Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er i dagpenge, hvilke muligheder har jeg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

I 2010 blev jeg uddannet multimediedesigner og har ikke fundet et job endnu. Jeg har i lang tid arbejdet lidt on/off med mit projekt om at anmelde cd'er. Jeg er "så småt" ved at være klar til at gå live, men her kommer problemet så.

Jeg er p.t. i løntilskud og skal snart på dagpenge igen, efter endt aktivering. Jeg må jo ikke tjene penge ved siden af dagpengene. Eller, man må vidst godt have et firma (hvilket jeg vidst ikke behøver, for at starte ud som affiliate...), men de timer man bruger på firmaet skal fratrækkes ens dagpenge. Og da jeg godt kan regne med at bruge rigtig mange timer, uden at se så meget som én krone, virker det jo lidt dumt. Hvordan de så skulle finde ud af hvor mange timer jeg reelt bruger, er så en anden snak.

Men har jeg nogle reelle muligheder for at komme i gang? Kan jeg evt. lave en konto hos et affiliate netværk i f.eks. min mor eller søsters navn, så pengene går ind på deres kontoer? Jeg er klar over at de så skal indberette nogle ting til SKAT osv, men det må også være muligt at finde ud af.

Jeg kunne selvfølgelig bare linke til tingene, udenom affiliate programmet, og så bare ikke tjene penge på det. Og så så snart jeg finder et job, så få de rigtige links ind. Men det er der jo heller ikke meget ved.

Men ja, kort sagt, er der en lovlig løsning til mit problem? Uden at "linke gratis" vel og mærke.

Venlig hilsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:50

Lad vær med at starte et firma indtil du rent faktisk får en indtjening, og lad det køre som et hobbyprojekt. 

Er ikke 100% sikker, men så længe det på hobbyplan burde det ikke trække fra i dine dagpenge + der ikke er nogen fast grænse for hvor lang tid man bruger på sin hobby :) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Vemb
Tilmeldt 1. Jul 10
Skrevet kl. 22:02

Nej, jeg vil heller ikke starte et firma.

Men det du mener er, at jeg skal lade det køre uden at være tilknyttet et affiliate netværk, indtil jeg får et job og derved må tjene penge?

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 22:02

Hvis du modtager dagpenge har du faktisk ikke noget der hedder fritid, hvor under du må sysle med dine egne projekter og du må under ingen omstændigheder tjene penge uden at opgive det.

Medmindre du kan komme til at tjene mange penge på din affiliate-ideer, så tror jeg desværre ikke at du kombinere det lovligt med dagpengesystemet og stadig gøre det til en god økonomisk forretning for dig.

Men bi-indtægter er jo tilladte og så kan du om ikke andet få prøvet nogle ideer af, selv om du måske ikke får den store økonomiske gevinst ud af det.

Fra Vemb
Tilmeldt 1. Jul 10
Skrevet kl. 22:09
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 22:16

Christopher Nyhus:

http://hk.dk/medlemsfordele/faglig_raadgivning/indtaegter_og_dagpenge

Det står jo faktisk lider dér. Og jeg er endda med i HK. Så må jeg lige tage kontakt til dem.

Men du mener altså at jeg må have en bi-indtægt?

Dagpengereglerne er ret komplicerede og bliver tilmed ændret løbende, så du vil nok få forskellige svar alt efter hvilken A-kasse og rådgiver du taler med. Men jeg er ret sikker på at bi-indtægt er tilladt, ligesom hvis du havde fundet et 20-timers job f.eks (så kan du stadig få dagpenge i en begrænset periode)

Der står noget mere her: http://ajks.dk/dagpenge/Indtagter-under-ledighed/

Fra Vemb
Tilmeldt 1. Jul 10
Skrevet kl. 22:45

Ja de er godt nok komplicerede!! Puha.. Men må se hvad de siger nede ved HK. Vil prøve at nå derned på mandag, så jeg ved hvad jeg har at gøre med.

Takker for svarene!!

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 23:52

Man tjener sjældent særlig mange penge på en affiliate side i begyndelsen, så det kan næsten være ligemeget om du har affiliates tilknyttet i begyndelsen.

Jeg vil foreslå at du går i gang med din side uden at have affiliates tilknyttet og søger for at der er masser af unikt materiale, at du får opbygget en masse brugere der besøger din side og i det hele taget sørger for at siden er toptrimmet til den dag du ikke er på dagpenge og så fyrer du kanonen af med afflitates adsense og hvad du ellers kan finde på..

En side uden brugere og uden indhold giver aligevel ikke nogen penge.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra Vemb
Tilmeldt 1. Jul 10
Skrevet kl. 23:56

Har jeg også selv tænkt på.

Men kan jeg holde øje med, om der bliver klikket videre fra mine links, når jeg ikke er tilknyttet et affiliate netværk? Jeg kan selvfølgelig se hvor mange besøg jeg har, på min konto hos min serverudbyder, men jeg kan vel ikke overvåge de enkelte links?

Men ja, det bliver nok enden af det.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 01:21

Christopher Nyhus:
Men kan jeg holde øje med, om der bliver klikket videre fra mine links, når jeg ikke er tilknyttet et affiliate netværk?

Hvis du selv laver koden, kan du sagten lave et eller andet. Nogen taler for 301 redirect, med en simpel redirect på linket kan også gøre det

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)