Hej alle, jeg har opsagt mit medlemsskab af dansk byggeri d. 25. januar og har så fået en mail retur d. 22. feb. Udmeldelse af Dansk Byggeri
Idet jeg henviser til email af 26. januar 2011, hvor du ønsker udmeldelse af Dansk Byggeri, skal jeg hermed meddele dig, at udmeldelse - i henhold til vedtægterne - sker skriftligt med seks måneders varsel til en 1. juli. Din udmeldelse vil derfor få virkning pr. 30. juni 2012. Du er dermed kontingentpligtig til og med 2. kvartal 2012. Ophør af medlemskab betyder, at du efter den 30. juni 2012 ikke længere må markedsføre dig med Dansk Byggeris logo og BYG GARANTIORDNING. Jeg skal dog gøres opmærksom på at virksomheden fortsat er bundet af overenskomsterne til de kan opsiges ved overenskomstperiodens udløb.
Det er jeg jo meget overrasket over og kan næsten ikke forestille mig at medlemmerne er helt klar over de har været med til at bestemme det. Jeg vil gerne ud af medlemsskabet da jeg stort set ikke har gjordt brug af nogle af deres ydelser ud over at bruge byggaranti logoet, og det er ikke over 8.000 +m. værd om året. Men nu ser det ud til at jeg hænger på yderligere 12.000 +m. ind til 30.06.12 Kender du noget sted med så lang en opsigelse?? Mvh. Jens |
Stod det ikke i betingelserne du accepteret ved indmeldelse?