Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det teleselskaberne at få en ny kunde?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Teleselskaberne betaler mellem 150-500 kr pr solgt abonnement, hvis det er online og gennem et affiliate netværk. Netværket tager så en provision, så beløbet er vel 20-25% højere.

Men er der nogle der ved, hvad det koster teleselskaberne, at få en ny kunde, hvis det nu er tv reklame de køre, har en annonce i avisen/på bussen eller noget helt tredje?

Thorborg siger i et podcast, at det er latterligt, at teleselskaberne betaler 1500 kr pr lead ved tv kampagner og kun vil give max 500 kr når det er online - men ved ikke om det bare er noget pis han siger eller om det faktisk er rigtigt? (Han siger jo ret meget Wink)

Teleselskaberne benytter også telemarketing til erhvervskunderne - er der nogle der ved, hvad de betaler for det og om de kun betaler pr lead eller er det pr opkald?

På forhånd tak.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis Martin siger det - må det være sandt..
Confused OR Confused

 

Helt ærligt, syntes jeg den gudedyrkelse af Martin er ved at gå lidt over gevind...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ikke noget entydigt svar på hvad hver kunde koster teleselskaberne.

Det kommer bla. an på hvilket abonnement, hvilken telefon og hvilken salgskanal.

Men for de traditionelle teleselskaber er det nok ca. 2.000 kr. pr kunde der kommer ind.

Og TM bureauerne bliver betalt pr salg

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Der er ikke noget entydigt svar på hvad hver kunde koster teleselskaberne.

Det kommer bla. an på hvilket abonnement, hvilken telefon og hvilken salgskanal.

Men for de traditionelle teleselskaber er det nok ca. 2.000 kr. pr kunde der kommer ind.

Og TM bureauerne bliver betalt pr salg

Nej det er jeg med på - det var bare for at få sat et ca tal/niveau på.

2.000 kr - det var alligevel en del. Utroligt de så gider blive ved med TV kampagner. Er det noget du gætter dig til eller ved du noget om det?

Ok. Ved du så hvad de ca får pr salg? Er det også kun de 150-500 kr?

Mvh

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Kristian Konradsen:

2.000 kr - det var alligevel en del. Utroligt de så gider blive ved med TV kampagner. Er det noget du gætter dig til eller ved du noget om det?




Det er noget jeg ved lidt om. Jeg har hørt tallene, men kan faktisk ikke huske dem nøjagtigt. Og de er også forskellige fra selskab til selskab. Men det rigtige tal er vist en lille smule højere. Kunderne skal helst blive ud over bindingsperioden uden at købe ny telefon, for at give overskud. Dette har dog nok ændret sig lidt, efter de er begyndt at lave telefontillæg de første 6 mdr.

Tm bureauerne får ca mellem 100 og 1000 kr pr abonnement.

Edit: og så har TM Bureauerne selvfølgelig lidt forskellige bonusser osv. Det andet tal er bare for det rene salg.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Man kan ikke dele omkostnngerne pr. ny kunde så firkantet op.

de penge som teleselskaberne bruger på diverse kampagner, radio, tv, poster og lign. hjælper jo med at øge salget gennem alle salgskanalerne.

Det er jo noget nemmere at sælge et produkt fra en kendt leverandør end en folk ikke aner hvem er.

Med hensyn til hvad teleselskaberne betaler for telemarketing, så er det et rimeligt komplekst spørgsmål. der er rigtigt mange forskellige afregningsmodeller og priser. men det ligger mellem 0 og 1500 kr.

René Hvid

Outsource Marketing - Professionel Telemarketing i Århus

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Værdien af reklamer i TV og radio er svære at måle - især sammenlignet med telemarketing og affiliatesalg

2. Teleselskaberne forhandler kommission med de enkelte telemarketingbereauer; jeg har solgt et abonnement til med en mindsteværdi på DKK 1200,- (inkl. en bindingsperiode på et år) og en mobiltelefon - med en markedsværdi på ca. DKK 800-1000 -  til DKK 1,-. Her var kommissionen DKK 650,- til TMbureauet.

Jeg har også solgt abonnementer med en dobbelt så høj mindsteværdi med en dobbelt så høj kommission.

Uanset hvad, er teleselskaberne villige til at gå meget langt kommissionsmæssigt, hvis de har store markedsandele i sigte.

Jeg tror, at en del af forskellen i kommissionen netop bunder i at TMbureauerne bedre kan forhandle > der er forskel på et telemarketingbureau, der har 40 ansatte fuldtidssælgere, som alle skal ernæres af salg af abonnementer og telefoner (der skal i hvert fald sælges 3200 abonnementer pr. måned) og hjemmesideejere eller affilliatenetværk, der ikke kan stille de samme udsigter.

/JG

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mediebureau + affiliatenetværk + affiliate koster nok 1-1.500,- kr. + moms for abonnementer med 6 måneders binding.

Men TV, Aviser, Radio, Bannerplaceringer, Busreklamer, sponsorater osv., er med til at lave salget, selvom det i sidste ende sker via et affiliatelink.

Det er langt fra alle kunder, der er tjent hjem efter 6 måneder, slet ikke hvis der også er solgt en telefon med tilskud.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)