Hej allesammen
I 2010 blev jeg uddannet multimediedesigner og har ikke fundet et job endnu. Jeg har i lang tid arbejdet lidt on/off med mit projekt om at anmelde cd'er. Jeg er "så småt" ved at være klar til at gå live, men her kommer problemet så. Jeg er p.t. i løntilskud og skal snart på dagpenge igen, efter endt aktivering. Jeg må jo ikke tjene penge ved siden af dagpengene. Eller, man må vidst godt have et firma (hvilket jeg vidst ikke behøver, for at starte ud som affiliate...), men de timer man bruger på firmaet skal fratrækkes ens dagpenge. Og da jeg godt kan regne med at bruge rigtig mange timer, uden at se så meget som én krone, virker det jo lidt dumt. Hvordan de så skulle finde ud af hvor mange timer jeg reelt bruger, er så en anden snak. Men har jeg nogle reelle muligheder for at komme i gang? Kan jeg evt. lave en konto hos et affiliate netværk i f.eks. min mor eller søsters navn, så pengene går ind på deres kontoer? Jeg er klar over at de så skal indberette nogle ting til SKAT osv, men det må også være muligt at finde ud af. Jeg kunne selvfølgelig bare linke til tingene, udenom affiliate programmet, og så bare ikke tjene penge på det. Og så så snart jeg finder et job, så få de rigtige links ind. Men det er der jo heller ikke meget ved. Men ja, kort sagt, er der en lovlig løsning til mit problem? Uden at "linke gratis" vel og mærke.
Venlig hilsen |
Lad vær med at starte et firma indtil du rent faktisk får en indtjening, og lad det køre som et hobbyprojekt.
Er ikke 100% sikker, men så længe det på hobbyplan burde det ikke trække fra i dine dagpenge + der ikke er nogen fast grænse for hvor lang tid man bruger på sin hobby :)