Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække penge om et halvt år?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

I kender sikkert alle Sweetdeal. Hvis man opnår et tilfredsstillende antal solgte deals, bliver pengene trukket fra kundens konto. Som regel gælder dealen i et døgn.

Spørgsmålet fra min side er så om der er nogle regler for hvor lang tid man må vente med at trække pengene? Og via hvilket system kan det gøres?

Hvis jeg har lyst til at lave en lignende ting, men med en løbetid på eksempelsvis et halvt år, kan det så lade sig gøre?

Dbh Lars

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 10:53

Jeg er ærlig talt ikke sikker, men jeg mener godt at det kan gøres, hvis blot du oplyser kunderne om det. Der skal altså ikke være nogen tvivl om at der kan gå op til et halvt år. Evt med en boks som kunderne skal krydse af, med at de godkender at der kan gå op til et halvt år.. :-)

/Casper M. Poulsen

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 11:00

Tak for svaret. Kender du til nogle udbydere der tilbyder denne slags? Jeg kan ikke rigtig finde noget på pbs' side.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sweetdeal reserverer beløbet på kundens konto ved købet, men trækker det først, når dealen går igennem. Denne reservation udløber efter nogle uger, så den fremgangsmåde kan du ikke bruge. 

I stedet kan du overveje at lave en abonnementsregistrering. I første omgang lagrer du, hos din betalingsudbyder, kundens kortinformationer, og så kan du seks måneder senere trække det ønskede beløb. 

Kunden kan dog i mellemtiden miste kortet og få et nyt, og så gælder din registrering ikke længere. Der er heller ikke nogen garanti for, at der er dækning seks måneder senere. Kan du leve med begge risici, tror jeg en abonnementsregistrering er vejen frem. 

Vi har aftaler hos både Quickpay og Pensio, og begge udbydere understøtter abonnementstrækninger. Jeg vil anbefale Quickpay, da Pensio først kommer i spil ved ret stor årlig omsætning

Du skal desuden have en indløsningsaftale med abonnementstillæg hos Nets, hvis du vil tage imod Dankort, men det kan Quickpay med garanti vejlede dig i. 

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 13:04

Mange tak for svaret, det var lige hvad jeg ledte efter. Jeg frygtede at der ville være en grænse på hvor lang tid man kunne holde en reservation.

Jeg har også tænkt over muligheden ved en abonnementsordning. Det er højst sandsynligt den der kommer i spil her, da der ikke umiddelbart ser ud til at være andre løsninger.

Jeg takker for hjælpen endnu engang!

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 23:05

Hej Lars, 

Der er ikke en grænse på hvor længe du kan hæve pengene, eller regler for at du skal hæve dem inden for x-antal tid. På en betaling, der er "reserveret" på et kort, er der dog en risiko for, jo længere tid der går, at du ikke vil kunne hæve denne, hvis f.eks. kortet bliver spærret. Du har derfor flere muligheder, hvor en abonnementsordning, som nævnt kunne være en af dem, da du vel skal have denne accept fra kunden at "et beløb" bliver trukket fra deres (ved kunden hvad dette beløb er, eller vil det variere?) og du derved har frit valg til dette. En anden mulighed kunne være at du laver en ordning hvor alle der ønsker at være med i det, betaler et beløb ind (kontoordning) og fra de enkelte konti, kan du så trække beløb.   

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)