Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor ansættes hvis dette spørgsmål svares korrekt.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Umiddelbart tror jeg i allesammen har misforstået trådstarters spørgsmål og intentioner.

Jeg tror ikke han er ude på at snyde nogen, men jeg tror tilgengæld at der mangler lidt uddybende spørgsmål for at kunne give et fornuftigt svar tilbage.

Det konkrete svar er at selvfølgelig kan du hæve kapitalen igen ... du kan f.eks. udbetale den som løn, bruge den til at drive virksomheden for, eller købe skriveborde og produktionsmaskiner. Herefter skal du inden halvandet år sørge for at en tilsvarende værdi tilbageføres i firmaet, hvis du køber maskiner (biler, værkstedsmaskiner eller andre dyre ting til produktion) vil noget af den værdi de repræsentere kunne tælle som nogen af de 80.000kr som firmaet skal have som egenkapital.

En anden ting man også typisk gør er at man tager de 80.000kr og skyder dem med det samme ind i et nyt selskab og laver på den måde en holding-virksomhed.

Så svaret på dit spørgsmål er "ja" selvfølgelig kan du trække dine penge ud igen, og selvfølgelig kan du gøre det lovligt. Men før du har forklaret lidt mere om hvad du ønsker at opnår kan ingen, heller ikke en revisor, fortælle dig hvordan du gør det lovligt.

Så jeg vil foreslå dig at svare på:

- Hvilke ydelser eller produkter skal din virksomhed levere?

- Hvad er grunden til at du vil "hæve" pengene og hvad vil du efterfølgende bruge dem til?

- Hvorfor vil du have et ApS?

- Hvor regner du med at få de oprindelige 80k fra? er det nogen du har på en bankkonto eller skal du ud og låne dem? 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Umiddelbart tror jeg i allesammen har misforstået trådstarters spørgsmål og intentioner.

Jeg tror ikke han er ude på at snyde nogen, men jeg tror tilgengæld at der mangler lidt uddybende spørgsmål for at kunne give et fornuftigt svar tilbage.

Jeg tror nu ikke der er nogen i denne tråd der tænker at han vil snyde, for det er jo ikke det han spørger om.

Men dit svar er nu ganske godt vinklet på om selskabskapitalen er bundet eller ej og det er den jo naturligvis ikke bare det er virksomhedsrelateret.

 

Mikkel Mikjær Christensen:
Herefter skal du inden halvandet år sørge for at en tilsvarende værdi tilbageføres i firmaet

Ikke nødvendigvis men ledelsen skal have en plan for hvordan kapitalen reetableres.

/Søren 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian,

Kan se du har fået en masse rigtige svar. Hvis du alligevel har et par spørgsmål du gerne vil have besvaret er du meget velkommen til at skrive til undertegnede på js@bach-sr.dk. Jeg stiller meget gerne op til en uforpligtende snak om dine ønsker og behov (revisorrelateret selvfølgelig). Du kan læse mere om os på www.bach-sr.dk

Bedste hilsner,

Jesper Strunge

Statsautoriseret revisor

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Det lyder som til at du vil lave et ulovligt aktionærlån, og det må du ikke.

You just got lawyered! (som Marshall fra How I met your mother ville have sagt!) :=)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

Ikke nødvendigvis men ledelsen skal have en plan for hvordan kapitalen reetableres.

Ja ok det vidste jeg ikke ... det har du sikkert ret i :-)

Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey mikkel og de andre. Tusind tak for hjælpen. Grunden til at jeg spørger er at når jeg åbner IT support linie med 5 medarbejdere, er det således at medarbejderne selv stiller bærbar, PC, controllere, printer til rådighed, de hjælper os i fælleskab med skrivebord stol osv. De er med til at betale mig udgifterne, men det er mig der skal være direktøren i Aps. Derfor har jeg ikke nogle udgifter, hvis i forstår mig.

Den eneste udgift er at den bygning jeg lejer mig ind på vesterbrogade vil have en depositum på 90.000 kr. Og depositum er jo ikke en aktiver jo. Uden de 80.000 kr. kan jeg ikke få det til at køre.

Det er derfor vigtigt for mig at jeg får de 80.000 kr. ud igen hurtigst som muligst, så jeg kan give ejendomsmægleren hans penge.

Jeg studere på DTU i Lyngby, så har sku ikke i tankerne om at snyde med noget eller nogen. Jeg spørger herinde på siden, for at få viden om emnet.

fortsat go uge til alle

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan sagtens betale depositum, som vedrører dit firma, med de indskudte midler.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Christan Jensen4600:

Den eneste udgift er at den bygning jeg lejer mig ind på vesterbrogade vil have en depositum på 90.000 kr. Og depositum er jo ikke en aktiver jo. Uden de 80.000 kr. kan jeg ikke få det til at køre.

Det burde ikke være noget problem, overhovedet ikke faktisk. Jeg vil faktisk mene at du bør skyde alle 90.000kr ind i selskabet, og så betale depositumet med dem bagefter.

Men tag lige en revisor med ind over alligevel ... det er det sikreste, de penge er _altid_ godt givet ud. Men sørg for at vælge en rigtig revisor, dvs du skal finde en som hedder enten "Statsautoriseret revisor" eller "Registreret revisor" 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Aktionærlån i et anpartsselskab ?

 

Det hedder det selvom det er et anpartsselskab, når en anpartshaver har ladet selskabet låne sig selv penge.

mvh
Michael

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)