Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bibeholde placering på google ved nyt site

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg står i øjeblikket med en kunde, der ligger højt placeret på google og som har brugt mange penge på SEO for at opnå dette. Sagen er den, at jeg personligt ikke  har særlig stor erfaring med SEO og da jeg skal stå for udviklingen og opsætningen af deres nye site (hvilket i øvrigt er en webshop), ville jeg lige forhøre mig her hos nogle af jer kyndige inden for området.

Vi sidder med spørgsmålet: "vil vores placering på google gå tabt når vi fjerne det gamle site og ligger det nye op?" I så fald, hvis placeringen går tabt, er der nogen måde hvorpå man undgår dette?

På forhånd mange tak for hjælpen! :-)

Med venlig hilsen,

Bo Mortensen

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 11:04

Kan du ikke lave en redirect? Eller vil det ikke løse det? 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Aug 10
Skrevet kl. 11:06

Hej Andreas,

Jeg tror desværre ikke det vil løse det i dette tilfælde :-/ Eftersom der er tale om et helt nyt site, hvor det gamle fjernes og det nye ligges op..

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 11:12

Hehe, det havde ellers været meget let :=)
Held og lykke! 

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:31

Hej Bo,

Det kan du godt, men du skal være meget omhyggelig med det. Titler og links samt tekst skal være det samme, det er meget vigtigt! sørg for at permalinksne er de samme og så må du ikke flytte server (webhotel).

Du må selvføgelig godt ligge mere teks på, men den gamle tekst skal være der for ikke at lave om i hans placering.

husk også hvis han har mata tags på og keywords, de skal med.

Held og lykke    hilsen Michael

www.reklamezonen.dk

WEBDESIGN - MARKEDSFØRING - SEO - TRYKSAGER - BILREKLAMER - METAL VISITKORT

Fra Randers
Tilmeldt 4. Aug 10
Skrevet kl. 11:37

@Andreas: tak skal du have ;-)

@Michael: O.k, mange tak for svaret! Dvs. at jeg skal gennemgå ALT, hvad der har med SEO at gøre på deres nuværende side og replikere det på den nye? Meta-tags, permalinks, robots.txt xml sitemap (bliver jo nok modificeret), keywords, titler, links, tekst.

Det burde være muligt at lave eftersom de nuværende varer også skal fremgå på den nye side :-) 

Nu kan jeg se, at de har Google Analytics og Google Adwords tilknyttet deres hjemmeside - er der noget, man skal være opmærksom på her? Eller kan jeg blot copy/paste javascriptet til Analytics til den nye side og så forbliver statistikkerne de samme?

Tak igen for de hurtige tilbagemeldinger!

All the best,

Bo

Fra Højbjerg
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:37

Hvis deres placeringer er gode i øjeblikket, så handler det faktisk om at ændre på så lidt som muligt. Du kan sagtens ligge et nyt site op, med nyt layout og funktionalitet, men hvor du bør forsøge at bevare meget af det som søgemaskinen ser, som det oprindeligt har været:

- Redirects - ex. www.domæne til http://domæne
- URL's
- Intern linkstruktur
- Titles
- Header tags
- Alt-attributer
- Udgående links 
- Keyword frekvens
- Eventuel brugergeneret indhold (ex: kommentarer) osv.

Held og lykke med det :-)

Hvis du er meget grøn/forvirret på området, så ville jeg købe lidt konsulenthjælp hos en som har forstand på hvordan sådan en proces skal køres.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 18:47

Bo Mortensen:

Hej Amino'er,

Jeg står i øjeblikket med en kunde, der ligger højt placeret på google og som har brugt mange penge på SEO for at opnå dette. Sagen er den, at jeg personligt ikke  har særlig stor erfaring med SEO og da jeg skal stå for udviklingen og opsætningen af deres nye site (hvilket i øvrigt er en webshop), ville jeg lige forhøre mig her hos nogle af jer kyndige inden for området.

Vi sidder med spørgsmålet: "vil vores placering på google gå tabt når vi fjerne det gamle site og ligger det nye op?" I så fald, hvis placeringen går tabt, er der nogen måde hvorpå man undgår dette?

På forhånd mange tak for hjælpen! :-)

Med venlig hilsen,

Bo Mortensen

Slap helt af - det behøver ikke være så komplekst.

1. Få lidt info om hvordan deres SEO  er blevet udført. (onsite/offsite).

2. Sørg for at titles og metadescribtions svarer nogenlunde overens med det gamle.

3. Sørg for at alle de sider der har høje placeringer redirecter (301) fra de gamle sider over til de nye. Alt efter hvilke CMS du benytter, kan det være at det allerede kan det out-of-the box. 

4. Lav lidt basalt SEO på de nye sider (læs mere her: www.lhessellund.dk), her kan du også bruge rank-tracker til at finde de url´er der er indekseret på hvilke søgeord. 

Jeg vil tro din kunde mister placeringer de første par uger og så kommer op igen (medmindre dem de har brugt til linkbuilding ikke har gjort det godt nok).

/Lars

Fra Odense
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:09

ReklameZonen:

Hej Bo,

Det kan du godt, men du skal være meget omhyggelig med det. Titler og links samt tekst skal være det samme, det er meget vigtigt! sørg for at permalinksne er de samme og så må du ikke flytte server (webhotel).

Du må selvføgelig godt ligge mere teks på, men den gamle tekst skal være der for ikke at lave om i hans placering.

Hej

Hvorfor må man ikke flytte server?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:35

ReklameZonen:

Hej Bo,

Jeg er nysgerrig: Hvad betyder keywords i denne sammenhæng? Hvilke søgemaskiner mener du læser dem?

Og hvorfor skulle det betyde noget i forhold til placeringer, om der skiftes webhotel?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)