37 procent, som jeg ifølge mine trækprocenter skal? Jeg forstår stadigvæk ikke, hvorfor jeg skal betale 63 procent, når jeg ikke tjener mere end det jeg må ifølge styrelsens egne retningslinjer

Den eneste måde at få 37 % er ved forskudsregistrere kr. 0 for virksomheden, så vil du kun blive beskattet af din lønindkomst/SU.

De 63 % er den samlede skat for hele indkomsten, incl. virksomheden, som kun trækkes fra din løn/SU. Differencen mellem de 37 % og 63 % kan henføres til at være den skat, som skal betales for din virksomhedsindkomst.

Meget firkantet kan man sætte det op til, at du formentlig ikke betaler topskat, hvorfor du skal betale 37 % i skat af din lønindkomst/SU og 37 % i skat af din virksomhedsindkomst. Hvis man så, igen lidt firkantet siger, at den samlede skat skal trækkes fra din lønindkomst/SU, så skal du betale 74 % i skat her og 0 % af virksomheden. Forskellen på de 74 % og de aktuelle 63 % svarer så alt andet lige til dine samlede fradrag omregnet til trækprocent.

Hvis du foretrækker at betale B-skat af din forventede virksomhedsindkomst, så vil jeg anbefale dig at kontakte SKAT, som kan være behjælpelig med dette.

Tonny

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah okay - så jeg bliver ikke snydt, jeg betaler bare "mere" skat af min SU, så jeg skal betale mindre af overskuddet i min virksomhed. Altså - det er bare fordelingen, den er gal med. Er vi enige så vidt?

Jeg betaler allerede gladeligt mine indbetalingskort med B-skat og AM-bidrag, så det kører fint.

Hvis det er sådan det hænger sammen, er det fint med mig.

Godt at have dig tilbage forresten - synes du leverer varen hver gang du svarer i en tråd.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Ah okay - så jeg bliver ikke snydt, jeg betaler bare "mere" skat af min SU, så jeg skal betale mindre af overskuddet i min virksomhed. Altså - det er bare fordelingen, den er gal med. Er vi enige så vidt?

Hvis det er sådan det hænger sammen, er det fint med mig.

Godt at have dig tilbage forresten - synes du leverer varen hver gang du svarer i en tråd.

Det skulle gerne være tilfældet f.s.v. angår skatten.

Iøvrigt tak for rosenEmbarrassed

Tonny

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg været inde og fjerne forskudsregistreringen og det virkede, den lå i en skjult boks. Så nu har jeg fået mit fradrag tilbage. Man kan jo sige det sådan at hvis man har overskud så har man jo også råd til at betale 37 % af dem til skat, men hvis man ikke har overskud, så er det jo mange penge at skulle betale aconto til skat.

Tak for hjælpen Smile

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 45
Fra  TR - Tømrer/Snedker Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Det var nogle meget forklarende kommentarer du kom med dér.

Thumbs upYes

Totalt lækkert, med sådan en pædagogisk og udskåret-i-pap-forklaring!!

Thomas

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ved godt det en gammel debat men også aktuel for mig.

Jeg arbejder i sommerperioden i en cykeludlejning og på min lønseddel i juni måned var mit skattefradrag på ca. 5.300 kr men så i juli er den pludselig på 0 kr så jeg næsten intet får ud af det.

Hvad kan være galt ?

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

formentlig enten grundet anden indtægt forskudsregistreret som nævnt her i tråden - eller arbejdsgiver har brugt hovedkort første gang og bikort anden gang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)