Jeg retter min udtalelse om at ikke alle kan drage nytte af Dansk byggeri fordi det kan de, hvis Dansk byggeri ikke sad omkring det runde bord når der blev taget vigtige beslutninger indenfor branchen hvordan ville branchen så se ud?
Jeg ved godt logoet jo kun er en lille del af deres tilbud, jeg får også en masse information om lovændringer og nye direktiver samt en masse andet som jo giver noget viden. Mange af de ting er altså også tilgænglig på andre måder.
Jeg kan ikke bruge deres forsikring til noget da jeg forsikre min mercedes e-klasse for 5.328 om året (kasko) og min mercedes sprinter for 4.700 så de kan slet ikke være med.
Det som jeg bliver sur over er kun deres lange opsigelse som jeg ikke synes de kan være bekendt, deres tilbud/informationer kan man jo bruge eller lade være. Jeg har ikke så meget at bruge dem til.
Andre kollegaer i byen som ikke er medlem får lige så meget arbejde som jeg gør. Og de juridiske ting tilbyder min a-kasse at klare da de har jurister og advokater lige til det samme
Mvh. Jens
Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk
Ja det har jo nok noget med alderen at gøre også når vi taler om forsikringer, men min e-klasse 220 ville de andre ikke tage ind med kasko (ja det skal det jo være) til under 25.000 men ok jeg var også 25 da jeg fik den. Den havde endda gps tracker gemt i den... hmmm
Nå men til sagen ja man kan også finde deres oplysninger andre steder, hvis man har tiden til det. Tror bare alle skal være glade for at Dansk Byggeri findes hvis man arbejder i den branche, de råber jo din sag.
Mht til a-kasse? (fagforening for at være helt korrekt) gælder det jo kun for dig, ikke din virksomhed. Evt. tvister med arbejdstilsynet går de jo ikke ind og blander sig i. Og når det kommer til lærlinge og opsigelse af medarbejdere går din personlige fagforening jo ikke ind og hjælper din virksomhed.
Deres opsigelses varsel er jo ikke mere forskellig fra så mange andre og det har jo også noget at gøre med ansatte de vil jo stadig figurer under overenskomsten.
Så har du altid prøvet danaweb :-) 1 års opsigelse, hvis du ikke nåede det før deres nye periode startede og indenfor fristen for det.
Heldigvis nået jeg ikke at komme i klørene på danaweb men de prøvede, Min a-kasse er kun for selstændige så jo de går også ind i ansættelse og opsigelse af medarbejdere.
Jeg ved godt dansk byggeri arbejder for at få nogle flere motorveje og store industriområder men det er bare ikke mine kunder, det er hr. og fru. hansen som bare skal have nyt tag på huset.
Og de er ligeglade om jeg er medlem af noget for det er mig de stoler på og ikke et klistermærke.
Mvh. Jens
Jeg synes bare det er groft jeg bliver udsat for den længst mulige opsigelse på godt 17 måneder og det ser ud som om der ikke er nogen vej uden om så jeg må bare få det bedste ud af det og bruge nogle af deres ydelser.
Mvh. Jens