Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig kontra lønmodtager?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med tanken om at starte op som selvstændig håndværker. Mit koncept går på at bygge f. eks. træterrasser, trapper, altaner, legehuse mm. Mine kunder kan være både private og virksomheder.

Jeg har en del ubesvarede spørgsmål mht. den mest smarte og effektive måde at skaffe kunder på.

Vil det virke hvis man f. eks. kører rundt i et nyere boligområde og smider reklame i postkassen eller er det bedre at lave en hjemmeside med masser af billeder og eksempler på hvad man vil sælge?

Lige et spørgsmål til:

Hvor meget mere skal man tjene som selvstændig for at det går lige op med at være lønmodtager? Her tænker jeg på når virksomheden er kørende, altså uden alle opstartsomkostninger.

Mvh. HSH

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 15:10
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:23

Hvis du målretter din kampagne mod ét bestemt geografisk område, er flyers umiddelbart langt mere effektivt end en hjemmeside.
Men dine kunde skal jo kunne foretage sig ét eller andet, når de ser din flyer, så måske er en hjemmeside med nogle flotte billder af, hvad du har lavet samt referencer til de kunder, du har lavet det for, den helt rigtige baggrund for en flyerkampagne.

Andre håndværkere tager ved 3-400 kr. i timen. Det svarer nok meget godt til at dække omkostninger og din egen løn.
Det endelige svar for netop din virksomhed finder du ved at lave en forretningsplan og herunder lægge et godt budget. Få lidt hjælp fra nogen, som har arbejdet med tilsvarende virksomheder tidlgiere, så du ikke overser ét eller andet vigtigt.

mvh Hans

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 15:25

Hey. 

Du skal som selvstædig lave en hel del flere penge end som lønmodtager. Du skal betale din egen ferie, sygdom og pension. Men det er jo også en anden timeløn du skal ud og fakturere, men tilgængæld kan du formentlig ikke fakturere 37 timer ud.

Hvor meget du skal tjene afhænger jo af dit forbrug, så det må du hjem og regne lidt på.

Jeg tror også at begge dele kan være rigtig værdifuldt for din virksomhed.
Jeg kan også med min "iværksætterpakke" hjælpe dig godt igang med dette.

Se http://www.corporate-identity.dk - En iværksætter service fra Twistwork.

Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:10

Tak for svarene, jeg vil nu gå igang med at udarbejde en forretningsplan. 

Mvh. HSH

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)